הממשלה לא מצליחה להביא עובדים זרים לענף הבנייה

המחסור החריף בידיים עובדות בענף הבנייה ממשיך לעכב את יכולת המדינה להגדיל את היצע יחידות הדיור, כך טען היום (ג') נשיא התאחדות הקבלנים נסים בובליל במהלך ישיבה שערכה ועדת הפנים של הכנסת בנושא הרפורמה בחוק התכנון והבנייה. במהלך הדיון הציג בובליל נתונים לפיהם על מנת לעמוד ביעד של 60 אלף התחלות בנייה בשנה שהציבה הממשלה, וכן עמידה ביעדי פיתוח התשתיות כגון תיעול וכבישים, יש צורך בתוספת של 34 אלף עובדים זרים, 27 אלף מתוכם עובדי עבודות "רטובות" (כגון טפסנים וטייחים). על פי נתוני ההתאחדות כיום מועסקים בענף בארץ 5,500 עובדים זרים בלבד.

עם זאת, מאז התקבלה לפני כשלוש שנים החלטת ממשלה לפיה תותר הבאתם של עד 8,000 עובדים זרים באמצעות התקשרות בהסכמים ישירות עם המדינות, נחלה מדיניות זו כישלון חרוץ, ומלבד הסכם בודד עם בולגריה, שהניב גם הוא מספר זעום של כמה מאות עובדים, לא נחתם עד כה כל הסכם נוסף. במהלך הישיבה אמר סגן שר החוץ זאב אלקין כי המגעים שנעשו במהלך השנה האחרונה עם סין עדיין לא הניבו פרי, אולם העריך ניתן למקסם את הפוטנציאל ממדינות כמו מולדובה, בולגריה ורומניה.

באופן מפתיע אולי, זכתה ההתאחדות לתמיכה דווקא מיו"ר הוועדה ח"כ מירי רגב, שדרשה להסיר את ההגבלות הנוכחיות על הבאת העובדים. "החלטת הממשלה הנוכחית המגבילה את מספר העובדים הזרים בארץ ל-8,000 'תוקעת' את רפורמת הבנייה שהממשלה בעצמה מקדמת", אמרה, והודיעה כי תפנה אל רה"מ ואל שר הפנים. "לא אתבזה בניסיון לקדם את רפורמת התכנון והבנייה ללא שיהיו כאן עובדים זרים שייבנו", סיכמה.

הדברים גררו תגובה חריפה מצד ח"כ דב חנין שאמר כי "מדהים שמי שקוראת לסילוקם מהארץ של כמה עשרות אלפי מבקשי המקלט, שידוע לכולם שנשקפת להם סכנת חיים, קוראת באותו זמן ממש לייבוא של עשרות אלפי עובדים זרים אחרים", אמר חנין, "מישהו כאן גוזר רווחים גדולים מאוד. מדיניות הדלת המסתובבת הזאת באה על חשבונם של תושבי שכונות דרום תל אביב בהן מרוכזים מבקשי המקלט שאינם מורשים לעבוד – דבר שהיה מביא לפיזור גיאוגרפי הגיוני יותר שלהם".

 

לקריאת הכתבה באתר דה מרקר לחץ כאן

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר