זרקור אנשים: בוריס פרידמן - סטודנט במחלקה להנדסת בניין באוניברסיטת בן גוריון

שם: בוריס פרידמן

שנת לידה: 1985

עיר מגורים: באר שבע

השכלה: בוגר הפקולטה למדעי הרוח והחברה באוניברסיטת בן גוריון בנגב לתואר .B.A בכלכלה

מוסד לימודים: אוניברסיטת בן גוריון

פקולטה: פקולטה להנדסה, המחלקה להנדסת בניין

מסלול לימודים: ניהול הבנייה

שנה: שנה רביעית ואחרונה

 

 

ספר על עצמך:

שמי בוריס פרידמן, בן 30, מתגורר כרגע בבאר שבע, סטודנט שנה רביעית באוניברסיטת בן גוריון במחלקה להנדסת בניין, מסלול ניהול הבנייה.

 

מה דעתך על הלימודים באוניבסטית בן גוריון ומדוע בחרת ללמוד דווקא במוסד זה?

הבחירה באוניברסיטת בן גוריון היתה בעיקר מטעמי נוחות. עשיתי פה לפני כן את התואר בכלכלה, ולכן היה לי נוח להמשיך וללמוד פה גם את התואר הראשון בהנדסת בניין. אני אוהב את האוניברסיטה ואת באר שבע בכלל, בגלל מגוון האפשרויות שהעיר מציעה בייחוד לסטודנטים בנוסף, משפחתי גרה יחסית קרוב, באשקלון, שיקול נוסף שמהווה יתרון ללימודים בבאר שבע.

 

כיצד נראה יום טיפוסי שלך בתקופת הלימודים?

אני קם כול יום בשבע בבוקר. בשמונה בבוקר אני קופץ למשרד לראות מה המטלות לאותו היום. לאחר מכן הולך לאוניברסיטה ומעביר את היום בעיקר בהרצאות ובתרגולים בדרך כלל עד שעות אחר הצהרים. לאחר מכן, אני חוזר לעבודה לביצוע המטלות. בשאר היום – אני מכין עבודות בית, מתאמן בחדר כושר ומפנה זמן לבילוי ופנאי.

 

מדוע החלטת ללמוד מקצוע בענף הבנייה?

לפני שנכנסתי לתחום הבנייה, עשיתי תואר ראשון בכלכלה באוניברסיטת בן גוריון. לצערי פחות התחברתי לתחום, מצאתי את העבודה כמונוטונית ומשעממת לטעמי. הרגשתי שחסרה לי היכולת לראות בעין/להרגיש בידיים את מה שאני עושה בעבודה שלי. חיפשתי אחר תחום לימודים אחר שיענה על הצורך הזה, וענף הבנייה נראה כמו תחום שעונה על כל הציפיות שלי – עבודה דינמית ומשתנה כל הזמן, עבודה מול קשת רחבה של אנשים – פועלים, מהנדסים, מנהלים ויזמים, והתגלמות התוצר הסופי לנגד עיניי – מבנה שיעמוד שנים, כך שאוכל לראות ולהרגיש סיפוק מבחינה מקצועית משום שהייתי חלק מהבנייה שלו.

 

איזה מסלול התמחות בחרת ומדוע?

בחרתי במסלול ניהול הבנייה. באוניברסיטת בן גוריון ישנן שתי מגמות לימוד - הנדסת מבנים וניהול הבניה. הבחירה במגמת ניהול הבניה הייתה ברורה לי מההתחלה. אני פחות מתחבר לעבודה במשרד, ויחד עם זאת מאוד מתחבר לעבודה בשטח. מאתגר אותי ללוות פרוייקטים (גדולים וקטנים) החל מהכניסה לשטח ועד למסירת הפרוייקט בשלמותו למזמין. לעבוד בצוותים עם מגוון רב של בעלי תפקידים ולעמוד בכול הדרישות המוטלות עליי כמהנדס.

 

האם אתה שוקל לימודי המשך? אן כן באיזה תחום?

בנקודת זמן זו אני חושב שהדרך הנכונה עבורי היא לצאת לעבוד בסיום התואר הראשון. במידה ותוך כדי העבודה אני ארגיש שחסר לי ידע מסויים או שאני רוצה להתמקצע יותר - אני לא שולל לחזור לאקדמיה על מנת ללמוד.

 

האם אתה מצליח לשלב עבודה במקביל ללימודים? אם כן פרט במה אתה עוסק.

אני עובד בתור עוזר מנהל מעונות הסטודנטים של האוניברסיטה מזה שנתיים. במסגרת העבודה אני גר במעונות, ורובה מתרכזת לחופשת הקיץ עקב כניסה/עזיבה של סטודנטים. העבודה כרוכה בפיקוח על קבלני שיפוצים, אדמינסטרציה וטיפול בתקלות. העבודה מאוד נוחה ומשתלבת מצוין במקביל ללימודים. 

בנוסף, עם תחילת שנת הלימודים הקרובה אני הולך להיות מתרגל במחלקה שלנו, המחלקה להנדסת בניין, בקורס חוזק 2 שבניהולו של ד"ר פבל טרפר. בעבר עבדתי כמתרגל במהלך לימודי התואר הראשון בכלכלה, אני מאוד נהנה ללמד ולתרגל ורואה בכך סיפוק גדול.

 

מהם הקשיים שאתה כסטודנט מתמודד איתם בספספל הלימודים?

הקושי העיקרי איתו מתמודד כול סטודנט הוא ניהול הזמן. משום שעליו לתמרן בין לימודים, עבודה, בילוי ופנאי, ושינה מידי פעם... זה בהחלט אתגר שגם כמהנדס ניהול הבניה אצטרך להתמודד איתו.

 

האם התחלת לעבוד על פרוייקט הגמר שלך?

על פרוייקט הגמר אתחיל לעבוד לקראת סוף חודש ספטמבר. ביצוע הפרוייקט הינו באחריות חברת 'אלקטרה בנייה'. הפרוייקט שלי הינו מגדל מגורים קרניצי בקרית אונו. המגדל הינו בגובה 26 קומות מגורים (120 יחידות דיור) + קומת לובי + 3 קומות תת קרקעיות (חנייה ומחסנים). הפרוייקט נמצא כרגע לקראת סיום ביצוע השלד. המנחים שילוו אותי לאורך ביצוע פרוייקט הגמר מטעם 'אלקטרה בנייה' הם מהנדס גיא שם טוב - מהנדס ראשי 'אלקטרה בנייה' ומהנדס יוגב באשר - מנהל הפרוייקט. המנחה האקדמי מטעם האוניברסיטה הוא מהנדס איתמר גליל.

 

מהן השאיפות המקצועיות העתידיות שלך?

לטווח הקרוב, השאיפה היא לסיים את התואר ולהתחיל לעבוד תחילה כמהנדס ביצוע. לאחר מכן, אני מצפה מעצמי לצבור כמה שיותר ניסיון ולהתקדם מקצועית כמה שיותר.

 

במידה והינך בקשר עם בוגרי המחלקה, איזה תגובות אתה מקבל מהם על שוק העבודה והמצב במשק בתחום זה?

אני חושב שאחד היתרונות הגדולים בתחום שלנו הוא שתמיד יש עבודה. לא משנה מה מצב המשק, תמיד יהיה צורך במבנים ותשתיות חדשים כי האוכלוסיה רק הולכת וגדלה. כרגע המדינה נמצאת במגמה של פיתוח, בעיקר של תשתיות, ככה שאין סיבה לדאוג.

 

לסיכום, מה תרצה לומר לקוראים?

עזבו אתכם מהייטק, בואו לעבוד בענף הבנייה!

 


המחלקה להנדסת בניין באוניברסיטת בן גוריון הוקמה בשנת 2002 וזו המחלקה היחידה בארץ המתמקדת בהכשרת מהנדסי בניין. למחלקה יש שני מסלולי התמחות:

  • המסלול להנדסת מבנים מכשיר את הבוגר לתכנן מבנים שונים החל מוילות מגורים ועד מגרדי שחקים. המבנים כוללים מבני מגורים, מבני משרדים, מבני תעשיה, מבני מסחר, אולמות בעלי מפתח גדול, הנגרים למטוסים, מיכלים לגרעינים גז ודלק, תחנות כוח גרעיניות וכו'.
  • המסלול לניהול הבנייה מכשיר את הבוגר ללוות את הקמתם של כל המבנים המתוארים לעיל בשיטות ניהול מודרניות ומתקדמות ביותר.
על המחבר
תגיות
הוספת תגובה
תגובות
2 תגובות
התמונה של אנונימי
איל
יפה מאוד
התמונה של אנונימי
שוחט
הוא משלנו ולא ניתן אותו
על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר