זרקור אנשים: יובל שור - מהנדס שטח בחברת הילתי

שם: יובל שור

 

גיל: 32

מצב משפחתי: נשוי + 1

השכלה: מהנדס אזרחי – מסלול מבנים, תואר שני – בהנדסת מכונות

תפקיד נוכחי: מהנדס שטח בחברת הילתי

היסטוריה תעסוקתית: מהנדס מתכנן קונסטרוקטיבי באגף התכנון בחברת החשמל

ספר קצת על העולם שמחוץ לעולם המקצועי:

כמו אצל כולם, אחרי שנולד הילד הראשון כבר אין הרבה זמן לתחביבים ולכן בזמן אחרי העבודה ובסופי שבוע אני לרוב מבלה עם המשפחה. חוץ מזה אוהב כל דבר שקשור בטכנולוגיה וחדשנות, אוהב צילום, מוזיקה וטיולים.

ספר על תקופת הלימודים ועל הלימודים בטכניון:

כשחיפשתי מה ללמוד, רציתי מקצוע שעוסק בתכנון של תוצר פיזי אותו בסופו של דבר בונים או מייצרים, מה שהביא אותי כמובן לשני תחומים אפשריים - הנדסה אזרחית והנדסת מכונות. בחרתי בלימודי הנדסה אזרחית בטכניון, שם רכשתי "כלים" שהכינו אותי לשוק העבודה. תקופת הלימודים על כל הקשיים שלה הינה בסה"כ תקופה מהנה בה אתה אחראי לעצמך בלבד ואף אחד לא יושב לך על הראש.רק כשמתחילים לעבוד במקום עבודה מסודר מבינים שהיא תקופה שלא חוזרת.

מהי ההתמחות שלך ומדוע בחרת להתמחות דווקא בתחום זה?

במהלך הלימודים בפקולטה להנדסה אזרחית בטכניון עברתי מסלולי לימוד מספר פעמים. התחלתי במסלול הכללי בכוונה להתמחות בתחום הנדסת הקרקע, לאחר מכן עברתי למסלול הנדסת מים ולאחר שבשנה השלישית התקבלתי לפרויקט "עתיד נאור" בחברת החשמל עברתי למסלול מבנים שם סיימתי כצורך לעבודה העתידית. אני לא מצטער על המעבר שכן לימודי מקצוע הקונסטרוקטור והעיסוק מעניינים ומורכבים. את התואר השני למדתי במסלול של מכאניקה בפקולטה להנדסת מכונות בטכניון.

ספר על עבודתך כמתכנן?

התחלתי את עבודתי בתכנון בחברת החשמל ב-2010 כשהייתי באמצע השנה השלישית ללימודים. עברתי תקופה של התלמדות ועבודה משותפת עם מתכננים ותיקים וכך למדתי בעצם את העבודה בפועל, שמורכבת מהרבה היבטים אותם לא לומדים באוניברסיטה. העבודה כמתכנן תרמה לי רבות להבנת  תכנון מבני בטון ופלדה ותפקודם תחת תנאים שונים ועומסים לא שגרתיים, שלבי הבניה, נקודות המבט של הפיקוח והביצוע בשטח. בנוסף לעבודה מול יועצים שונים העבודה בחברת חשמל מלווה בעבודה יום-יומית יחד עם אדריכלים,מהנדסי מכונות ומהנדסי חשמל העובדים כולם יחד באגף. ייחוד זה מצריך תיאומים רבים ועבודה מורכבת לעיתים.

מדוע החלטת לעשות הסבה מקצועית לעבודת שטח?

בשלב מסוים החלטתי שאני רוצה לעשות שינוי ולנסות לראות את העולם שמחוץ לחח"י שם עבדתי כ-5 שנים. במובן זה גם להיות יותר מחובר למה שקורה בפועל בשטח ולא רק מול המחשב והשולחן במשרד. חיפשתי עבודה שתהיה מאתגרת ומעניינת, שאולי תשלב לי קצת מכל העולמות ואני חושב שמצאתי אותה.

כיצד נראה יום טיפוסי שלך ?

באופן כללי היום-יום שלי הוא מגוון וכל יום שונה מקודמו. אני מקיים פגישות במשרדי קונסטרוקציה ומייעץ בנושאים ומוצרים בהם הילתי עוסקת. בתחום ההנדסי מדובר בעיקר בתחום העיגון לבטון הן של ברגים והן של יציקות המשך(קוצים), תמיכות מודולריות של פלדה לתשתיות (כגון צנרת,מיזוג אויר וחשמל) וכן פתרונות לחיפוי מבנים. בחלק מהיום אני מגיע לאתרי בניה שונים ומציע פתרונות לבעיות שונות שניתן לפתור בעזרת מוצרי החברה. כמו כן בין לבין אני מבצע תכנון ממוחשב למערכות העיגון והתמיכות המודולריות של החברה.

ספר על פרויקטים ייחודיים בהם אתה מעורב כיום בחברת HILTI: 

מהיותה חברה גדולה ומוכרת המציעה מגוון גדול מאוד של מוצרים לשוק הבניה, הילתי ו אני מעורבים בצורה זו או אחרת כמעט בכל הפרויקטים הגדולים הקיימים בארץ – פרויקטי הנמלים החדשים בחיפה ובאשדוד, תחנות כוח, אגירה שאובה בגלבוע, שדה התעופה תמנע, הרכבת הקלה, פרויקטים בטחוניים ועוד.

ספר בקצרה על הפעילות של חברת HILTI בארץ ובחו"ל:

 HILTI הינה חברה גלובלית שבסיסה בליכטנשטיין. בימים אלו החברה חוגגת 75 שנים להיוסדה. מסדנא קטנה בביתם של האחים הילתי החברה פעילה כיום ביותר מ-120 מדינות ומעסיקה יותר מ- 23,000  עובדים ברחבי העולם.
הילתי מתמחה בפיתוח ייצור ושיווק פתרונות טכנולוגיים לבעלי מקצוע בתחום הבניה. המודל העסקי הייחודי של הילתי: שיווק ישיר באמצעות מנהלי תיקי לקוחות והתמקדות בתחומי עיסוק ספציפיים בתחום הבניה, מאפשר להילתי לזהות צרכים והזדמנויות לפיתוח מוצרים בעלי ערך מוסף גבוה. הילתי שמה לעצמה למטרה פיתוח טכנולוגיות התורמות לפרודוקטיביות דרך חדשנות טכנולוגית, פתרונות מערכתיים המתייחסים לכל מרכיבי תהליך העבודה כמו גם בטיחות והנדסת אנוש.
במסגרת פיתוח תחום מוצרי העיגון הילתי העולמית מעורבת באופן אינטנסיבי בעולם האקדמיה והמחקר ועובדת בשיתוף פעולה הדוק מול גופי תקינה על פיתוח תקנים ומתודולגיות חדשניות.
בשנים האחרונות הילתי שמה דגש על התחום הדיגיטאלי, הן דרך פיתוח פלטפורמות אינטרנטיות להנגשת מידע עדכני ביחס למוצריה השונים כולל מידע הנדסי, תקינה ואישורים, ספריות פריטי BIM והוראות הפעלה מפורטות והן דרך פיתוח כלי תוכנה עדכניים המאפשרים פתרונות תכנון יעילים במגוון תחומים.

מול אילו ממשקים הנך עובד?

רוב הפעילות שלי ממוקד מול גורמי תכנון ופיקוח בעיקר מתכנני קונסטרוציה חלק אחר של הפעילות מתקיים מול אתרי בניה בפרויקטים שם אני נמצא בקשר הדוק עם מנהלי פרוייטים ,מהנדסי ביצוע ומפקחים.  בפרוייקטים בהם יש ביצוע של תמיכות צנרת ותשתיות מבנה אני עובד בעיקר מול מהנדסי מים, מהנדסי מיזוג אויר ומהנדסי חשמל.

מהם האתגרים העומדים בפניך כמהנדס בחברה?

האתגר הגדול העומד בפני הינו חשיפת המהנדסים עמם אני עובד לפתרונות החדשניים שיש להילתי להציע בכל התחומים. כמו כן להדגים איך ניתן לעבוד בצורה חכמה יותר ובטוחה יותר מבעבר תוך הסתמכות על תקנים בינלאומיים ובהעדר תקינה ישראלית לעיתים קשה ליצור השוואה בין המיתדים של הילתי (והתאמתה לתקינה האירופאית) לבין אלו של ספקים אחרים. במקרים רבים אני רואה טעויות גסות בפרטי עיגון באתרי הבניה. אלה טעויות שיכולות להביא במקרים מסויימים לאסון ופגיעה בחיי אדם. לכן חשוב לי לתת מהידע שלי לאנשים איתם אני עובד בכדי למנוע טעויות תכנון וביצוע ככל שניתן.

מהן היתרונות והחסרונות בעבודתך היום מול עבודתך כמתכנן?

היתרונות הינם שהעבודה היא דינאמית ואין יום שדומה לקודמו. אני מעורב בתחומים רבים בעולם הבניה ורואה קצת מהרבה פרויקטים גדולים וקטנים מעניינים ולא מתמקד בתחום צר של פרויקטים. כמו כן יוצא לי להכיר אנשים רבים במהלך העבודה ואני לומד מהם הרבה, כאשר בעבודה כמתכנן העבודה יותר סטטית לטעמי.

החסרונות הם שיותר קשר לתכנן את יום העבודה הבא שכן כל הזמן נכנסים פרויקטים חדשים בהם צריך לתמוך, שאלות מקצועיות שעליהם יש לענות ופגישות מתוכננות אליהן צריך להגיע, לכן ניהול הזמן בעבודה הנוכחית קשה יותר. כמו כן אני "מתרוצץ" דיי הרבה ברחבי הארץ כך במובן מסויים זה יותר מעייף מעבודה במשרד מסודר.

מה השאיפות המקצועיות שלך? 

כרגע אני רואה את עצמי מתקדם בתחום, איפשהו על התפר של הנדסה-שיווק ואולי קורטוב של ייזום.

על המחבר
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר