זרקור אנשים: רעות גבאי

שנת לידה: 1988

מקום מגורים: במקור מאשדוד, כיום בבאר שבע.

מוסד לימודים: אוניברסיטת בן גוריון.

פקולטה: פקולטה להנדסה - מחלקה להנדסת בניין.

מסלול לימודים: תכנון מבנים.

שנת לימודים: ג'.

--

 

ספרי על עצמך: 

בת 26, במקור מאשדוד אך כיום שוכרת דירה בבאר שבע לצורך הלימודים. בצבא שירתתי כמדריכת חי"ר ובהמשך כקצינת מבצעים בגדוד נחשון השייך לחטיבת כפיר. לאחר הצבא טיילתי בדרום אמריקה ובארה"ב והחלטתי לחזור לארץ ולהירשם ללימודי אדריכלות. לאחר שנת בירורים והתלבטויות החלטתי ללמוד הנדסת בניין בבאר שבע. כיום אני סטודנטית בשנה ג' במסלול לתכנון מבנים, מתפקדת כוועד כיתה ועובדת באגודת הסטודנטים כרכזת משרד גרפיקה.

 

מה דעתך על הלימודים בבן גוריון ומדוע בחרת ללמוד דווקא שם?

מתוך כמה מוסדות לימוד בהם ישנה מחלקה להנדסת בניין בחרתי דווקא בבאר שבע מכמה סיבות, ראשית בגלל העובדה כי המעבר לבאר שבע נראה לי חוויתי יותר מאשר להישאר לגור עם ההורים בתקופת האוניברסיטה. הריחוק מהבית ומהמשפחה איפשר עצמאות ואתגר עבורי. אוניברסיטת בן גוריון מובילה בתחום ההנדסה ככלל ובין המובילות בתחום הבניין. המחלקה להנדסת בניין הינה מחלקה מצומצמת ומשפחתית אשר מלווה את הסטודנטים מהיום הראשון ללימודים.

המרצים, אנשי הסגל והמתרגלים נמצאים כל העת קשובים לכל בעיה. ראש המחלקה מעורב מאוד ומכיר את הסטודנטים באופן אישי. אני חושבת שאין זה מובן מאליו באוניברסיטאות אחרות או במחלקות להנדסה בבן גוריון. בנוסף באר שבע כעיר דרומית בארץ, מציעה המון אפשרויות בילוי ופנאי לסטודנטים, חיי חברה וקהילה, אגודה אשר דואגת לפעילויות במהלך כל הסמסטר, ומרכז ספורט עשיר.

הלימודים מעניינים מאוד אך לא קלים, הרמה גבוהה והדרישות מחמירות, אין עם זאת בניגוד למחלקות אחרות מרבית הסטודנטים עוברים בהצלחה את הלימודים ומסיימים בזמן.

 

כיצד נראה יום טיפוסי שלך בתקופת הלימודים ?

יום טיפוסי שלי בלימודים משתנה בהתאם למערכת השעות ולתקופה בסמסטר, הוא כולל ביקור של מס' שעות באגודה, נוכחות ברוב השיעורים ולמידה עצמית של מטלות ופרויקטים. באמצע הסמסטר ישנה תקופה קצרה של בחנים שהיא קצת יותר לחוצה.

 

למה החלטת ללמוד מקצוע בענף הבנייה ?

לקח לי לא מעט זמן להתלבט ולהחליט מה אני רוצה ללמוד, כיום אני חושבת שאני נמצאת במקום המתאים לי ביותר. חיפשת מקצוע שיעניין אותי בלימודים עצמם וגם לאחר מכן בחיים הבוגרים, שיהיה לו היצע בשוק ושהשכר יהיה מתגמל. לא פשוט להשיג הכל, אך אני חושבת שענף הבנייה עונה על הקריטריונים שהצגתי. תחילה התעניינתי בלימודי אדריכלות אך לאחר מס' שיחות עם סטודנטים ואדריכלים הרגשתי שאין מספיק הערכה ותגמול לעבודה הקשה. לכן חיפשתי תחום יותר ריאלי ויותר מוערך שיש בו באמת עבודה לאחר הלימודים.

 

איזה מסלול התמחות בחרת, ומדוע ?

בחרתי במסלול תכנון מבנים מפני שמעט מאוד בנות הולכות לתחום ניהול הבנייה ובגלל העובדה כי זהו מסלול אשר פותח יותר אופציות בעתיד. הידע הנרכש בתחום תכנון המבנים הוא גדול יותר ויכול לתרום לעבודה בעתיד. אני חושבת שיכולתי להשתלב היטב גם במסלול לניהול, אך אני שלמה עם בחירתי ומקווה שזהו המסלול הנכון עבורי.

 

האם את שוקלת לימודי המשך?

כרגע אני לא שוקלת לימודי המשך, אני סקרנית מאוד להתחיל לעבוד ולראות איך הלימודים באים לידי ביטוי בעבודה. אוכל להתמקצע וללמוד גם לאחר היציאה לשוק העבודה.

 

מה הם הקשיים שאת כסטודנטית מתמודדת איתם בספסל הלימודים ?

הקשיים העיקריים שאני מתמודדת איתם הם העומס הגדול שיש בלימודים, בסמסטר סטנדרטי ישנם 6-8 קורסים, ובכל קורס ישנם מטלות שבועיות ופרויקטים. לעיתים העומס גדול ונוספים בחנים במהלך הסמסטר. כל סטודנט שמגיע ללמוד בבן גוריון צריך לדעת כי המטרה העיקרית היא לסיים את התואר בזמן ולשאוב כמה שיותר ידע, כל התוספות מסביב הן צ'ופר, החגיגות וכו'. עיקר השבוע עמוס ואינטנסיבי לאורך כל השלוש השנים הראשונות. בנוסף אי אפשר להתעלם מהמחייה הכלכלית, שכר הדירה והחשבונות החודשיים שהופכים את החיים מחוץ לבית ההורים ללא פשוטים.

 

את מצליחה לשלב עבודה במקביל ללימודים?

בשנתיים הראשונות ללימודים לא עבדתי בכלל. אני חושבת שמי שעבד מס' ימים בשבוע לא עמד במטלות ולא עבר את הקורסים, רוב הסטודנטים מתחילים לעבוד בשנה השלישית בעיקר. אני עובדת רבע משרה ועושה מלגת פר"ח. רוב הסטודנטים במחלקה מתחילים להשתלב בענף הבנייה בשנה הרביעית בלבד כחלק מפרויקט הסיום או כמשרה חלקית. יתר הסטודנטים מתחילים לעבוד בסיום הלימודים.

 

מהן השאיפות המקצועיות העתידיות שלך?

השאיפות המקצועיות שלי בתחילת הקריירה הן ללמוד להתפתח בתחום, לקבל חניכה מספיק טובה שתיתן לי ביטחון להיות מהנדסת מקצועית. אני חושבת שקיים הבדל עצום בין הלימודים לעבודה והמעבר הזה יכול להיות קשה מאוד. השאיפה שלי היא לעבוד במשרד תכנון שאפיק ממנו את המירב ואתמקצע בתחום. אני מאמינה שכשאכנס לתחום הבנייה אכיר משרות מעניינות ותפקידים שלא ידעתי עליהם קודם.

 

איזה תגובות את מקבלת מחברייך הבוגרים, על שוק ומצב העבודה במשק ?

אני מקבלת תגובות מגוונות אך אני לא מכירה מספיק מהנדסים בוגרים שיתנו לי חוות דעת מקצועית. לפי מה שאני יודעת מצב הבנייה בארץ הולך ומתפתח אך ישנו הבדל גדול בשכר בין השוק הציבורי לפרטי ובין תכנון לביצוע ופיקוח.

 

את מרגישה שהלימודים מקנים לך כלים פרקטיים לקריירה?

אני חושבת שיש פער אדיר בין הלימודים לעבודה, לדעתי המחלקה לא מספיק משקיעה בפרקטיקה בלימודים וזה רק בגלל העובדה כי כלל המרצים הינם אנשי אקדמיה שמטרתם להעביר את התיאוריה. אמנם ישנן המון מעבדות הממחישות כמעט את המציאות אך לדעתי זה לא מספיק.

 

לסיכום, מה תרצי לומר לקוראים ?

אני שמחה שבאתי ללמוד הנדסה בבאר שבע, מי שלא כאן לא מבין חיים סטודנטיאלים מהם, החוויות, הימי שישי המשותפים, הבריכה וימי הסטודנט, המופעים המסיבות והפאבים, מאפשרים 4 שנים יותר קלילות של לימודי הנדסה. אני מאחלת בהצלחה לי ולכל הסטודנטים במחלקה להנדסת בניין בתחילת דרכם המקצועית, מקווה שבחרנו את המקצוע הנכון לחיים, שנלך לישון כל לילה עם תחושת סיפוק, ושנהיה מרוצים ממקום העבודה.


אודות המחלקה להנדסת בניין - אוניברסיטת בן גוריון, באר שבע

המחלקה נוסדה בשנת 2002 בראשות פרופ` אורן וילנאי ומונה כ- 300 סטודנטים בשתי התמחויות: הנדסת מבנים וניהול הבנייה. מסלול הנדסת מבנים מכשיר את הבוגר לתכנן מבנים שונים החל מוילות מגורים ועד גורדי שחקים. המבנים כוללים מבני מגורים, מבני משרדים, מבני תעשיה, מבני מסחר, אולמות בעלי מפתח גדול, הנגרים למטוסים, מיכלים לגרעינים גז ודלק, תחנות כוח גרעיניות וכו`.  מסלול ניהול הבנייה מכשיר את הבוגר ללוות את הקמתם של כל המבנים המתוארים לעיל בשיטות ניהול מודרניות ומתקדמות ביותר.

  • לפרטים נוספים אודות המסלולים בהנדסת בניין בבן גוריון לחץ כאן
על המחבר
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר