חגיגה בחברות הבנייה למגורים הגדולות: ההכנסות זינקו ב־36%

 2015 היתה שנה טובות לחברות הנדל"ן הגדולות. שיכון ובינוי נדל"ן מכרה 1,060 דירות — עלייה של 26% לעומת 2014 — ואילו אפריקה ישראל מגורים מכרה 657 דירות, עלייה של 28%. כתוצאה מכך שתיהן רשמו זינוקים גם בהכנסות — 34% בהכנסות שיכון ובינוי שעמדו על 1.8 מיליארד שקל, ו־38% בהכנסות אפריקה שעמדו על 1.13 מיליארד שקל.

2016 תהיה שנה מאתגרת לענף בגלל הצהרת משרדי האוצר והבינוי כי במהלכה כלל הקרקעות ישווקו במסגרת מכרזי מחיר למשתכן, השונה במהותו מהשיווקים שאליהם הורגלו החברות — הן בשל החלוקה למגרשים קטנים שמקשה עליהן להבטיח כי יצליחו לרכוש נתח קרקע שיספיק להן לבנות שכונת מגורים, והן מפני שהקרקעות משווקות כך שהזוכה היא זו שמציעה את המחיר הנמוך ביותר למ"ר בנייה, ולא כפי שהיה עד כה, לכל המרבה במחיר.  

 
השינוי הזה העביר את היתרון לחברות הביצוע ובמיוחד לקבלנים הקטנים, שיכולים כעת להתמודד על מגרשים של 20–30 דירות.

 

למרות מעמדן כחברות היזמות המובילות בענף, שתי החברות נמנעו עד כה מלגשת למכרזי מחיר למשתכן. "אנחנו לא מתכוונים לגשת לתוכנית מחיר למשתכן, כי כיזמים אין לנו שם יתרון", מסביר ל"כלכליסט" מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים אורן הוד, "אבל מה שרואים בינתיים הוא שהשוק לא מחכה לתוכנית הזו, ויש גידול בהיקפי מכירת הדירות ואף עלייה במחירים".

מנכ"ל שיכון ובינוי נדל"ן תמיר דגן סיפק גרסה זהירה יותר כשאמר כי ימשיכו לבחון את המכרזים הללו. אולם הוא הבהיר שעד כה מרווחי הרווח היו נמוכים ומנעו מהם להתמודד, כך שהסבירות שייגשו למכרזים דומים היא קלושה.

שניהם טוענים כי אינם חוששים להמשיך ולבנות גם בסמוך לקרקעות שישווקו במסגרת מחיר למשתכן, משום שלהערכתם המחירים הנמוכים במחיר למשתכן לא ישפיעו על כלל השוק. לדבריהם ישנו פוטנציאל גדול מספיק מצד משפרי דיור ומשקיעים, שניתן יהיה להציע להם את הדירות שיבנו. "רוב הציבור לא יכול לקנות במחיר למשתכן והמוצר שנבנה שונה", אומר דגן. הוד מספר כי החברה רכשה קרקעות בחריש וקריית ביאליק, שני מקומות שבהם מתוכננת בנייה במסגרת מחיר למשתכן, ודגן אומר כי כבר כעת הם מוכרים ללא הפרעה בראש העין, גם שם בסמוך לקרקע של מחיר למשתכן.

לכתבה המלאה לחץ כאן

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר