יום בחיי מנהל עבודה

איך באמת נראה יום עבודה באחד התפקידים המאתגרים והדינמיים בתחום הנדל"ן, הבנייה והתשתיות? 

מנהל עבודה בתחום הבנייה והתשתיות אחראי על ניהול צוות העובדים באתר. הוא גם אחראי על בטיחות הפועלים וקבלני המשנה והוא זה שמפקח על בסיס יום-יומי על איכות הביצוע ועל העמידה בלוחות הזמנים. לעיתים, ייתכן כי מנהל העבודה יהיה גם אחראי על תקשורת עם הלקוח, כדי לעדכן אותו על התקדמות הפרויקט ולקבל את אישורו על שינויים. התפקיד נחשב מאתגר ודינמי, ודורש ידע וניסיון בתחום הבנייה, כמו גם כישורי ניהול, וניהול זמן. אבל בשביל לדעת איך באמת נראה יום בחיי מנהל עבודה, לא במילים גבוהות אלא בתכל'ס, שוחחנו עם שני מנהלי עבודה כדי לשמוע על היום-יום שלהם.

 

איתן רוט | מנהל עבודה בפרויקט של רם אדרת

מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר? מהי שגרת הניהול שלך?

אני קם בבוקר בסביבות 5:15, שותה קפה בבית ומתארגן ליציאה. נוסע 40 דקות ומגיע לאתר. ב-06:30 מקבל את כל הפועלים של קבלן המשנה ואוסף אותם בקבוצות. מדבר איתם על היום שהולך להיות ומה סוג ואופן העבודה לאותו יום כולל הדרכת בטיחות קצרה בנושא מסוים ומשחרר אותם לעבודה. שותה קפה ולאחר מכן מתחיל להסתובב בבניינים ובודק את כל ביצוע העבודה מבחינת טיב ובדיקה מול תוכניות.

 

איתן רוט: מה עושה מנהל עבודה כשהוא קם בבוקר? (צילום: אוסף פרטי)

 

תוך כדי הסתובבות עובר על בעיות בטיחות. אם יש - בודק פיגומים, תפסנות וכל מה שקשור בניהול השוטף. מגיע בסביבות 11:00 למשרד ומתחיל לעבוד על כל הניירת – יומן עבודה, תחקירי בטיחות, וכל השאר. מקיים ישיבה עם מנהל הפרויקט, עוזר בטיחות ובקרת איכות.

אוכל צהריים באתר ויוצא שוב לסיבוב באתר ומתחיל לארגן משאבות בטון ומתארגן ליציקות של אותו היום. מתחילים לצקת בסביבות 15:30 כל יום, כולל טלפונים למפעל הבטון ולמשאבות. מסיימים את כל היציקות בסביבות 19:00, סוגרים את האתר ונוסעים הביתה.

על אילו תחומים אתה אחראי בפרויקט?

בטיחות, טיב העבודה ואיכות על פי תוכניות, לוחות זמנים מול היזם ומול קבלני המשנה, מסירות מול הגופים לטופס 4 ומסירות מול הדיירים.

מהם האתגרים העומדים בפניך ביום עבודה טיפוסי?

בראש ובראשונה שכל פועל שמגיע אליי ליום עבודה יחזור בשלום ובביטחה הביתה למשפחה ולילדים שלו. מעבר לכך – עמידה בלוחות זמנים מול היזם ובסוף - שהדייר ששילם המון כסף יקבל מוצר מוגמר טוב ללא תקלות ושיקבל את מה שרכש בזמן.

אילו טיפים תרצה לתת למי שרוצה לעבור הכשרה של מנהל עבודה?

לעבור הכשרה ולרצות לעבוד בענף הכי מספק - אתה מתחיל משהו מאפס ורואה בסוף את הדייר שמקבל את המפתח לדירה ויוצא עם חיוך ומרוצה מאוד. למרות הקושי בסוג זה של עבודה יש סיפוק ענק.

איזה טיפ יש לך לניהול יעיל של עובדים וצוותי עבודה באתר?

תהיה חבר של כל הפועלים וכל הצוות ותקבל מהם גם אהבה בעבודה וגם הספק. וגם – אל תזלזל בעובדים בגלל שהם מתחתיך. בסוף כולנו בני אדם.

כיצד אתה חושב שייראו אתרי הבנייה בעוד 10 שנים?

אני חושב שהם ייראו יותר מסודרים, ולאט לאט מתפתחות טכנולוגיות ושיטות עבודה מסודרות ע"פ נהלים וככה יהיה יותר מסודר ופחות תאונות עבודה.

מה לדעתך אפשר לעשות על מנת למנוע באופן מוחלט את תאונות העבודה? האם זה ישים בכלל?

לדעתי אפשר להפחית את תאונות העבודה עם המון הסברים ותדריכים לפועלים על בטיחות בעבודה. אם כל פועל יחשוב 10 צעדים קדימה ולא על אותו הרגע יימנעו המון תאונות. בנוסף, תגבור מנהלים באתרי עבודה כי מנהל עבודה אחד לא יכול להיות בכל מקום בכל רגע.

מה אתה עושה כשאתה לא עובד?

אוהב להיות עם אשתי, משפחה, ילדים והנכדה. אחד התחביבים העיקריים שלי כבר שנים זה טיולי ג'יפים אקסטרים בארץ ובחו"ל.

 

אריאל דיעי | מנהל עבודה בפרויקט של פרשקובסקי

מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר? מהי שגרת הניהול היומית שלך

השגרת היומית מתחילה יום לפני, כאני רושם לעצמי רשימת משימות למחר. בבוקר אני פוגש את הפועלים, ובשעה שבע יש הדרכת בטיחות, ותדריך קצר על העבודות שיש היום. בקיץ אני גם מזכיר להם לשתות מים. במסגרת תכנית הכוכבים שאנחנו לוקחים בה חלק אני מבקש מהם פידבק.

 

אריאל דיעי: השגרה מתחילה יום לפני (צילום: אוסף פרטי)

 

אחרי התדריך אני נכנס למשרד, קפה ומתחיל סיבוב בבניינים. עולה עד למעלה ויורד קומה-קומה. אם יש קבלן שנמצא לקראת סיום עבודה אני מוודא שאני מבקר אצלנו. מקבל קבלנים חדשים ומתדרך אותם מה עושים ואיך עושים.

על אילו תחומים\נושאים אתה אחראי בפרויקט?

אני אחראי על נושא הגמרים ומסירת דירות, בפרויקט הספציפי הזה. מרצפים וטייחים ופריסות של ריצוף וקבלני אינסטלציה ומסירה של שחור (אינסטלציה, צנרות, ניקוזים וכן הלאה) ועד שלבים של מעלית, חיפויים, התקנת כלים סניטריים, כלים לבנים (אסלות, כיורים, ברזים), שיש וקבלני תפר למיניהם. רוב העיסוק שלי הוא בגמרים. אני עושה שלד אבל ממש על קצה המזלג. אני נכנס לפעולה מיד אחרי קבלן שלד בלוקים ומשם - עד מסירת המפתח לדיירים.

מהם האתגרים העומדים בפנייך ביום עבודה טיפוסי? 

האתגר הראשון זה ההון האנושי. אתה מקבל מגוון תרבויות שמגיעים לעבוד אצלך – סין, מולדביה, חברה' מהשטחים וקמצוץ של ישראלים. כולם צריכים לעבור תדריך בטיחות ולהגיע מסודרים. אבל גם ההתעסקות מול הדיירים היא סוג של אתגר. בנאדם מקבל ממך משהו שהוא קונה לכל החיים. הוא נכנס למשרד מכירות ואחרי כמה ימים מחליט לרכוש בלי שהוא ראה את המוצר כמו מכונת כביסה שהוא הלך לראות בכמה חנויות ובאינטרנט. אתגר נוסף הוא הדיסוננס של ההקפדה על מהירות ותפוקת העבודה מול ההקפדה על הבטיחות. אי אפשר להזניח אף אחד מהצדדים וצריך לתת את תשומת הלב המלאה לשניהם.

איזה טיפים תרצה לתת למי שרוצה ללמוד ולהתפתח ולהפוך למנהל עבודה? 

הייתי ממליץ להגיע עם אפס אגו וכל הזמן לשאול. גם אם השאלה נראית לך טיפשית. התיאוריה שאתה מקבל בביה"ס, במכללה, באוניברסיטה... הפרקטיקה מאוד שונה מזה. לשאול כל אחד בנחמדות, בכבוד, בסבלנות. אני לפעמים הייתי עולה לאיזו קומה ומסתכל על הפועלים. להגיד בוקר טוב. לשאול את הפועל למה עושים דברים כמו שעושים. זה מה שהופך אותך למקצוען ויותר מנוסה.

איזה טיפ יש לך לניהול יעיל של עובדים וצוותי עבודה באתר? 

הדבר הבסיסי זה לכבד כל אדם באשר הוא. בענף שלנו כולם עם אגו, וחם וקר וצעקות. תסתכל בגובה העיניים, זה הטיפ שלי להצלחה.

כיצד אתה חושב שייראו אתרי הבנייה בעוד 10 שנים? 

אני חושב שבעוד 10 שנים אתרי הבנייה ייראו באופן כללי אותו דבר. תבנית אתה צריך, פועלים אתה צריך, אבל תהיה יותר בטיחות וכל מגוון התפקידים ייכנסו לשרשרת האחריות של הבטיחות. בזה יהיה שינוי. בסוף זו עבודת כפיים. ייקח יותר מעשר שנים כדי שנראה שינוי ממשי. אני כבר 5 שנים בענף ולא ראיתי כזה שינוי. ברמת הניהול של המידע – כן, יש תוכנות אחרות, אבל ברמת השינוי בשטח - בסוף מישהו יצטרך להעמיס את הבלוק.

מה לדעתך אפשר לעשות על מנת למנוע באופן מוחלט את תאונות העבודה? זה ישים בכלל? 

אני חושב שאם תהיה הדרכה שנתית לכל פועל שהוא יהיה מחויב לעבור והוא ידע שהוא לא נכנס לאתר בנייה בלי זה – זה יכול לחולל שינוי. היום יש הרבה זיופים של הכשרות ותעודות הסמכה של עבודה בגובה, למשל. אני מאמין שאם תהיה הדרכה לפועל שהוא יקבל בסופה תעודה דיגיטלית שנמצאת במאגר משרד העבודה – רק ככה הבטיחות תשתפר.

מה אתה עושה מחוץ לשעות העבודה? 

האישה, הבנות – המשפחה, טבע וחברים, זה הפאן של החיים. אלו הדברים שמרחיבים את הלב.

 

על המחבר
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר