ישראל נצבעת בלבן: מערכות הציפוי והלבנת הגג שאוטמות ומורידות טמפ'

כאשר הקיץ מתקרב והטמפרטורות מתחילות לטפס, זה הזמן להכין את הגג לחודשים החמים כמו גם לחורף הבא. אחד ההיבטים החשובים בהכנת הגג הוא איטומו כדי למנוע נזילות ורטיבות בחורף, וצביעתו בלבן כדי להפחית את התחממות הגג והבניין בקיץ. אבל לא כל צבע לבן נותן את אותן תוצאות. כל מה שצריך לדעת על בחירת מערכת ציפוי לבן לגג - בכתבה שלפניכם.

אתגר מרכזי עמו מתמודדת האנושות בעשורים האחרונים כחלק מההתחממות הגלובלית הוא התופעה של איי חום עירוניים, הגורמים למרחב העירוני להתחמם בצורה ניכרת לעומת אזורים כפריים. איי חום עירוניים מביאים לצריכה מוגברת של אנרגיה, ולזיהום אוויר שמשפיע על אקלים כדור הארץ ועל בריאות הציבור. בין הגורמים המרכזיים להיווצרות איי חום עירוניים ניתן למנות את גגות המבנים, אשר סופגים את קרני השמש ומשחררים את החום מהבניין אל רחבי העיר. אחת הדרכים להפחית את פליטת החום מהגגות היא על ידי הגברת הרפלקטיביות של הגג, כלומר החזרת קרני השמש לאטמוספירה במקום ספיגתם במבנה, המפחיתה את הטמפרטורה בבניין ומצמצמת את פליטת החום אל המרחב העירוני.

צביעת הגג בלבן מגינה גם על מערכת האיטום שעל הגג מפני החום שעלול להרוס אותה, וחוסכת בעלויות המיזוג והחימום לאורך כל השנה. בשוק קיים מגוון רחב של ציפויים לגגות, אך כדי שציפוי ייתן את התוצאות המיטביות, יש לבחור ציפוי לבן שהותאם במיוחד למטרה זו, כזה העומד בתקנים מחמירים, בעל מדד SRI (החזר קרני שמש) גבוה ועמיד בפני טמפרטורות גבוהות. בנוסף, מומלץ לבחור בחומר אשר מעניק ניקוד ירוק ומאפשר צבירת ניקוד בפרויקט על פי דרישות תקן ישראלי 5281 לבנייה ירוקה.

 

הגגות הגדולים בישראל הולכים ונצבעים בלבן עם  TECNOTOP 2C ו-DESMOPOL PU מבית TECNOPOL

יותר ויותר מנהלי פרויקטים גדולים בוחרים בפתרונות של א.צ. טכנולוגיות מתקדמות לבניה לטיפול בגגות הגדולים בישראל. בין הפרויקטים האחרונים שיישמו את מוצרי החברה ניתן למנות מעל 2700 מ"ר של גגות בבית החולים רמב"ם בחיפה, גג בגודל 3500 מ"ר עם פאנלים סולריים ויריעות ביטומניות במרכז הארץ, 1000 מ"ר של גג קלנטות במוזיאון לאומניות הלנה רובינשטיין בתל אביב, וגג של אחת מישיבות תלמוד התורה במתחם הכותל בירושלים.

 

2700 מ"ר בבית החולים רמב"ם בחיפה

בביה"ח רמב"ם הממוקם על חוף מפרץ חיפה, אטמו במשך שנים גגות קלים ביריעות PVC. הפעם בחרו לאטום 1000 מ"ר של גג קל במערכת איטום מסוג פוליאוראה חמה TECNOCOAT P2049 בעלת תו תקן ירוק, עם עמידות בסביבה ימית של 25 שנה. על גביה יישמו ציפוי עליון מסוג TECNOTOP 2C בצבע לבן עם מדד SRI (החזר קרני שמש) של 0.81, הגבוה ביותר בישראל כיום. אנחנו גאים לספר שעל פי מדד ה-SRI של TECNOTOP 2C בצבעו הלבן בוצע גם תיקון לתקן 5281 הישראלי לבנייה ירוקה ושונה המדד המינימאלי של SRI שחייב להיכלל במוצרי ציפוי דומים כדי שיעניקו ניקוד ירוק לפי התקן.

 

הלבנת גג בית החולים רמב"ם, חיפה

 

גג נוסף ברמב"ם, של מחלקת הטיפול הנמרץ, עשוי מפאנל מבודד בעל ציפוי ישן מחומרים שונים ולא ידועים, ושטחו 1700 מ"ר. על גג זה הותז בתחילה פריימר EP-1040, שהוא פריימר ייעודי לתשתיות מתכת ובעל תכונות אנטי קורוזיביות. לאחר מכן יושמה מערכת פוליאוריאה P-2049 בעובי של 2 מ"מ, ולבסוף בוצעה התזת שכבה עליונה של פוליאוריטן מסוג TECNOTOP 2C  נוגד החלקה בגוון לבן, בעל מדד SRI עפ"י ASTM E1980-11 המעניק החזר אור גבוה והופך את הגג לעמיד בפני קרינת UV. העבודה נעשתה בדצמבר האחרון, במרוץ נגד השעון כדי להספיק לאטום את הגג לפני הגשמים, משימה שהושלמה בהצלחה.

ציפוי TECNOTOP 2C לבן הוא שרף פוליאוריטאני דו רכיבי, אליפטי, היוצר שכבה קשה, חזקה ורציפה העמידה בפני לחץ, בלייה, שחיקה, קרינת UV וטמפרטורות קיצוניות. הוא קל לתחזוקה וניקוי, מונע התפתחות אצות ועובש, ומתאים לגגות שטוחים ומשופעים, טרסות ומרפסות. הוא מיושם על גבי ציפויי פוליאוריאה טהורה או ממברנת פוליאוריטן.

 

כ-300 מ"ר גג ישיבת תלמוד תורה במתחם הכותל, ירושלים

גג נוסף שטופל רגע לפני הגשמים הוא גג אחת מישיבות תלמוד התורה במתחם הכותל. בגג הישיבה יושמה מערכת איטום וציפוי פוליאוריטני מסוג DESMOPOL PU של חברת TECNOPOL, מערכת בעלת קיים של 25 שנים ותקן אירופאי BBA/ETA. על מערכת האיטום יושם ציפוי עליון מסוג TECNOTOP 2C שיכולת החזר קרני השמש שלו (81%) מפחיתה משמעותית את התחממות הגג והקומה העליונה של הישיבה.

 

הלבנת גג, ירושלים

 

1000 מ"ר של גג קלנטות, ביתן הלנה רובינשטיין לאמנות בת־זמננו, תל אביב

מערכת איטום פוליאוריטנית מסוג DESMOPOL PU שימשה גם לאיטום גג קלנטות ששטחו כ-1000 מ"ר בביתן הלנה רובינשטיין לאמנות בת־זמננו של מוזיאון תל אביב. גג קלנטות הוא אחד מסוגי הגגות הקשים והמורכבים ביותר לעבודת איטום עקב הזוויות הרבות של הקלנטות. אך אם רק חושבים על הנזק שעלול להיגרם לעבודות האמנות במוזיאון עקב חדירה של מי גשמים, לא פלא שהמוזיאון בחר במערכת נוחה להתזה ובעלת יתרונות בולטים לעומת האלטרנטיבות הקיימות בשוק.

 

איטום והלבנת גג קלנטות, תל אביב

 

3500 מ"ר של גג עם פאנלים סולריים

אתגר נוסף שנתבקשנו לסייע בו הוא איטום גג ששטחו 3500 מ"ר עליו מותקנים פאנלים סולריים המונחים על גבי יריעות ביטומניות. גם כאן המלצנו על מערכת ציפוי של פוליאוריטן טהור מסוג DESMOPOL PU שמספקת בסיום העבודה ממברנה רציפה ולבנה במיוחד אשר אטומה למעבר מים ועמידה במים עומדים. מערכת האיטום בוצעה בהתזה לאחר הכנת שטח קפדנית ותכנון נכון של ביצוע המערכת, תוך התמודדות עם אתגרים ותנאי מזג אוויר לא פשוטים.

 

שורה של יתרונות משמעותיים: איטום וציפוי פוליאורטני לבן מסוג DESMOPOL PU

הבחירה של שלושה מתוך ארבעת הפרויקטים הללו ב- DESMOPOL PU של חברת TECNOPOL אינה מפתיעה. המערכת מיושמת כציפוי נוזלי פוליאוריטני טהור, חד רכיבי אשר מתייבש תוך זמן קצר (20-25 דקות). לאחר הייבוש מתקבלת ממברנה רציפה ואלסטית ללא מישקים, בעלת עמידות מכאנית גבוהה ביותר מפני שחיקה ומספקת יציבות ואיטום יעיל מפני מים.

בהשוואה למוצרים אחרים בשוק, ל-DESMOPOL PU בצבע לבן יתרונות משמעותיים: יש לו את כל התקנים והאישורים המתאימים לשימוש בישראל, הוא מתאים לגגות צבעוניים, ניתן להתזה ולמריחה ולכן אידיאלי לשימוש באזורים מעוגלים ועל משטחים בלתי אחידים. הוא מגיע עם אחריות להלבנה של 3 שנים לפחות ללא הצהבה או שינוי גוון, ומאושר ליישום על גבי גגות ירוקים בהתאם לתקן EN 13948.

 

איטום והלבנת גג באמצעות DESMOPOL PU

 

DESMOPOL PU קל לתחזוקה וניקוי, שומר על האלסטיות שלו גם בטמפ' קיצון של 40- עד 80+ מעלות צלזיוס, וניתן לתת לו גימור מחוספס למניעת החלקה. כמו כן, הוא בעל תכונת פילוס עצמי וניתן להניח עליו ריצוף קרמי. מלבד ציפוי ואיטום בפני מים של גגות שטוחים ומשופעים, גגות מתכת ואסבסט, גגות ירוקים ומערכות גג  IRMA, DESMOPOL PU מתאים גם לציפוי ואיטום קירות ויסודות, קירות ולוחות בטון, מרפסות, רצפות, בריכות שחיה, ובריכות ואגמים מלאכותיים.

DESMOPOL PU עומד בתקנים מחמירים, והוא בעל סימון CE המתאים לתקן UE305/2011, ולתקן האירופאי ETA 10/0121. יש לו כאמור קיים של 25 שנה בהתאם לתקן ETA 10/0121 ו-BBA 16/5340.

 

בשורה התחתונה

הכנת הגג מבעוד מועד חיונית להגנת הבית מפני חדירת גשמים בחורף והתחממות קיצונית בקיץ. בחירת מערכות האיטום וההלבנה של TECNOPOL מסוג DESMOPOL PU  ו-TECHNOTOP 2C מבטיחה שהגג לא רק ימלא את ייעודו ויגן מפני מים וחום, אלא גם יצמצם את צריכת האנרגיה וחשבונות החשמל, ויסייע להפחית את איי החום העירוניים.

להתייעצות עם הצוות הטכני שלנו בבחירת מערכת האיטום וההלבנה המתאימה לפרויקט שלכם, צרו קשר כאן.

על המחבר