כנס הצגת פרויקטי הגמר של המחלקה להנדסת בניין באוניברסיטת בן-גוריון בנגב

ב24/6/15 ייערך בפקולטה להנדסה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב כנס הפרויקטים השנתי. הכנס מהווה אירוע מסכם של פרויקט הגמר של סטודנטים הבוגרים של הפקולטה להנדסה. במסגרת אירוע זה נכלל גם כנס הפרויקטים של המחלקה להנדסת בניין. הכנס מהווה נקודת ציון לקראת סיום הפרויקט השנתי שמתחיל בחודש אוגוסט שנה קודם לכן. פרויקט הגמר בהנדסת מבנים וניהול הבנייה הוא פרויקט שנתי אותו מבצעים הבוגרים בשנת הלימודים האחרונה שלהם. קיימות שלוש צורות לפרויקט זה: פרויקט גמר מעשי במשרד תכן/תכנון בהנדסה אזרחית, פרויקט גמר מחקרי בהנחיית חברי סגל המחלקה בתחומים הנדסת מבנים וניהול הבנייה, ופרויקט גמר המונחה ע"י מורים מן החוץ בין כותלי האוניברסיטה.

 מרבית הבוגרים מבצעים את פרויקט הגמר במשרדי תכן וניהול תחת הנחיה משולבת של מנחה מקצועי מהתעשייה ומנחה אקדמי. פרויקט גמר במשרד תכן קונסטרוקציה או ניהול ביצוע מתחלק לשלושה שלבים מרכזיים:

א. תקופת קליטה ואימון ראשוני של הסטודנט - בשלב זה, שהוא החשוב ביותר מבחינת קביעת מסלול השתלמות של הסטודנט נבחר הפרויקט, מוגדרת הבעיה ההנדסית אותה יפתור, וכן עובר הסטודנט אימון בסיסי בתכן של אלמנטים, הכנת תוכניות קונסטרוקציה (בהנדסת מבנים), הכנת מסמכי המכרז, כתבי כמויות, תכנון תקציב הפרויקט (ניהול) וכיו"ב משימות הנדסיות בסיסיות בהתאם למסלול הפרויקט. בשלב זה הסטודנט עובד בהנחיה של מנחה מקצועי (Tutor) שממונה לו במשרד, תוך מעקב של המנחה האקדמי. שלב זה אורך כשלושה-ארבעה חודשים, שבהם שוהה הסטודנט במשרד במסגרת חופשת הקיץ שבין שנה ג' ל- ד' של לימודיו.

ב. השתלבות בצוות תכנון ולימוד השלבים הראשוניים העקרוניים בתכן/תכנון של פרויקט הנדסי - בשלב השני של הפרויקט הסטודנט, לאחר שעבר את תקופת ההכשרה הראשונית, הסטודנט בשל לקליטה בצוות הנדסי, הסטודנט מתמודד עם התכן הראשוני של פרויקט קונסטרוקציה/ניהול. בשלב זה הסטודנט מגבש את הסכמה הסטטית של התכן או עקרונות תכנון ביצוע הפרויקט תוך השוואה מרובת קריטריונים של מספר חלופות תכנוניות ובחירת חלופה מועדפת. שלב זה מקביל לסמסטר הראשון בשנת הלימודים האחרונה, והוא מסתיים בהגנה של הסטודנט על התכן הראשוני, ובחירת חלופה לתכן/תכנון מפורט בכנס פרויקטים מחלקתי בו מגיש הסטודנט דו"ח ביניים עם תכן ראשוני.

ג. תכן/תכנון מפורט של תוכניות עבודה וניהול - הכנת תיק תכן לפרויקט - בשלב זה השלישי - הפרויקט נכנס לתכן מפורט: הסטודנט עורך אנליזה מפורטת של הפרויקט בשיטות קלאסיות, ובשיטות ספרתיות, עורך תכן סייסמי מפורט של המבנה, תוכניות ביצוע הכוללות עמודים, תקרות וקורות, אלמנטי הקשחה, ובמבני הנדסה אזרחית: נציבים, קירות תומכים, בריכות וכד'. שלב זה, הוא שיאו של פרויקט הגמר, הוא אורך כארבעה חודשים ומסתיים בסיום סמסטר אביב בחודש יולי. הסטודנטים משתלבים כחלק אינטגרלי מצוות הפרויקט, ומרביתם נושאים במטלות הנדסיות בפרויקטים המתוכננים/מתבצעים בו-זמנית הלכה למעשה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ארז דרור המסיים בימים אלו תואר בהנדסת מבנים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, כתב: 

"הפרויקט שלי הוא מגדל מגורים של 25 קומות על צוק הים בנתניה. קומות המבנה מחולקות למגורים, קומת ספא ובריכה, קומות מסחר וחניון תת קרקעי. למבנה גאומטריה לא שגרתית אשר גורמת לאילוצים שונים בתכנון, לרבות אלמנטי טרנספורמציה.
את הפרויקט אני מבצע כחלק מעבודה במשרד ש.אנגל מהנדסים, שם אני מקבל חפיפה והכוונה מלאה, ובהנחיה אקדמית של פרופ' אורן וילנאי.
הפרויקט הוא חוויה לימודית שבעצם מחברת לך את כל הפינות שלמדת במהלך התואר לבניין אחד שלם."

 

ערן קפש, המסיים בימים אלו תואר בהנדסת מבנים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, כתב: 

"פרויקט הגמר הוא נקודת השיא של הלימודים, במהלכו אנחנו משתמשים בכל החומר אשר נלמד במהלך ארבעת השנים האחרונות. הפרויקט שלי הוא תכן גשר דרך במחלפון הושעיה. הגשר הוא גשר קורות תעלה אינטגרלי (חיבור מונוליטי בין הנציבים למיסעה) בעל שני מפתחים של 26 מטר (סה"כ 52 מ'). השלבים במהלך הפרויקט הם: סקירה סיפרותית, חקירת אתר הפרויקט וביקור באתר, תכנון מוקדם- בחינת חלופות לצורך הגישור ובחירת החלופה הכדאית תוך מתן דגש לעלות הפרויקט, ליעילות ההנדסית ולאופן הביצוע. תכנון סופי- קביעת המימדים הסופיים של הגשר, ותכנון מפורט- יצירת תיק חישובים ותכניות. הפרויקט מסוג פרויקט במשרד בו קיבלתי חניכה אישית וליווי ע"י אינג. מיכה פטרי, ממשרד קדמור מהנדסים וחניכה אקדמית ע"י ד"ר אדי ליבוביץ."

 

גלעד פריימןהמסיים בימים אלו תואר בהנדסת מבנים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, כתב:

"פרוייקט הגמר שלי הוא תכנון גשר מסוע גרעינים, בנמל אשדוד. אורכו הכולל של הגשר הינו 2.1 ק"מ והמקטע אותו אני מתכנן הינו כ-300 מ'. עקב ריבוי התשתיות בנמל מיקום הניצבים היה קבוע מראש דבר אשר הכתיב לי מפתחים של 24.0 מ'. בגשר ימוקמו שני מסועים לשינוע גרעינים לממגורות הממוקמות בצדו השני של הנמל, תוך שמירה על פעילותו השוטפת של הנמל.  עקב צורתו הגאומטרית (צורת האות כ', מקורה) והמפתח הגדול נדרשתי למדל את הגשר בצורה מרחבית על מנת לקבל את ההתנהגות האמיתית של הגשר. את פרויקט הגמר ביצעתי במשרדו של אינג' שמואל אנגל (ש.אנגל מהנדסים), במהלך עבודתי במשרד הפנמתי וחוויתי את שלבי העבודה השונים המבוצעים בפועל, מחוץ לכותלי האוניברסיטה, על מגוון היבטיהם. בתקופת הפרויקט במשרד קבלתי תמיכה וכלים להתמודדות עם אילוצי השטח אל מול התיאוריה כגון: עבודה מול גורמים שונים, עבודה בתוך צוות וחלוקת תפקידים ועוד."

 
רוצים לדעת עוד פרטים על כנס הצגת הפרוייקטים של הפקולטה להנדסה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב? לחצו כאן
על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר