ברוש בניה | Soltell Systems | גאודע בקרת בנייה | תדהר בנייה | ירון שמעוני שחם | בסט | עומר | SHUNTONG | תצפית נדל"ן | שער ניהול פרויקטים ומכרזים | נתיבי ישראל | פייסט אדריכלים | שי גיל פרוייקטים | עדיא | WECON | ארז מהנדסים | מגאד בנין והשקעות | Opanadlan | אכברט מהנדסים | GSL | קרן יסודות | ארזי בר שדה | OZPRO | אלומלייט (ישראל) | א.שדה | אסותא תשתיות | אפקון בניה | צוות קאופמן | סמנטו טכנולוגיות | Volach & Co - Law Office | שיכון-בינוי | אדם-אטיאס | קובטי יוסף | ארגון נכי צה"ל | יצחק שטרן | יגאל ארנון | Xypex | זיוה אש | B&S - Real estate group | IEC | יעקב מזרחי | עמית לויתן | ינון | קבוצת ענק חיפויים | האחים אום | קב' צליח רוטשילד | קוואנטק | ארז אבוהב, משרד עורכי דין | עומר הבונים | WXG | מגאסון | קבוצת שיבולת | אמי מתום | SL נדל"ן | yaniv | א.כצמן מהנדסי בניין | דניאל וינד | Shirininvestments | אלקטרה דנקו | אחים אום | אורית רוב | GLOBAL-RAISE | קרן דנון פתרונות פשוטים בנדלן | אישיו סי אס | א. שדה פרויקטים | ש.ז.ר ניהול והנדסה | אזורים | סולל בונה | ב. דוד הנדסה ובניה | חברת החשמל | ליב הנדסה | ענפ הנדסה | יועץ בטיחות אש | JTLV | עיריית תל אביב | מנרב | בלנק לרר מהנדסים | עץ השקד | אחים רזניקוב | לקס הנדסה | INTSITE | Kornit Digital | קבוצת גבאי | אחים רזניקוב | שלומי ראובן | שרביב | קו מדידה | גבריאל לוטן מהנדסים | מ.א דרום השרון | סיון ביצוע | שגראוי ליבוביץ | ניצן ענבר | Aura Air | Solarise Energy | DISTOMAP | ינון תכנון יעוץ ומחקר | גב-ים | סלומון מהנדסים | אלומלייט | דוד רז | קבוצת אודור | מסד עוז ניהול והנדסה | עמית מערכות | עומר הנדסה | RECOM | אילן בן דוד מהנדסים | רזאור הנדסה וייעוץ | א.כצמן מהנדסי בניין | עו"ד גיא פרבמן רשף ושות' | מגוריט ישראל | עמרם אברהם חברה לבנין | בוגרי הטכניון | שתית |

לאחר שלוש שנות עבודה: הדרך החדשה לירושלים תיפתח מחרתיים

ביום שישי הקרוב (20.1) ייפתחו לתנועה מנהרות הראל בכביש 1 המחודש, שיבטלו את העלייה לקסטל, ומעתה התנועה מירושלים לתל אביב ובכיוון ההפוך תתבצע דרך צמד מנהרות באורך כ–800 מטר כל אחת, העוברות מתחת לגשר הראל. בשלב הראשון ייפתחו שני נתיבים לכל כיוון, ובעוד כמה חודשים, לאחר השלמת העבודות, תיפתח התנועה במתכונת מלאה של שלושה נתיבים בכל כיוון.

המקטע המשודרג כולל שני גשרים מקבילים החולפים מעל עמק מוצא, וכוללים שלושה נתיבי נסיעה לכל כיוון. עלות הקמת הגשרים נאמדת ב–380 מיליון שקל, ועלות הפרויקט כולו נאמדת ב–2.35 מיליארד שקל. הפרויקט כולל שיפור עקומות וביטול סיבובים חדים ועליות תלולות בכביש לאורך 16.5 ק"מ.

בעתיד יתחבר גשר מוצא לכביש 16, ויאפשר כניסה נוספת לבירה מדרום. זאת, בנוסף לכביש 9 המוביל לצפון ירושלים ולרכבת החשמלית המהירה, שתחבר את העיר לגוש דן בתוך כ–28 דקות.

לקראת פתיחת הגשר והמנהרות, החל ביום חמישי ב–22:00 ועד יום שישי ב–10:00 בבוקר ייחסם כביש 1 בקטע שבין מחלף לטרון לגינות סחרוב לבאים מכיוון תל אביב. בכיוון ההפוך הכביש ייסגר בקטע שבין גינות סחרוב למחלף חמד, והתנועה תופנה לכביש 443. בנוסף, לא תתאפשר הנסיעה מכביש 38 ממחלף שער הגיא לכיוון ירושלים, דרך כביש 1. כדרך חלופית ניתן יהיה לנסוע דרך כביש 3955.

חנוכת מנהרות הראל התאפשרה לאחר שבג"ץ דחה ביום שני את עתירת תושבי מבשרת ציון, שביקשו לדחות את המהלך. התושבים טענו שפתיחת המנהרות תחסום את הגישה הישירה ליישוב לבאים מירושלים ותרחיק את תחנות האוטובוסים הבין־עירוניים מהיישוב. שופט בג"ץ, יורם דנציגר, דחה את העתירה מפאת עיתוי הגשתה המאוחר. דנציגר ציין בפסק הדין כי "המחשבה על כך שהשימוש במנהרות הראל הניצבות על עורק תחבורה מרכזי בישראל יידחה כמבוקש בעתירה, בשעה שהמנהרות מוכנות להפעלה נראית לי בלתי מתקבלת על הדעת". עם זאת, השופט הוסיף כי "חובתם העליונה של המשיבים (שר התחבורה ישראל כ"ץ, משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל, א"ד) לפעול להבטחת תנאי תחבורה פרטית וציבורית הולמים ונוחים לתושבי מבשרת ציון והסביבה".

בארגון תחבורה בדרך שלנו מבהירים כי לא די בשדרוג שבוצע בתשתיות כדי לפתור את מצוקת נוסעי התחבורה הציבורית באזור: "אנו מברכים על פתיחת המנהרות, שיקצרו את זמן הנסיעה לרכב הפרטי. עם זאת, אנו מצפים ממשרד התחבורה לעמוד בהתחייבויותיו מהעבר ולסמן נתיב תחבורה ציבורית משער הגיא לירושלים משני צדי הכביש. לצערנו, אין התייחסות לכך עם פתיחת הכביש".

לדברי עידו עפרוני, מנהל אזור ירושלים בארגון ופעיל במאבק תושבי מבשרת, "למרות דחיית העתירה, השופטים מסמנים למשרד התחבורה כי יש לתת פתרונות רלוונטיים למצוקת התחבורה הציבורית של יותר מ–80 אלף תושבי מבשרת ציון ומטה יהודה. כל זה היה יכול להימנע אם היו משתפים את התושבים. זהו תמרור אזהרה לכל מאבק תושבים עתידי שמתמודד מול פרוייקטי תשתית גדולים, כאשר הם יוצאים לדרך ללא פתרונות רלוונטיים לתושבים".

לכתבה המלאה, לחץ כאן

תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר