מצפים לעתיד: איך לבחור את הציפוי הנכון לפרויקט הבניה שלכם?

 

איך אפשר למנוע חדירה של מים, לחות או כימיקלים דרך הרצפה? טכנולוגיות חדשות מאפשרות היום להשיג איטום מעולה באמצעות חומרי ציפוי ואיטום יעילים, איכותיים וירוקים יותר. הכירו את סדרת הציפויים של TECNOPOL.

משטחים שונים וביניהם רצפות, גגות, חניונים תת-קרקעיים ומאגרי מים מחייבים איטום וציפוי כדי למנוע חדירת מים וחומרים שונים. אולם בכל פרויקט יש להתאים את חומרי האיטום והציפוי לסוג המשטח שעליו הם מיושמים, בין אם מדובר במשטח בטון, צמנט, מתכת, עץ או כל חומר אחר.

חדירה של נוזלים, לחות או כימיקלים דרך הרצפה היא דוגמה לאחד הסיכונים המשמעותיים ביותר בכל פרויקט. מעבר של נוזלים או חומרים מסוימים דרך הרצפה עלול לגרום לפגיעה במבנה עצמו ואפילו להוות סכנה בריאותית למי שנמצא בתוך המבנה או בסביבתו. מים וחומרים כימיים עלולים לחלחל דרך הרצפה גם אל הקרקע, מה שעלול לפגוע בתשתיות המבנה ואף להוביל לחדירה של מזהמים אל הקרקע ולזיהום סביבתי.

ציפויים לרצפה נועדו לתת מענה אסתטי לסיכונים הללו. אך בשנים האחרונות הולכת ומתחזקת המודעות גם לחשיבות השימוש בחומרים ירוקים יותר וידידותיים לסביבה, וחשוב לקחת גם נושא זה בחשבון כשבוחרים חומרים לציפוי.

 

יישום ציפוי TECNOTOP 2C להגנה מפני קרני UV (בעל מדד SRI 0.81)

 

כל פרויקט והציפוי שמתאים לו

בשוק קיים היום מגוון רחב של פריימרים וחומרים לציפוי. פריימרים יוצרים בסיס חלק ואחיד, המעודד הידבקות מקסימלית בין שכבת הבטון לשכבת ההגנה והאיטום שמיושמת על גביה. פריימרים וחומרי ציפוי ואיטום שונים יכולים להתאים למגוון סוגי משטחים, גם נקבוביים וגם לא נקבוביים. קיימים ציפויים שמבוססים על מים, ציפויים שמבוססים על סולבנטים (חומרים ממסים), או כאלו המבוססים על 100% מוצקים.

ההבדלים בין  הפרויקטים השונים בהם נדרשת עבודת ציפוי ואיטום, הובילו לכך שכיום אפשר למצוא מגוון רחב של חומרים בעלי תכונות ייחודיות והמיועדים ליישום בפרויקטים יעודיים. איטום של גג מבנה למשל, דורש ציפוי מסוג שונה לחלוטין מזה שבו נשתמש בציפוי רצפה של מפעל תעשייתי ושונה מהציפוי בו נשתמש בבריכת שחיה. זאת בשל הדרישות השונות (של הקרקע או של המבנה) וגם בשל התשתית השונה שלהם.

חברת טכנופול הספרדית, מהיצרניות המובילות באירופה של ממברנות נוזליות לאיטום, מציעה ציפויי רצפה עמידים ואיכותיים שמתאימים גם לפרויקטים גדולים ומאתגרים בהם נדרשת התקנה של מערכות איטום מורכבות. מוצרי החברה כוללים מגוון חומרי איטום, בידוד תרמי וריצוף המשכי המיועד להתקנות תעשייתיות.

 

המערכות של טכנופול - חומרים מתקדמים לציפוי ואיטום

טכנופול מציעה מגוון של חומרים ומערכות לאיטום שנועדו להגן על המבנה או על הקרקע מפני מעבר של נוזלים וכימיקלים בסביבות מורכבות כמו בתעשיה ובפרויקטים תשתיתיים גדולים. מערכות טכנופול יושמו עד היום בפרויקטים רבים ברחבי הארץ וכבר מוכיחות את עצמן בשטח, ביניהן:

TECNOFLOOR – סדרת טכנופלור כוללת ציפויים יעודיים לרצפות תעשייתיות שמותאמים לתעשיית המזון. במפעלי מזון רבים נעשה שינוע של ציוד כבד וכלי רכב בתוך שטח המפעל ועל כן על ציפוי הרצפה להיות עמיד ביותר גם בפני האתגרים הללו. מוצרי טכנופלור פותחו במיוחד בשביל לעמוד באתגר המשקלי וכן בכדי למנוע חדירה ומעבר של כימיקלים ומים בטמפרטורות גבוהות משטח המפעל דרך הרצפה. בין מוצרי הסדרה:

  • TECNOFLOOR T3020 - שרף אפוקסי דו רכיבי נושם (חדיר לאדים) לציפוי ואיטום הרצפה  T3020הוא ציפוי אסתטי בעל עמידות כימיקלית גבוהה, גמיש ומגשר על פני סדקים. מכיל 100% מוצקים, בעל חוזק כימי ומכאני גבוה, ולכן מתאים ליישום על רצפה במגוון פרויקטים כמו מפעלי מזון, מטבחים, מדרכות בטון, חניונים ועוד.

 

  • TECNOFLOOR T3060 – ציפוי לרצפה תעשייתית משרף פוליאוריטני דו-רכיבי המכיל 100% מוצקים. עמיד ביותר נגד קורוזיה וחדירה של כימיקלים, וכן בפני שינויים תרמיים קיצוניים ומים בטמפרטורות גבוהות מאוד. למערכת T3060 יכולת הדבקות מעולה לתשתיות בטון וקרמיקה והיא מעניקה להן הגנה עוצמתית. הציפוי גמיש ומגשר בין סדקים ובעל חוזק כימי ומכאני גבוה ביותר.

 

אחד הפרויקטים הבולטים שבהם נעשה שימוש במוצרי Tecnofloor לאחרונה הוא פרויקט ציפוי הרצפה במרכז השירות של טסלה בישראל. בפרויקט נדרשה עמידות בפני שחיקה, והמערכת שנבחרה כמתאימה הינה Tecnofloor T3060 על גבי פריימר של חברת טכנופול מסוג EP-1010. הציפוי יושם על גבי 1,300 מ"ר.

 

איטום חניון מרכז שירות טסלה

 

P2049 TECNOCOAT – משפחת מוצרי ציפוי מפוליאוראה טהורה. מוצרי טכנוקוט P2049 הינם בעלי תכונות ייחודיות לאיטום והגנה נגד מים. סדרת המוצרים כוללת ציפוי פוליאוראה גמישה במיוחד (P2049 EL), פוליאוראה מתפלסת למשטחים אנכיים (P2049 LV), פוליאוראה קרה ונוחה ליישום על כל ממברנה (P2049 CP) וציפוי פוליאוראה מתנפחת ומבודדת תרמית (P2049 EX). כל אחד ממוצרי סדרת טכנוקוט יוצר ממברנת איטום חזקה, גמישה, רציפה וחלקה, שיכולה לעמוד בטמפרטורות קיצון. בזכות האטימות הגבוהה למים, הציפויים מתאימים ליישום בשלל פרויקטים כגון גגות, מרפסות, מכלים, מפעלים תעשייתיים ואלמנטים תת-קרקעיים. מוצרי טכנוקוט עומדים בשלל תקנים לבניה ירוקה וביניהם תקן ETA האירופי.

 

מוצרי Tecnocoat שולבו עד היום במגוון פרויקטים משמעותיים בענף הבניה, וביניהם ציפוי ואיטום הגג באולם הקונכייה החדש בבאר שבע. במהלך הפרויקט נעשה שימוש בפריימר EP-1040 של טכנופול ואחריו יישום של מערכת P2049 Tecnocoat כהגנה על שכבת האיטום. יושמה שכבה נוספת של מערכת TECNOTOP 2C להגנה מפני קרני UV. הייחוד במערכת זו הוא שזוהי המערכת בעלת מדד החזר קרני שמש (SRI) הגבוה ביותר בארץ!. פרויקט נוסף שבו נעשה שימוש במערכת P2049 Tecnocoat בוצע בקמפוס חברת החשמל בסורק, שם התבצע איטום של חדרי מחשבים, מאגרי מים, חדרי שרתים של חברת חשמל ועוד. הפרויקט כולל 9,000 מ"ר ועדיין נמצא בתהליכי עבודה.

 

איטום גג היכל הקונכייה באר שבע

 

בענף הבניה ישנו כיום היצע רחב של חומרים לציפוי ואיטום רצפות. עם זאת, לכל פרויקט יש את הדרישות החיוניות שלו, וחשוב לדעת לבחור וליישם את החומרים הטובים והמתאימים ביותר לצורכי הפרויקט. א.צ. טכנולוגיות מתקדמות לבניה משווקת מגוון חומרים ידידותיים לסביבה ובעלי תכונות משופרות לציפוי ואיטום במגוון שימושים, ומספקת ליווי וייעוץ אישיים וצמודים לכל פרויקט שבו נדרש ציפוי של משטחים.

 

א.צ. טכנולוגיות מתקדמות לבניה מלווה את לקוחותיה בכל פרויקט לאורך כל שלבי התכנון והיישום של המערכות והפתרונות שהיא מציעה, ומעניקה ליווי מקצועי ומקיף. למידע נוסף והדרכה על השימוש במערכת TECNOPOL, אנחנו לשירותכם, צרו איתנו קשר.

על המחבר