מתאמים, ציפיות: 6 טיפים להתנהלות נכונה מול לקוחות בהליך שינויי דיירים

אתם יושבים במשרד כשיש דפיקה בדלת. בפתח עומדים בני זוג. הם הגיעו לפגישה שמטרתה להניע את הליך השינויים שהם מבקשים לבצע בדירה החדשה שרכשו. הם באים עם תכניות ממעצב, רעיונות גדולים והם רוצים הכל – ובזול. לפעמים הדרישות קשות לביצוע, לעתים לוחות הזמנים דוחקים. איך מייעלים את התהליך? מנהלים אותו נכון? מה כדאי לעשות ומה פשוט אסור? 
במיוחד בשבילכם, מתאמים יקרים, שוחחנו עם אורנית אגם, מנהלת מחלקת שינויי דיירים, שרקחה לכם שישיית טיפים מנצחים להתנהלות מול דיירים לאורך ההליך.

 

 

1. לו"ז, לו"ז, לו"ז - דיירים שזו הדירה הראשונה שהם רוכשים מקבלן אינם מבינים לעיתים את חשיבות לוחות הזמנים. לכן, חשוב להדגיש בפניהם שלמרות שיעבור עוד פרק זמן מסוים – כשנה וחצי לכל הפחות – עד שהדירה תהיה מוכנה, את התכניות יש להגיש בתחילת הבנייה. חתימת הדייר על מסמך המפרט לוחות הזמנים תגרום לו להבין משמעות העמידה בזמנים.

 

2. פחות פגישות, יותר התכתבויות – בעבר, כל פגישה עם הלקוחות היתה נערכת במשך שעות ארוכות וכך גם ההתנהלות עד קבלת המפתח. כדי לקצר הליכים, שלחו ללקוח בדוא"ל את תיק הדייר, שבו מפורט תהליך שינויי הדיירים. לפגישה הוא כבר יגיע כשהוא יודע מה מצפה לו, עם שאלות מוכנות. התנהלות מקוונת תחסוך לכם זמן יקר גם בהמשך התהליך, שיגיעו הערות ודגשים על השינויים, על התכנית או על הצעת המחיר.

 

3. שירות הוא מקצועיות זכרו דבר חשוב: הרוכש, מבחינתו, עשה את עסקת חייו והשקיע את כל הונו בדירה שרכש. גלו רגישות וסבלנות לבקשותיו ולרצונותיו. במקביל, אל תתפשרו על דבר בפן המקצועי. זכרו שהיום, בעידן הרשתות החברתיות, הדיירים הרוכשים חברים בקבוצות ווטסאפ שבהן הם מחליפים מידע על אודות מחירים ושינויים שביצעו. לכן, מומלץ לשמור על אחידות בנושא מחירים והנחות, לוחות זמנים וכיו"ב, כי השכן ממול יגלה הכל. וכלל, התנהלו באימייל שכן התנהלות בווטסאפ יכולה להטעות לגבי היחס הפורמלי בין הדייר לחברה הקבלנית או בין לקוח לנותן שירות.

 

 

4. לא כל שינוי של מעצב אפשר לבצע – דיירים רבים מביאים עימם לתהליך השינויים אדריכל או מעצב מטעמם. מכיוון שיש מעצבים רבים בשוק, אין אחידות ברמת התכניות שמוגשות לביצוע. מסיבה זו, יש לבדוק בקפדנות את היתכנות השינויים, את העמידה בתקנים על פי חוק תכנון ובנייה, ולבדוק שאכן הכל בר ביצוע.

 

 

5. בקשו תשלום מראש על שינויים ותוספות – כשדייר מתכנן את דירתו הוא חושב בגדול ורוצה להגשים את חלומותיו. בשל כך, קורה שלעתים הוא שוכח את ההיבטים הכספיים. מומלץ לבקש תשלום עבור השינויים כשהתוכניות יורדות לביצוע. כמו כן, במידה והדייר חתם על התוכניות החדשות אך לא הסדיר תשלום, הוא עלול לשנות את התוכניות בהתאם למחיר. רק אחרי שדייר חתם על התכניות החדשות ושילם על השינויים יש להעביר את התוכניות לביצוע בפועל.

 

 

6. חדדו את אחריות מיופה מטעם רוכשים תושבי חוץ - עם עליית מחירי הנדל"ן קיימת מגמה של רוכשים תושבי חוץ ואלה, לרוב, אינם זמינים. הם לא פנויים לבחור, לשנות או לבקר את הספקים ובאופן כללי הם די מנותקים מהתהליך. במצב כזה, יש לבקש מיופה כוח מטעמם אשר נמצא בארץ ושמולו יהיה קל להתנהל. ברוב המקרים זהו עו"ד מטעם הרוכש. יש לזכור להקפיד לקבל מסמך ייפוי כוח בצורה מסודרת, שיפרט את האחריות של נציג הרוכשים (תכנוני/ כספי וכו').

 

ויש לנו גם משרות בשבילכם בתחום שינויי הדיירים, לחצו ושלחו קורות חיים >>

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר