נוטעים זרע במדבר Bright Source Energy

בראש מגדל בן 60 מטר, גלוי לעיני הנוסעים בכביש 25 המחבר בין ים המלח ודימונה, מתנוסס דוד החימום הסולארי של חברת ברייטסורס
(BrightSource). צבעו הרגיל של הדוד הוא שחור, אבל ביום שמש הוא זוהר בצבע לבן בוהק - כתוצאה מהשתקפות אור השמש ב 1,641 מראות, כאילו רצה לפרסם שעתידה של האנרגיה המתחדשת יכול להיראות כאן במדבר הנגב, בדרומה של ישראל.

עם הספק גולמי של 6 מגהוואט אנרגיה תרמית, המופקת מקרינה סולארית מרוכזת, המרכז לפיתוח אנרגיית השמש בפארק התעשייה רותם - הוא מתקן אנרגיית השמש הגדול ביותר במזרח התיכון.

המתקן הפעיל מבוסס על טכנולוגית מגדל שמש ומיועד לבחינת ציוד, תהילכים ושיטות בנייה ותפעול. השדה הסולארי ודוד החימום מאפשרים לקיטור המופק מן השמש להגיע ללחץ של 140 בר ולטמפרטורה של 540 מעלות צלסיוס. פרמטרים אלה מייצגים בקנה מידה מוקטן מתקן מסחרי טיפוסי. אלה גם הפרמטרים התפעוליים המתוכננים למתקן המסחרי הראשון של ברייטסורס באתר איוונפה במדבר מוהאבי בקליפורניה.

מאז שנחנך בחודש יוני 2008, עמד המתקן בשורה של יעדים שנקבעו על ידי מהנדסי בריינסורס ובתחילת ינואר 2009 עבר ציון דרך טכנולוגי חשוב, כשהצליח במבחן של הפעלה מתמשכת באופן מסחרי. למרות תנאי מזג האוויר החורפי במהלך תקופת הניסוי, הפיק המתקן כמות קיטור גבוהה יותר מהנדרש על ידי קרטריוני התכנון שנקבעו עבור ימי הקרינה הסולארית המלאה, וזאת במשך למעלה מחודש ימים.

בחודשים הבאים, יבצע צוות המתקן של ברייטסורס ניסויים טכניים וכלכליים נוספים : בחינת התוקף הפיננסי של הפרויקט במטרה למפות ולאסוף מידע לגבי המאפיינים התפעוליים, בהשוואה ליעדים ולקריטריונים הכלכליים בתחנה הראשונה בת 100 מגהוואט שתותקן באתר איוונפה בארה"ב ותפיק חשמל עבור חברת PG&F. בדיקת הביצועים התפעוליים יחזקו את הבטחון ביכולתה של הטכנולוגיה לעמוד בכל האתגרים הכרוכים בהפקת אנרגיה יום-יומית, כולל תחילת הפעלה, כיבוי ופעולה באופן מתמשך.

הטכנולוגיה של מגדל שמש היא השיטה היעילה והחסכונית ביותר להפקת חשמל מאנרגיה סולארית. למעשה, המתקן של ברייטסורס בקליפורניה יהיה חסכוני ביותר מ50% בהשוואה למתקני ה SEGS אותם הקימה "לוז" המקורית בשנות ה-80.

ברייטסורס אנרג`י, שמשרדיה הראשיים שוכנים באוקלנד, קליפורניה, מפתחת תחנות כוח סולאריות בהיקף גדול. המתקן המסחרי הראשון של החברה יתחיל לפעול ב2011, ויהיה גדול פי 50 בערך מהמתקן בנגב. בריינסורס אנרג`י כבר חתמה הסכם עם ענקית האנרגיה מקליפורניה Pacific Gas & Electric, למכירת חשמל בהיקף גדול פי 500 מההספק התרמי של המתקן ברותם, מתורגם למונחי אנרגייה חשמלית.
 

חברת ברייטסורס חתמה לאחרונה על חוזה להקמת שבע תחנות סולאריות בהיקף 1,300 מגה-וואט בקליפורניה. הקמת התחנות מותנית בהליכי רישוי ובאישור נציבות השירותים הציבוריים של קליפורניה, ותתבצע באופן מדורג בין השנים 2013-2017. המדובר בהסכם התקשרות לפיתוח, מימון ותפעול התחנות בהיקף מוערך של כ-4 מיליארד דולר. אלה יספקו את צריכת החשמל של 845 אלף לקוחות החברה בקליפורניה. זהו החוזה השני עליו חותמת ברייטסורס בקליפורניה, לאחר שסיכמה אשתקד על הקמת תחנות כוח סולארית לייצור 900 מגה וואט עבור חברת חשמל אחרת.

ברייטסורס תפתח, תממן, תבנה ותפעיל את התחנות הללו, וכאשר הפרויקטים יפעלו באופן מסחרי, סאת`רן קליפורניה אדיסון תרכוש מברייטסורס חשמל על בסיס חוזה ארוך טווח. התחנה הראשונה, בהיקף של 100 מגוואט, תהיה חלק ממתחם האנרגיה הסולארית של ברייטסורס באיוונפה. בכפוף לאישורי רגולציה, החברה מצפה להתחיל בהקמת המתחם מאוחר יותר השנה. ברייטסורס מצפה לספק 286 אלף מגוואט שעה של אנרגיה מתחדשת בשנה מתחנת כוח זו, תוכאשר התחנה תגיע לרמת פעילות מלאה, כל 1,300 מגוואט ייצרו 3,723 ג`יגוואט שעה אנרגיה נקייה ומתחדשת בשנה.

על המחבר
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר