"ישראל ראשונה בעולם בחדשנות קלינטק"

בסוף השבוע שעבר (27.06.14) פרסמה חברת המחקר הבינלאומית בתחום הקלינטק – " The Cleantech Group" את מדד החדשנות העולמית בתחום הקלינטק. על פי תוצאות המחקר, ניצבת ישראל במקום הראשון במדד ומובילה על פני פינלנד, ארה"ב, שוודיה ודנמרק.

ארבעת המדדים המרכזיים שנשקלו במסגרת המדד הינם חדשנות כללית, חדשנות בקלינטק וכן הוכחות לחדשנות כללית ומסחרית בקלינטק. המחקר מציין כי ישראל מובילה במספר חברות הזנק הקלינטק ומאופיינת ע"י סביבה עסקית מתוחכמת, רוח יזמית, פעילות הון סיכון מוגברת ומספר רב יחסית של פטנטים.

המחקר מציין כגורמים מסייעים למיקומה של ישראל גם את המדיניות הממשלתית התומכת, את הימצאותן של קרנות תומכות בחברות קלינטק צעירות ופעילות מיזוגים ורכישות משמעותית.

עורכי המחקר מציינים כי: "ישראל הצליחה לפצות עצמה על שוק מקומי קטן, מצב גיאופוליטי רגיש ומחסור במים ע"י עידוד משקיעים מקומיים ובינ"ל להמר על מאגר הכישרונות המקומי של יזמי ההיי-טק שלה. ישראל היא המודל הקלאסי של חדשנות בקלינטק המתרחש באמצעות הטמעת הרוח היזמית לתוך מערכת החינוך שלה והנורמות החברתיות היום-יומיות, כמו גם ע"י עידוד חברות הזנק שלה לפנות לכיוון "חדשנות של משאבים" על מנת להתגבר על בעיות העצמאות האנרגטית שלה."

ביחס לגודל כלכלתה, לישראל מספר דיספרופורציוני של חברות קלינטק (19 בסה"כ) שנכנסו לרשימת 100 החברות החדשניות בעולם ע"י קהילת הקלינטק העולמית בשלוש השנים האחרונות. המחקר מציין שתי חברות כדוגמא: חברת קיימא, העוסקת בפיתוח זרעים לגידולים חקלאיים ואת Emefcy, העוסקת בטכנולוגיה לטיהור שפכים תעשייתיים.

עודד דיסטל, מנהל תוכנית ישראל - ניוטק במשרד הכלכלה: "המחקר החדש נותן עדות למרכזיותה של ישראל ושל חברות ישראליות על מפת הקלינטק העולמית. תמיד נחמד לקבל הכרה במרכזיותה של ישראל ובקרדיט שניתן לכך, בין היתר, לסיוע הממשלתי בתחום, אך חשוב מכך להמשיך את המומנטום ולסייע לחברות נוספות לפרוץ".  

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר