ראיון - אמיר שרעבי, סטודנט להנדסת בניין באוניברסיטת בן גוריון

ספר מעט על עצמך

אמיר שרעבי, בן 28, גר בבאר שבע מזה שלוש שנים. אני סטודנט שנה שלישית במחלקה להנדסה אזרחית וסביבתית בבן גוריון ועובד חצי משרה כקונסטרוקטור במשרד תכנון בבאר שבע. נולדתי וגדלתי ביבנה, אבא שלי היה סגן ניצב במשטרה ואמא שלי הייתה ראש מנהל החינוך בעיר. אני בן הזקונים ויש לי אח ואחות גדולים. כל הילדות שלי התעסקתי בספורט, הייתי שחקן הוקי רולר וקרח בנבחרת ישראל ואף השתתפתי באליפות העולם לנוער. לקראת הגיוס לצבא החלטתי להוריד קצב בספורט ולהתרכז בשרות צבאי משמעותי ושירתתי כקצין לוחם בפלחה"ן נחל, בתקפידי האחרון הייתי סמ"פ והשתחררתי בדרגת סגן. לאחר השירות הצבאי טיילתי כ8 חודשים בעולם, גרתי שנה בתל אביב ואז נכנסתי למסלול הלימודים. יש לי המון תחביבים, אני אוהב מאוד צילום וספורט אקסטרים, לכל אחד מהם אני מוצא את הזמן הנכון. אני מומחה בניהול זמן, וידוע לתמרן בין כל העולמות שלי, ככה אני מצליח לשלב את הלימודים, תוכנית יזמות, עבודה כעוזר מחקר, וועד במחלקה מזה שלוש שנים וכיום גם עבודה במשרד תכנון.

באיזה שלב בלימודים אתם עומדים בפני בחירת מסלול התמחות? אילו מסלולים קיימים במחלקה?

אנחנו בוחרים מסלול בשנה ב, המחלקה עורכת מפגש הסברה בפאנל קצר שבו משתתפים ראש המחלקה בשיתוף עם מספר גופים מהתעשייה כמו משרדי קונסטרוקציה וחברות ביצוע. שם כל אחד מספר על אופי העבודה ומה הוא ממליץ. המסלולים שקיימים לבחירה במחלקה הם מסלול מבנים - שם שמים דגש בקורסי בחירה וחובה יותר מתמטיים ומכאניים ומסלול ניהול הבנייה - בעלי קורסים עם אופי של הפן הניהולי והפרקטי בשטח מבחינת הביצוע. ניתן תמיד לשלב, אני לדוגמא כחלק מקורסי הבחירה שלי ביקשתי לקחת קורס אחד שנקרא ניהול הבנייה על מנת להקנות לי ידע מהעולם השני, בעיני זה מאוד חשוב לפתוח את הראש לעולמות נוספים.

 

ספר קצת על ההווי הלימודים באוניברסיטת בן גוריון

בלי לפגוע באף גוף אקדמי בארץ אני באמת חושב שמה שמייחד את המחלקה להנדסת בניין בבן גוריון הוא האנשים. אפשר להגיד הרבה על איכות ההוראה למרות שבעיני המחלקה שלנו היא חריגה ביחס לשאר המחלקות בפקולטה, לרוב המרצים שלנו ברמה גבוהה והמחלקה קשובה מאוד לסטודנטים. באמת מגיעים לפה אנשים איכותיים שבאו ללמוד ולהתפתח גם במישור הלימודי וגם במישור האישי. הגעתי לפה בעיקר בגלל החומר האנושי הגבוה , כל השאר זה בונוס. הלכתי ללמוד הנדסת בניין בגלל שזה תחום שעניין אותי תמיד, מילדות הערצתי את דוד שלי שהיה בעל משרד קונסטרוקציה בצפון. בהמשך בשירותי הצבאי הובלתי צוות לוחמים כקצין, פוצצתי בתים כחלק משרותי בפלחה"ן נח"ל, שם היה הקשר הראשון שלי עם מהנדס בניין שאמר לנו איפה לשים את המטענים. התחום מרתק בעיני ואין סוף אפשרויות וכיוונים. אני הלכתי ללמוד מסלול מבנים כי זה הרגיש לי יותר מעניין ומאתגר ובנוסף כי באמת אני לא יודע במה אעסוק בעתיד וזה משאיר לי את כל הדלתות פתוחות.

 

תואר בהנדסת בניין הוא תואר קשה וארוך, כיצד נראים החיים - מעבר ללימודים?

אני נמצא במסלול שונה מרוב הסטודנטים במחלקה, כדי להתקבל הייתי צריך לעשות שנה בקמפוס אילת כחלק מתוכנית שנקראת שנה א' להנדסה כי לא עמדתי בתנאי הקבלה, לכן התואר שלי בעצם נפרס על5  שנים במקום על4 כמו אצל כולם. כך שרק בשנה האחרונה אוכל לעשות את פרויקט הגמר ולקבל את התעודה. לכן החלטתי לתת מעצמי כמה שיותר בשלוש השנים הראשונות במטרה שאוכל להתפנות לעבודה בשנתיים האחרונות. קשה מאוד למצוא משרת סטודנט בבאר שבע בטח כשאתה חסר ניסיון כלל. דריסת הרגל הראשונה שלי בענף לא הייתה פשוטה, בסוף השנה השנייה ללימודים הלכתי לעבוד כשלושה חודשים בקיץ כפועל בניין של ווילות בחברה "עת לבנות", זה היה קשה מאוד אבל למדתי המון מכך. בסוף השנה השלישית ללימודים התחלתי לעבוד במשרה קטנה בתור עוזר מחקר במעבדה לחומרי בנייה, שם למדתי הרבה מאוד בתחום החומרים וחדשנות בחיפוש אחר חומרי בנייה נוספים בתעשייה והצלחתי להביא לחיבור בין המעבדה לחברת בנייה גדולה בארץ. בשנה הרביעית ללימודים, אחרי שייצבתי את הממוצע שלי על ציון גבוה החלטתי שעד כה התעסקתי רק בלימודים ואני רוצה לפתח את עצמי באופן יותר רציני, הצטרפתי לתכנית יזמות של האוניברסיטה שנקראת "לידרס" שמפתחת מנהיגי יזמות, ביחד עם עוד 3 סטודנטים אנחנו מפתחים סטאטאפ של סנכרון בין ספינות מסחר לנמלים על מנת לפתור את זמן ההמתנה בנמל. במקביל הצלחתי להתקבל למשרד קונסטרוקציה בבאר שבע שמתעסק בעיקר במבני פלדה. אני בטוח שלא הייתי מתקבל לתפקיד הזה לולא ההשקעה הקודמת ומאמין שסוד ההצלחה זה לעבור צעד צעד ולקחת כל הזדמנות שמצליחים לקבל.

 

האם לדעתך הלימודים מכינים אותך ל"חיים שאחרי הלימודים"?

זאת שאלה קשה, במיוחד כי החלק שמכין אותך לשוק העבודה הוא פרויקט הגמר, אותו אתחיל רק בשנה הבאה. בימים הראשונים בעבודה הרגשתי כאילו אני צריך ללמוד ללכת מחדש, באמת הגעתי למשרד בציפייה שאני אחרי שלוש שנים של לימודים ובא לטרוף את העבודה, אבל מהר מאוד הבנתי שמצפה לי עבודה קשה במיוחד בשבועות הראשונים. הלימודים נותנים לך את הבסיס, ועכשיו אני מבין כמה חשוב להשקיע בהם. אני מרגיש שהלימודים נתנו לי המון כלים להבין את מה שעומד מאחורי החישובים והתוכנות, להצליח להבין מתי משהוא לא הגיוני ואיך אפשר לעשות דברים בצורה יותר חכמה ויעילה. למרות זאת מבחינה פרקטית אני מרגיש שיש פער משמעותי, כל יום אני  נתקל בעוד דברים חדשים שלא למדתי ועל עוד תחומים שלא לימדו אותי בשום קורס, מבחינתי כל יום עבודה זה יום למידה. אני לא חושב שהלימודים באמת יכולים להכין אותנו לגמרי לשוק העבודה, הענף שלנו מאוד מגוון ויש בו המון תחומים ואפשרויות תעסוקה אבל אני כן מרגיש שיש לי את הבסיס והכלים להשתלב כמעט בכל תחום במשק.

 

היכן היית רוצה להיות בעוד 10 שנים? מה הכי מעניין אותך כיום בתעשיית הבנייה?

אני עוקב הרבה linkedin בעיקר אחרי חברות שמתעסקות בחדשנות בתעשייה, ואחרי אנשי דעת קהל מובילים כגון מנכ"לים בכירים בתעשייה. מאוד מענין אותי להצליח להיכנס לחברה שמשלבת את עולם החדשנות ותעשיית הבנייה. בין אם עולם ה -BIM או חברות ששואפות לשנות ולצאת מהקופסא. ככה או ככה הייתי רוצה לראות את עצמי בתפקיד ניהולי שאוכל להוביל ולשנות. בכל תפקיד שאגיע אני יודע שאפיק את המיטב ואתן את כל כולי, ככה חונכתי וככה אהיה.

 

לפרופיל linkedin של אמיר

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר