שכבה אחת במקום ארבע: הטיח המינרלי שמשנה את חוקי המשחק וחותך בעלויות

אדריכלים, מעצבים וגם יזמים יודעים כבר מזמן: גם לנראות החיצונית של המבנה יש תפקיד חשוב בהצלחת הפרויקט. הקדמה הטכנולוגית הגיעה גם אל הטיח החיצוני, וכיום ניתן למצוא בשוק טייחים אקולוגים, חסכוניים בחומר ועבודה, המעניקים ניקוד לבנייה ירוקה.  

גימור מוקפד ובחירה נכונה של חומרים וצבעים מהווים "כרטיס ביקור" לכל פרויקט בנייה, משפיעים על הביקוש בפרויקטים למגורים וקובעים במידה רבה איך יחושו המבקרים והמשתמשים במבנה, בין אם הוא פרטי, ציבורי או תעשייתי.

אחד מגימורי החוץ הנפוצים בישראל הוא הטיח, המוכר גם בכינויו "שליכט". תפקיד הטיח החיצוני במבנה הוא להגן על הקירות החיצוניים מפני מפגעים סביבתיים ואקלימיים, לגשר על סדקים ולהוסיף לנראות המבנה אחידות ויופי. את הטיח ניתן ליישם במגוון צבעים וטקסטורות, שמעניקים למבנה מראה ייחודי ואסתטי.

 

יישום MONOREX, כפר הנופש עין גב

 

מוצר אחד שמחליף ארבעה חומרים: הטיח המינרלי Monorex

הטיח המינרלי Monorex מיוצר על ידי החברה הצרפתית Parex ומיובא לישראל בבלעדיות על ידי קבוצת א.צ. טכנולוגיות מתקדמות לבנייה. הוא מבוסס על מינרלים וחומרים טבעיים נוספים ולכן אידיאלי לבנייה ירוקה. זהו גם הטיח המינרלי היחיד בישראל המגיע צבעוני מהמפעל ואין צורך לערבב ולגוון אותו, כך שאחידות הצבע שלו מובטחת תמיד. 

חיסכון משמעותי בזמן וחומרים

הטיח המינרלי  Monorexמיושם בשכבה אחת בלבד במקום בארבע הנדרשות בשליכט אקרילי. אין צורך בשכבת הרבצה צמנטית, שכבה של טיח מיישר, שכבת איטום ושכבת גימור של שליכט. מונורקס חוסך את  כל שלושת השלבים הראשונים, כי שכבה אחת שלו מכילה את תכונות כל ארבע השכבות. כתוצאה מכך, במקום ארבעה חומרים שונים יש צורך באחד בלבד. החיסכון אינו רק בעלות החומרים. חיסכון משמעותי נוסף הוא גם בזמן עבודה: אין צורך לחזור על כיסוי הקירות ארבע פעמים, אלא מספיקה שכבה אחת בלבד. בנוסף, אין צורך להמתין לייבוש בין יישום שכבה אחת לשנייה, כנהוג בשליכט האקרילי, כך ששלב הטיוח מתקצר משמעותית והופך למהיר בהרבה ממה שהכרנו עד היום. יתרונות אלה מובילים לחיסכון ניכר בעלויות הפרויקט הנוגעות לחומרים, זמן עבודה והעסקת כוח עבודה בפרויקט. 

יתרון נוסף, אקולוגי וכלכלי גם יחד, הוא הפחתת מספר האריזות באתר כאשר משתמשים בחומר אחד בלבד. כתוצאה מהשימוש בפחות חומרים נוצרת פחות פסולת בנייה שיש צורך לפנות, פסולת שמזיקה לסביבה ושיש לה עלויות פינוי והטמנה גבוהות.

גם נושם, גם אוטם

Monorex אידאלי לחיפוי קירות חיצוניים, מכיוון שהוא עמיד בתנאי אקלים קשים. מדובר בחומר נושם ששכבה אחת שלו מהווה גם שכבה אוטמת כאשר היא בעובי של 1 ס"מ ומעלה. בנוסף, 
ה-MONOREX מתאים גם ליישום על קירות פנים. כך הוא מגן על הקירות החיצוניים מפני הצטברות אדים ולחות, מונע כליאת לחות בתוך הקיר ומגן גם על הקירות הפנימיים מפני עובש. זוהי אחת הסיבות שחברות בנייה מן הגדולות בישראל בחרו ב-Monorex לביצוע פרויקטים של בנייה רוויה לאורך קו החוף של ישראל. 

גמישות עיצובית - מגוון עצום של צבעים, גימורים וטקסטורות

לטיח המינרלי הצבעוני Monorex 96 צבעים סטנדרטיים, וניתן ליצור באמצעותו טקסטורות רבות ומגוון גימורים, כגון מחוספס, מרוסס, מגורד, מגורד חלקית ועוד. ניתן גם לקבל אותו בגוונים נוספים (בהזמנה מיוחדת), ובסך הכל הוא נותן למעצבים ולאדריכלים חופש וגמישות מירבית בהתאמת החיפוי לכל סגנון אדריכלי ועיצובי – מודרני, עתיק או כפרי. בנוסף, הוא עמיד מאוד, בעל גוון אחיד, ושומר על המראה היפה של הצבע לאורך שנים, כי הוא אינו דוהה או משתנה עקב פגעי מזג האוויר או הזמן.
 

 

יישום טקסטורה עם ה-MONOREX, כפר הנופש עין גב 

פשוט ונוח לשימוש

הטיח המינרלי מוכן לשימוש לאחר ערבוב במים בלבד, וניתן ליישמו ידנית או באמצעות מכונת התזה. אין צורך לערבב ולגוון מראש במכונה בחנות או במחסן, ולכן ניתן לערבב בשטח, לפתוח את הכמות הרצויה בלבד ולהימנע מבזבוז. לאחר שהטיח המינרלי התייבש מעט ניתן ליישם בו מגוון גימורים וטקסטורות על פי בחירת הלקוח או הגדרות התכנון.

ליישם ישירות על מגוון תשתיות

אחת השאלות הנפוצות לגבי כל חומר איטום וגמר היא: "על איזה משטחים ניתן ליישם אותו?" את Monorex ניתן ליישם ישירות על סוגים רבים של תשתיות, ביניהם בטון, בלוקים, משטחים צמנטיים שונים ועוד. גם בפרויקטי בנייה מתקדמת ניתן ליישם Monorex. היישום על הקלקר בבנייה התרמית מתבצע בשילוב עם Maite, מלט הידראולי למערכות בידוד תרמי חיצוני, ו-HYDRORESIST 238, סילר נוזלי דוחה מים.

כפר הנופש עין גב: פיתרון ללוח זמנים צפוף ומניעת כשלים 

כשתכננו להקים בכפר הנופש עין גב  59 יחידות ב-6 חודשים, החלו מנהלי הפרויקט לחפש טכנולוגיות חדשות שיחסכו זמן וימנעו את הכשלים שאפיינו את גמרי הפיתוח בסבבים קודמים. צוות של קבוצת א.צ. הגיע למקום, עבר יחד עם חברת ניהול הפרויקטים על כל ההיבטים הטכניים של הפרויקט, בדק את כל הצרכים, והמליץ על השימוש ב-Monorex בשל אילוצי הזמנים הבלתי אפשריים. אדריכל הפרויקט, שערך מחקר משלו על החומר, גילה כי ברחבי עולם, ובעיקר בצרפת ואנגליה, כבר נצבר ניסיון רב בשימוש ב-Monorex. למרות קוצר הזמן ולמרות שהפרויקט נכנס לעונת חורף גשומה במיוחד, צוות הפרויקט ערך מספר פיילוטים בליווי הצוות הטכני של א.צ., כדי לבחון איך החומר מיושם כשמעטפת השלד רטובה. הפיילוטים הוכתרו כולם בהצלחה מלאה ו-Monorex נבחר לחיפוי החיצוני של יחידות הנופש.
 

 

כפר הנופש עין גב

 

הצוות הטכני של א.צ. שליווה את הפרויקט לא חסך מאמצים להצלחת היישום. הם הגיעו לפתיחת מלאכה עם הטייחים והעניקו להם ליווי צמוד בשטח בזמן יישום הטיח. מנהלי הפרויקט הופתעו לגלות את הצוות הטכני מהדרום שהגיע גם ללא בקשה מפורשת - הם פשוט הגיעו לעזור ולוודא את הצלחת הפרויקט, ולא הסתפקו כמקובל במכירת החומרים.

כל המעורבים בפרויקט התרשמו עמוקות מקיצור הזמנים המשמעותי שאפשר השימוש ב-Monorex, מהגוון האחיד שהתקבל בכל היחידות, ומעמידות הטיח גם בחורף קשה וגשום. 
אדריכל הפרויקט, אבנר דרורי, מסכם: "יישמנו את ה-Monorex בכל המבנים, קיבלנו גוון אחיד, וקיבלנו מצב שבו גם עמדנו בלוח הזמנים ובקיצור זמנים מדהים, וגם קיבלנו תוצאה שעמדה במבחן חורף שלם, חורף שהוא מאוד גשום. הטיח המינרלי הוא חומר טבעי, וזה יתרון גם בראייה האקולוגית".

 
פתרון ירוק שמוסיף נקודות ירוקות

אל כל היתרונות של מערכת הטיח המינרלי הצבעוני, מצטרף יתרון משמעותי נוסף: הטיח המינרלי הוא כאמור חומר טבעי ואקולוגי, ועל כן הוא גם מעניק ניקוד על פי תקן בנייה ירוקה 5281 אשר נכנס לתוקף בשנה שעברה, והופך להיות מחייב החל מחודש מרץ 2022. 

קבוצת א.צ. רואה בקידום החומרים הירוקים והאקולוגיים שליחות חשובה, ולכן בוחרת בפינצטה את החומרים והפתרונות החדשים שהיא מצרפת לקטלוג המוצרים הרחב שלה. "כחברה שמפתחת ומשווקת טכנולוגיות מתקדמות לבנייה, אנחנו מחויבים לעמוד בקדמת הטכנולוגיה מבחינת החומרים הירוקים שאותם אנחנו מציעים", מסכם אהוד לביא, סמנכ"ל הפיתוח העסקי, את ה"אני מאמין" של החברה.  

למידע נוסף על טיח מינרלי צבעוני בשכבה אחת והניקוד הירוק שהוא מוסיף צרו איתנו קשר >>

על המחבר