לא הוזכר שם המוצר של ציפוי הגנת אש. אך, השיטה בה השתמשו לביצוע הציפוי נקראת passive fireprotections. משתמשים בו בכל העולם. כנראה שהחומר מבוסס על התזה של תערובת מינרלים של גבס. נתקלתי במבנה בארץ שחלקו מפלדה, את קורות ה-I ציפו עם אותו חומר.
המסבכים, למרבה הצער לא היה להם שום סיכוי לעמוד בפני האש עקב "נפילת" שכבת ההגנה.
שלום רב חברים,
CivilEng 2010-4-30 21:13:42
לא מזמן הורדתי סרטון שמתייחס לתקרית 9/11 מבחינה הנדסית. הסרט הוא בן כ-45 דקות ונוגע באספקט ההנדסי ומתאר את הכשלים שנוצרו בשני המבנים.
מצ"ב קישור להורדת הסרטון בפורמט ram.
http://www.indybay.org/newsitems/2006/04/06/18136191.php
בברכה,
כמיל
כמו כן, ניתן להוריד את דו"ח הועדה שחקרה את התקרית מהקישור הבא:http://news.bbc.co.uk/hi/english/static/in_depth/americas/20 01/day_of_terror/
הדו"ח בפורמט pdf תחת הכותרת commission report בכתובת : http://news.bbc.co.uk/nol/shared/bsp/hi/pdfs/22_07_04911Repo rt.pdf
תודה לירן על העריכה
תבורך על הנושא המרתק
האם הצלחת להבין באיזה חומר היו מצופות קורות הפלדה, כדי לעכב את הבערה ?
בכל אופן... נראה לי שעם כמויות הדלק שהיו במטוסים, לצערי החום והאש - לא ממש התעניינו בחומרים שהם מעכלים.
מצאתי משהו מעניין בנושא ועוד משהו מעניין
בכיף
לא הוזכר שם המוצר של ציפוי הגנת אש. אך, השיטה בה השתמשו לביצוע הציפוי נקראת passive fireprotections. משתמשים בו בכל העולם. כנראה שהחומר מבוסס על התזה של תערובת מינרלים של גבס.
נתקלתי במבנה בארץ שחלקו מפלדה, את קורות ה-I ציפו עם אותו חומר.
המסבכים, למרבה הצער לא היה להם שום סיכוי לעמוד בפני האש עקב "נפילת" שכבת ההגנה.
אני מנסה להבין מהלינקים - מהן הטמפרטורות ש"הסתובבו" במגדל במהלך הלהבות.
הטמפרטורה בגרעין הוערכה עד כ-2000°F ~1000°C
אך יש הטוענים שבתנאים אידאליים הטמפרטורה המירבית שאליה מגיעה האש בנוכחות דלק מטוסים הינה 1520°F~825°C
בכל מקרה, טמפרטורה כזאת מספיקה כדי לגרום לפלדה לאבד חלק גדול מהחוזק שלה, ובסופו של דבר להגיע לצורת הכשל כמו קריסה...