איזיבים הנדסה טכנולוגית
| BAS
| Beamware
| C.V.S
| Combe Group
| DCX
| Exyte Israel Projects Ltd
| high-group
| Miss BIM
| New Era
| New-flow
| 148BIM
| א. פפיש ושות' מהנדסים יועצים
| א.ספיבק חברה להנדסה
| א.ר אדיר הקמות
| א.שדה פרויקטים
| אג'יס ישראל
| אדן איכות 2000
| אורבך הלוי אדריכלים
| אי שטרן ניהול פרויקטים
| אלום עשת אומן
| אלפא פרויקטים ירוקים
| אלקטרה דנקו
| אמי מתום מהנדסים ויועצים
| אפריקה ישראל מגורים
| אשטרום הנדסה ובניה
| בוני בניין פיתוח והשקעות
| בי פי אם
| בילדוטס
| בלנק לרר בר מהנדסים
| בראל א.ב. הנדסה ובניה
| גדיש הנדסה וניהול
| גורניצקי ושות עורכי דין
| גינדי סטודיו אדריכלים
| גינדיס צור מהנדסים
| גרנד הנדסת גשרים ומבנים
| דובדבן ביצוע
| דניה סיבוס
| דרכי נועם הנדסה וניהול
| ה.ר.ו.א.ק בים-טק
| הפניקס ליווי בניה
| הקיבוצניקים צפון
| הרצוג פוקס נאמן
| הררי טויסטר
| ועדה לתכנון ובנייה מעלה הגליל
| וקסמן גרופ
| חוליות אגש"ח
| חוצה ישראל
| חיה דויטש
| ינון תכנון יעוץ ומחקר
| יסודות א' ליווי פיננסי
| ליאת זמיר הנדסת תנועה
| לימור גל מלך
| לימור גרייזמן משרד מורשי נגישות
| ליר אדריכלים
| מאפרו מהנדסים
| מסד עוז ניהול והנדסה
| מסד עוז סי.פי.אם ניהול בניה
| מפעלי ים המלח
| מצוק מהנדסים
| מקורות
| מרגולין טק
| משרד הבינוי והשיכון
| משרד עו''ד אגמון עם טולצ'ינסקי
| נת"ע
| סונול
| סיסטם מעבדות מתקדמות
| עדי מג'ר
| עידן ניהול משרדים
| עיריית נתניה
| פורן שרים
| פרופ' ביין ושות'
| פרי הנדסת תבניות
| צליח-רוטשילד
| קבוצת אודור
| קבוצת ברן
| קבוצת כנען יזמות וניהול פיננסי
| קבוצת שפונדר פדלון
| קבוצת תדהר
| קטה התחדשות עירונית
| קיבוץ יטבתה
| קליברייט מכון בקרה לאיכות הבניה
| רוכסר ניהול פרויקטים
| רותי שפרנט עבהאל, תחבורה ותנועה
| רמי שבירו
| ש. אנגל מהנדסים
| ש. גלבוע מהנדסים
| ש. קרני מהנדסים
| שדות גיטלמן יזמות והתחדשות עירונית
| שיכון ובינוי - נדל״ן
| שיכון ובינוי - סולל בונה
| שפיר
| תגל הנדסה אזרחית
| תדהר בנייה
| תומגרו
שלום רב חברים,
CivilEng 2010-4-30 21:13:42
לא מזמן הורדתי סרטון שמתייחס לתקרית 9/11 מבחינה הנדסית. הסרט הוא בן כ-45 דקות ונוגע באספקט ההנדסי ומתאר את הכשלים שנוצרו בשני המבנים.
מצ"ב קישור להורדת הסרטון בפורמט ram.
http://www.indybay.org/newsitems/2006/04/06/18136191.php
בברכה,
כמיל
כמו כן, ניתן להוריד את דו"ח הועדה שחקרה את התקרית מהקישור הבא:http://news.bbc.co.uk/hi/english/static/in_depth/americas/20 01/day_of_terror/
הדו"ח בפורמט pdf תחת הכותרת commission report בכתובת : http://news.bbc.co.uk/nol/shared/bsp/hi/pdfs/22_07_04911Repo rt.pdf
תודה לירן על העריכה
תבורך על הנושא המרתק
האם הצלחת להבין באיזה חומר היו מצופות קורות הפלדה, כדי לעכב את הבערה ?
בכל אופן... נראה לי שעם כמויות הדלק שהיו במטוסים, לצערי החום והאש - לא ממש התעניינו בחומרים שהם מעכלים.
מצאתי משהו מעניין בנושא ועוד משהו מעניין
בכיף
לא הוזכר שם המוצר של ציפוי הגנת אש. אך, השיטה בה השתמשו לביצוע הציפוי נקראת passive fireprotections. משתמשים בו בכל העולם. כנראה שהחומר מבוסס על התזה של תערובת מינרלים של גבס.
נתקלתי במבנה בארץ שחלקו מפלדה, את קורות ה-I ציפו עם אותו חומר.
המסבכים, למרבה הצער לא היה להם שום סיכוי לעמוד בפני האש עקב "נפילת" שכבת ההגנה.
אני מנסה להבין מהלינקים - מהן הטמפרטורות ש"הסתובבו" במגדל במהלך הלהבות.
הטמפרטורה בגרעין הוערכה עד כ-2000°F ~1000°C
אך יש הטוענים שבתנאים אידאליים הטמפרטורה המירבית שאליה מגיעה האש בנוכחות דלק מטוסים הינה 1520°F~825°C
בכל מקרה, טמפרטורה כזאת מספיקה כדי לגרום לפלדה לאבד חלק גדול מהחוזק שלה, ובסופו של דבר להגיע לצורת הכשל כמו קריסה...