יועץ הקרקע הציע הציע שברי אבן (=בקלש) אבל זה לא ימנע מרטיבות להגיע לחרסית ולסדוק את הכביש עקב תפיחה.. מישהו שלח לי הצעה לייצוב קרקע-חברה בשם anyway, הם מספקים כנראה חומר שמערבבים איתו את החרסית
כפי שכבר כתבת, קרקע חרסיתית משנה את נפחה בהתאם לרמת הרטיבות שלה (תופחת כשהיא נרטבת, מתכווצת כשהיא מתייבשת)
כל הפתרונות מטרתם להביא את הקרקע החרסיתית לרטיבות אחידה כל השנה: בעומק מתאים מתחת לפני האדמה הקרקע רוויה באופן אחיד. אם מחליפים את הקרקע במצעים עד עומק זה, לא צפויה בעייה. ערבוב חומר עם חרסית מטרתו להגיע לתוצאה דומה תוך הפחתת כמות הפינוי והמילוי. איטום ביריעות מטרתו (בין היתר) להפחית את שיעור ייבוש-הרטבה מתחתיו שוחות ניקוז ותשתית אינן בעייתיות (כל זמן שאינן נוזלות החוצה !!!)
יש לי שאלה אני קבלן תשתיות אם אפשר לקבל תשובה
מתכנן ויועץ הקרקע דורש ממני הידוק רגלי כבש בקרקע חרסיתית שמנה ואני טוען בגדר אחריות בדק שזה לא מכסה אותי בתור קבלן ועם ובכול זאת האחריות בסוף על הקבלן במידה ויש סדקים האם מכבש רגלי כבש פוטר בעיה האם אפשר לקחת אחריות בתור קבלן על דבר כזה ומה התקן אומר במקרה כזה
הוסף תגובה חדשה
רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !
על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).
אילו פתרונות ישנם לבעיה של כביש על חרסית?, אציין שמדובר על
שכונת מגורים ולא כביש מהיר אז פיתרון של יריעות ביטומניות
לא יעיל במקום כזה בגלל שוחות הניקוז ותשתיות שאמורות לחצות
את הכביש במהלך בניית השכונה. תודה!
שוחות ניקוז לא מפריעות ליריעות איטום , יש פרטי התחברות
סטנדרטים שעושים את העבודה
מה שמפריע ליריעות איטום במקרה זה , זה עצים
שהשורשים שלהם קורעים את היריעות
הפתרונות הנפוצים למבנה כביש מעל קרקע חרסיתית הם:
1. שברי אבן (מאד נפוץ)
2. יותר שכבות מצעים (יקר)
3. מבנה אספלטי (יקר מאד)
4. ערבוב החרסית עם אפר פחם (שמעתי על זה פעם)
בנינו אין פתרון אמיתי ....
ארז חורב 2011-3-11 21:28:18
יועץ הקרקע הציע הציע שברי אבן (=בקלש) אבל זה לא ימנע מרטיבות להגיע לחרסית ולסדוק את הכביש עקב תפיחה.. מישהו שלח לי הצעה לייצוב קרקע-חברה בשם anyway, הם מספקים כנראה חומר שמערבבים איתו את החרסית
חגי כהן
אין "פתרונות קסם" לקרקע חרסיתית
כפי שכבר כתבת, קרקע חרסיתית משנה את נפחה בהתאם לרמת הרטיבות שלה (תופחת כשהיא נרטבת, מתכווצת כשהיא מתייבשת)
כל הפתרונות מטרתם להביא את הקרקע החרסיתית לרטיבות אחידה כל השנה:
בעומק מתאים מתחת לפני האדמה הקרקע רוויה באופן אחיד.
אם מחליפים את הקרקע במצעים עד עומק זה, לא צפויה בעייה.
ערבוב חומר עם חרסית מטרתו להגיע לתוצאה דומה תוך הפחתת כמות הפינוי והמילוי.
איטום ביריעות מטרתו (בין היתר) להפחית את שיעור ייבוש-הרטבה מתחתיו
שוחות ניקוז ותשתית אינן בעייתיות (כל זמן שאינן נוזלות החוצה !!!)
בהצלחה
ברוח התקופה מצ"ב תמונת מבנה כביש מיפן
אפשר לראות בברור את החתך של הכביש
התמונה מ YNET 11.3.11
לדעתי יש כאן 40 ס"מ אספלט
160 ס"מ מילוי, כנראה חול או משהו עם אחוז דקים גבוה
בוודאות לא מצעים
אלוהים יצילני...
מעניין מאוד השיטות ביפן לכבישים.
יש לי שאלה אני קבלן תשתיות אם אפשר לקבל תשובה
מתכנן ויועץ הקרקע דורש ממני הידוק רגלי כבש בקרקע חרסיתית שמנה ואני טוען בגדר אחריות בדק שזה לא מכסה אותי בתור קבלן ועם ובכול זאת האחריות בסוף על הקבלן במידה ויש סדקים האם מכבש רגלי כבש פוטר בעיה האם אפשר לקחת אחריות בתור קבלן על דבר כזה ומה התקן אומר במקרה כזה
הוסף תגובה חדשה