רוויט או אוטוקאד? סטראפ או סופיסטיק? בואו להכיר את התוצאות של סקר תוכנות התכנון

מתכננים מכל התחומים בענף הבנייה והתשתיות, עושים שימוש יומיומי במגוון תוכנות לצורך מידול, אנליזה ושרטוט. מגוון התוכנות הקיים היום בשוק רחב, ולכל תוכנה "קהל אוהדים" משלה. במהלך ינואר 2024 פרסמנו סקר תוכנות תכנון רחב ומקיף על מנת ללמוד על הרגלי השימוש של מתכננים במגוון תוכנות המידול, האנליזה והשרטוט הקיימות. אז מי הן התוכנות השולטות בשוק ומי הן התוכנות שלאט לאט נעשה בהן יותר ויותר שימוש ומאיימות על הדומיננטיות של התוכנות הותיקות?

 

במהלך הרבעון הראשון של שנת 2024 ערכנו סקר מקיף על מנת להכיר ולמפות את ההרגלים הללו. פרופיל המשיבים על הסקר מורכב מ-77% שכירים ו-23% עצמאיים. 40.8% מהמשיבים עובדים במשרדים קטנים המונים (1-5 עובדים), 29.6% מהמשיבים עובדים במשרדים קטנים-בינוניים (6-20 עובדים), ושיעור זהה מכלל המשיבים עובדים במשרדים בינוניים וגדולים.

 

מבחינת תפוצת השימוש בתוכנות, התוכנה הפופולרית ביותר לביצוע אנליזה בקרב המשיבים לסקר היא STRAP. סטראפ משמשת מהנדסים ואדריכלים ככלי להמחשה חזותית לטובת הלקוחות ואנשי מקצוע אחרים המעורבים בתהליך התכנון. סטראפ מסייעת לדמות את מראה הבניין ולהעריך את המידות שלו ואת החומרים בהם יש צורך להשתמש.

74% מהמשיבים על הסקר ציינו שהם עושים שימוש בתוכנת STRAP לצורך אנליזה. מתוכם 22.7% משתמשים ב-STRAP וגם באחת או יותר מהתוכנות Midas, SAP 2000,Robot Sturctural ו-Sofistik, תוכנה המותאמת במיוחד לאנליזת מבנים ותכנון בסביבת BIM. ב-Sofistik משתמשים כ-9.1%, מה שמציב אותה כתוכנה השנייה בשכיחותה בקרב בעלי המקצוע לביצוע אנליזה.

כ-9% משתמשים בתוכנת MIDAS, ו-7% נוספים משתמשים ב-ETABS.

תוצאות הסקר מופיעות בגרפים באחוזים:

 

האם אתה עצמאי או שכיר?

מספר העובדים במשרד

התוכנות בשימוש לטובת אנליזות

התוכנות בשימוש לטובת מידול ו/או שרטוט

התוכנות בשימוש לטובת מתודולוגיות BIM

לצורך מידול או שרטוט שיעור המשתמשים באוטוקאד, בקרב המשיבים לסקר, עומד על הנתון המרשים 88% ושיעור המשתמשים ברוויט עומד על 51%. 8% נוספים עושים שימוש בתוכנת TEKLA לצורך מידול או שרטוט.

 

בעוד אוטוקאד מוגדרת כתוכנת לשרטוט, תכנון ותיעוד מודלים דו ותלת-ממדיים מדוייקים, רוויט מהווה תוכנת BIM למידול מידע מבני המסייעת לאנשי מקצוע לתכנן, לבנות ולתחזק מבנים איכותיים וחסכוניים. 

ואכן, בעבודה על מודל BIM התוכנה הנפוצה ביותר, בפער משמעותי, היא רוויט, ומשתמשים בה 53% מקרב המשיבים. תוכנת NAVISWORKS היא השנייה בתפוצתה עם 9% מהמשתתפים ו-TEKLA השלישית עם 6% תפוצה בקרב המשיבים.

 

לסיכום, למרות ריבוי התוכנות בשוק, ניכרת שליטה ברורה של התוכנות סטראפ, אוטוקאד ורוויט. בין אם זה מתוך העובדה שהתוכנות הללו נטמעו אל תוך הרגלי העבודה של הענף, ובין אם זה בשל כך שמבחינתם של ציבור המשתמשים מספקות התוכנות הללו מענה מושלם או לפחות טוב ומותאם במידה מספקת לצרכיהם המקצועיים. יחד עם זאת ניכר כי הולך ונבנה קהל משתמשים לתוכנות CIVIL3D וסופיסטיק, אך גם התוכנות המוכרות פחות הולכות ומוצאות קהל אוהד שמעדיף אותן על פני התוכנות הותיקות, ודוחף אותנו, אנשי המקצוע, להמשיך ולהכיר תוכנות נוספות וחדשות כדי להישאר מעודכנים.

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר