אושרה בניית מאות דירות ושטחי מסחר בעיר התחתית בחיפה

המועצה הארצית לתכנון ובניה אישרה היום (ג') את התוכנית המכונה חזית הים לעיר חיפה. במסגרת התוכנית ייבנו מאות דירות בעיר התחתית בחיפה, ותשוקע מסילת הברזל המפרידה בין העיר לים. בתוכנית ייכללו השטחים המחברים בין המושבה הגרמנית, ממגורת דגון ושטחי נמל חיפה - והם יוסבו לרובע מגורים ובילויים.

הרעיון שבבסיס התוכנית הוא הסרת החיץ בין העיר התחתית לקו הים, שכיום נגרם בשל מסילת הברזל. פיתרון לבעיה זו נמצא, כאמור, באמצעות שיקוע המסילה באדמה בקטע המרכזי של העיר התחתית, בין בית המכס במזרח לשדרות בן גוריון במערב.

בתוכנית ייבנו 500 דירות מעל חניון ציבורי בצמוד לאזור אל-עתיקה, בחלק המערבי ביותר של התוכנית. להערכת עיריית חיפה, תוספת יחידות הדיור תחזק את השכונה ותיצור תמריץ להתחדשות עירונית באזורים הסמוכים.

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, אמר כי "לאישור התוכנית משמעות היסטורית עבור העיר חיפה, והיא משקפת את פרי המאמץ המתמשך של העירייה לפתח ולשקם את העיר התחתית וליצור אזורי פעילות חדשים שימצבו את חיפה כעיר חוף מהמובילות בעולם".

 

לכתבה מלאה לחץ כאן

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר