איטום גבישי: הטכנולוגיה המתקדמת שמרפאת את הבטון

בין הבעיות הכואבות שפוגעות בעמידות מבנים, ולעתים אף מחייבות עבודות שיקום מורכבות ויקרות, ניתן למנות קורזיה וסדקים בבטון. טכנולוגיה מתקדמת מספקת פיתרון חדשני לבעיות אלו, תוך ריפוי וחיזוק הבטון באופן אקטיבי.

בשוק חומרי האיטום קיים היום מגוון רחב של חומרים וטכנולוגיות. בין סוגי האיטום הנפוצים ניתן למצוא את האיטום הצמנטי, הביטומני, הפוליאוריטני, וכן שילובים שלהם. אך בנוסף לשיטות האיטום הרווחות הללו, תופסות היום תאוצה מערכות מתקדמות לאיטום המבוססות על טכנולוגיות חדשניות. אחת מטכנולוגיות אלו היא האיטום הגבישי (קריסטלי).

איטום קריסטלי – איך זה עובד?

האיטום הגבישי (הקריסטלי) הוא טכנולוגיה פורצת דרך המבוססת על המפגש בין הרכיבים הכימיים הפעילים בחומר האיטום ובין הסיד החופשי והלחות המצויים בתוך הבטון. בעת המפגש מתרחשת תגובה כימית הגורמת להיווצרות של גבישים בלתי-מסיסים. הגבישים הנוצרים חודרים לסדקים ולנקבוביות בבטון ומונעים כל חדירה של מים ושל כימיקלים שונים. במקביל, החומר הגבישי מאפשר מעבר של אדי אוויר ובכך מסייע לבטון "לנשום".

הגבישים הנוצרים על ידי שימוש בחומר האיטום הקריסטלי ממלאים גם סדקים חדשים שנוצרים במהלך חיי המבנה ומונעים ממים לחדור דרך אותם סדקים. כל עוד מחלחלים מים בבטון, היווצרות הגבישים נמשכת או מתחדשת. כאשר הבטון מתייבש, הגבישים הופכים לבלתי פעילים, עד למפגש הבא של החומר עם לחות, אך עדיין נשארים במבנה שלהם ומחזקים את הבטון. כך ניתן להאריך את חיי הבטון בלמעלה מ-60 שנה.

 

 

יתרונות המערכת הגבישית והשימוש ב- PENETRON

לחברת PENETRON האמריקאית, מובילה עולמית בפיתוח וייצור מוצרי איטום שחומריה משווקים בכל העולם, ישנה סדרת מוצרי איטום גבישי ששמם כשם החברה. יעילותה ואיכויותיה של מערכת האיטום הגבישי PENETRON מאפשרות את יישומה במגוון רחב של פרויקטים. ניתן להשתמש באיטום הגבישי לאטימת חללים תת-קרקעיים כמו קירות של מרתפים, מנהרות ומערכות רכבת תחתית, חניונים תת-קרקעיים, יסודות ומאגרים. כמו כן, ניתן ליישם את המערכת גם בשלל פרויקטים נוספים כגון חניונים עיליים, חיבורי מבנים, תעלות, גשרים, בריכות שחייה ומבנים המכילים מים מכל הסוגים, כולל מי שתייה.

בין מוצרי הסדרה ניתן למצוא:

  • טיח צמנטי לשיקום ואיטום גבישי.
  • מלט מהיר-התקשרות לחסימת פרצי מים ואיטום.
  • סילר נוזלי פעיל החודר לסדקים הדקים בבטון ואוטם מפני חדירת מים.
  • תוסף אטימה גבישי לערבוב עם תערובת הבטון ולהכנת בטון עמיד וחזק.
  • ציפוי צמנטי לאיטום גבישי.
  • חומר מקשיח המצופף את פני הבטון ומגן מפני אבק.
  • פריימר הדבקה של עצרי מים.

על יתרונות מוצרי הסדרה ניתן ללמוד במבט מקרוב על שניים מהם:

PENETRON - ציפוי צמנטי לאיטום גבישי

 

החומר ששמו PENETRON הוא ציפוי צמנטי לאיטום גבישי אינטגרלי.  זהו חומר קל ליישום וחסכוני בכוח אדם, שניתן ליישמו על בטון טרי או על בטון ישן. כמו כן, ניתן ליישמו הן על הצד החיובי והן על הצד השלילי של הבטון. החומר מאפשר איטום והגנה בעומק הבטוןמאריך את חיי הבטון, ומעלה את חוזקו לאורך זמן.

PENETRON מספק יעילות מלאה גם תחת לחץ הידרוסטאטי גבוה, מגביר את חוזק הבטון ואינו מתפורר בתפרים. הוא מגן על שלד הפלדה ועל רשתות המתכת בבטון מזוין ואוטם סדקים נימיים וסדקי התכווצות דקיקים. הוא עמיד בסביבה כימית אגרסיבית ומספק הגנה מפני נזקים של מחזורי קפיאה/ הפשרה, מי תהום, מי ים וחומרים פחמתיים, גופרתיים, כלורידים וחנקות. הוא מתאים לשימוש במבנים המכילים מים ובמבנים שבהם יש מגע עם מי ים, מי תהום או מי שתייה.

 

 

 בנוסף, הוא ידידותי לסביבה, בעל תו ירוק EPD, ומסייע לצבירת נקודות על פי התקן הישראלי לבנייה ירוקה (ת"י 5281).

 

PENETRON ADMIX

 

PENETRON ADMIX הוא תוסף אטימה גבישי להוספה לתערובת הבטון בעת הכנת מנת האצווה. הוא פותח במיוחד כדי לתת מענה לפרויקטים בתנאי טמפרטורה שונים. החומר מגן על הבטון בפני מי ים, קולחין, מי תהום ותמיסות כימיות אגרסיביות נוספות. הוא מסייע לעמידות הבטון ולהתאמתו לתנאים סביבתיים קשים, תוך שהוא מאפשר מעבר של אדים דרך המבנה, כך שהבטון יכול “לנשום”. בנוסף, הוא מאושר לשימוש במגע עם מי שתייה, ומתאים לשימוש במכלי אחסון מים, מאגרים, מפעלי טיפול במים וכדומה.

 

 

גם PENETRON ADMIX הוא מוצר ידידותי לסביבה בעל תו ירוק EPD, ומסייע לצבירת נקודות על פי התקן הישראלי לבנייה ירוקה (ת"י 5281).

 

מפיצים את בשורת האיטום הגבישי בישראל

 

קבוצת א.צ. מפיצה ומשווקת את המערכות המתקדמות בעולם בתחום הבנייה, ומובילה את מהפכת הטכנולוגיה הגבישית בישראל. בכדי לדעת היכן בפרויקט כדאי להשתמש בטכנולוגיות המתקדמות של מערכת PENETRON ואיך ליישמן נכון, מומלץ להתייעץ בתחילת ובמהלך שלבי האיטום עם אנשי מקצוע. א.צ. טכנולוגיות מתקדמות לבניה מספקת ליווי צמוד באתר, משלב התכנון ועד ליישום ולביצוע בשטח. לצוות הטכני שלנו ידע וניסיון רב בעבודה עם חומרי בנייה בכלל וביישום של טכנולוגיה גבישית בפרט, והם ישמחו לייעץ ולעזור.

מעוניינים להתייעץ בנושא מערכת האיטום הגבישית PENETRON? אנחנו לשירותכם, צרו איתנו קשר.

על המחבר