"אנחנו על המפה" - כנס התחבורה החכמה השישי של EcoMotion

הסתיים בהצלחה הכנס השישי של EcoMotion, כנס התחבורה החכמה הגדול בישראל שהתקיים בשבוע שעבר (24.05.18) בנמל תל אביב. 

במהלך היום ביקרו באירוע כ-3,000 אורחים, מתוכם כ-500 נציגים מחו"ל, כולם הגיעו להתרשם מתערוכה שכללה מתחם ניסויים אוטונומי שהובל על ידי נתיבי איילון ומיצגים של 100 סטרטאפים ישראליים שהציגו את עתיד והווה התחבורה החכמה בישראל ובעולם. 

קהילת EcoMotion הינה מיזם משותף של המכון הישראלי לחדשנות, המנהלת לתחליפי דלקים ותחבורה חכמה (תחת משרד רוה״מ) ומשרד הכלכלה.

הכנס השישי של EcoMotion חשף התעניינות שיא של יצרני הרכב, חברות Teir1 וחברות טכנולוגיה בקהילת התחבורה החכמה בישראל.

בין יצרני הרכב וחברות Teir1 שהגיעו לכנס: Seat, VW, B.M.W, Daimler, RNM, Alstom, Lear, Ford, GM, Toyota AI Ventures, Skoda, Audi, ZF Group, Faurecia, Harman, Avis Budget Group, SNCF, BP, Bosch  Honda, Continental.

בין הסטרטאפים שהציגו בכנס: Via, Argus, Innoviz, Moovit, otonomo, Nexar, Arbe Robotics, Phantom Auto, Guardian, Karamba, UVeye, Bike Panel.

באירוע הוצגו מגוון פיתוחים ומיזמים חדשניים בתחום שהציגו את מובילותה של קהילת התחבורה החכמה בישראל.

100 מיזמים ישראלים וביניהם: חיישני תנועה, מערכות סייבר לרכבים, מכ"מים ומצלמות תרמיות לרכבים אוטונומיים, רכבים מקושרים ועוד.

בחודש שקדם לאירוע יצאו מספר הכרזות גדולות סביב הכנס וביניהן: חברת אינפריס שחתמה על הסכם הפצה בסך של כ-10 מיליון דולר, חברת VW שהודיעה על פתיחת מרכז חדשנות לטכנולוגיות רכב בישראל, חברת סטורדוט שגייסה 20 מיליון דולר מענקית הנפט הבריטית BP ועוד.

במסגרת הכנס התקיימה תחרות סטרטאפים של יצרנית הרכב VW ובסיומה זכתה חברת Make My Day שתקבל עבור זכייתה פרס של 15 אלף יורו, קבלה מיידית לאקסלרטור של VW, במטרה לעבוד בשיתוף עם כל מותגי הקבוצה, כמו גם מגורים ממומנים.

אורלי דהן, מנכ"לית קהילת EcoMotion: "החודשים האחרונים ממחישים את סיפור ההצלחה של תעשיית התחבורה החכמה הישראלית, עם התעניינות שיא של יצרנים וחברות מחו"ל בקהילה שלנו. בשש השנים האחרונות גדלנו מ-90 סטרטאפים למעל 600 סטרטאפים היום עם גיוסי הון של כ- 6 מיליארד דולר. אם בשנים הקודמות הצגנו את התעשייה מתוך מבט אל העתיד הרי שהשנה אנו רואים את הטכנולוגיה הישראלית על המפה, לאחר הבשלה ממושכת, מוכנה להטמעה. ישראל הפכה לשותפה ומובילה בתחום התחבורה החכמה".

צילום: אסף קליגר.

 

 

להלן חלק מהמיזמים שהוצגו במתחם ובתערוכה:

Phantom Auto - חברת Phantom Auto מציעה פתרון בטיחותי להפעלה מרחוק של רכבים אוטונומיים, הכולל מערכת תקשורת נמוכת השהיות ברכב, ממשק מובנה לסיוע והכוונה בזמן אמת ושירות מפעיל מרחוק. המערכת מאפשרת לנהג רכב מרוחק לקחת שליטה על רכב אוטונומי כאשר הוא מגיע למצבי קצה שהוא לא יכול להתמודד איתם (כמו לדוגמא: עבודות בכביש, מזג אוויר קיצוני, עומס מערכתי וכד׳). לינק לסרטוני הדגמה.

UVeye - חברת UVeye מפתחת מערכות לסריקה חיצונית של רכבים, באמצעות טכנולוגיות ראייה ממוחשבות ובינה מלאכותית. סורק הגחון של Uveye הנמצא בשימוש אצל לקוחות שונים ברחבי העולם, מזהה תוך כדי נסיעה, חריגות (אנומליות) בגחון הרכב. בין אם מדובר בנזילת שמן, מכה, או חלודה מחד, בהקשר עולמות התחבורה (ציי רכב, קווי יצור וכו׳) או פצצה, סמים, או רכיב בגודל דיסק-או-קי, בתחום אבטחת המתחמים השמורים (נמלי תעופה/ים, שגרירויות, בסיסים וכו׳). החברה תציג לראשונה את UVeye 360, המוצר הבא של החברה, בכנס EcoMotion. לינק המציג את הטכנולוגיה.

Inpris - טכנולוגיה המאפשרת נהיגה בטוחה וביצוע משימות מרובות על ידי שליטה בהודעות (כולל WhatsApp), חיוג בטלפון הזמנת יעדי ניווט והחלפת תחנות רדיו ומוסיקה, כל זאת ללא הסטת מבט מהכביש. המערכת מאפשרת התאמה אישית להעדפת הנהג/ת, תוך אפשרות לאינספור פרופילים אישיים של נהגים המשתמשים באותו רכב.

ARTsys360° - בעקבות שימושי העתיד הצפויים לרחפנים, חברת ARTsys360° פיתחה טכנולוגיה מיקרו רדאר תלת ממדית פורצת דרך המאתרת, עוקבת וחוסמת רחפנים מלצלם וידאו לא חוקי, לבצע הברחות ולהפוך לפצצה חכמה. המערכת מיועדת להגנה של שדות תעופה, בתי סוהר, תחנות כוח, אצטדיונים, בניני ממשל, ועוד. המערכת היא מרכיב במערכת תלת ממדית לניהול תנועת רחפנים בשטח אורבני (מעין מערכת רמזורים לרחפנים). לינק המציג את הטכנולוגיה.

Arbe Robotics - החברה מייצרת מכ״ם ברזולוציה גבוהה לרכבים אוטונומיים, המאפשר למכונית "לראות" את סביבתה בזמן אמת. המכ"ם שלArbe  פועל בכל תנאי מזג האוויר והתאורה כולל חושך מוחלט, זיהום אויר גבוה, ערפל, וגשם כבד. Arbe היא החברה הראשונה בעולם שמדגימה מכ״ם ברזולוציה של מעלה אחת, המאפשר להבחין ממרחק בזמן נהיגה גם בעצמים קטנים כגון אופניים והולכי רגל. הטכנולוגיה של Arbe משפרת את רמת בטיחותם של רכבים אוטונומיים ברמה 4 ו-5 וממלאת תפקיד חיוני ביכולת להגיע לנהיגה אוטונומית. החברה תציג בכנס את המכ"מ על רכב נוסע. לינק לסרטון המדגים את המערכת.

Guardian - חברת Guardian פיתחה סנסור אופטי ייחודי המייצר מידע עשיר על הנעשה ברכב, שהפך למענה היעיל ביותר לשכחת ילדים ברכב. החיישן של Guardian מזהה תנועות מיקרוסקופיות שנוצרות בעקבות פעימות הלב של כל אחד מהנוסעים ברכב, ללא תלות בגודלו, מיקומו או גילו של האובייקט. המידע נאסף ומתחבר לכל המערכות הפנימיות של הרכב החל בחגורות הבטיחות, מיזוג האוויר ועד לכריות האוויר. במידה וילד נשכח ברכב, הסנסור של Guardian יוכל ליזום סדרת פעולות החל בהפעלת אזעקת הרכב ועד הפעלת מיזוג האוויר. לסרטון המציג את הטכנולוגיה.

Bike Place - חברת Bike Place מפתחת את הרובוט האוטונומי הראשון מסוגו בעולם לחניית אופניים מאובטחת שתאפשר גם הטענה של אופניים חשמליים. באמצעות חניונים רובוטיים שיוצבו במיקומים אסטרטגיים ואזורים אורבניים צפופים חברת  ,Bike place שמה לה למטרה לחסל את תופעת גניבת האופניים, לספק פתרון חנייה חדשני ומאובטח וע"י כך לעודד תחבורת אופניים בערים. החברה תציג את האב טיפוס לראשונה בכנס EcoMotion. לינק לסרטון של המערכת.

Galooli - לגלולי היכולת לספק בזמן אמת מעקב, ניתוח ושליטה על נכסים ארגוניים לפי דרישה ובמטרה לייצר ערך מוסף משמעותי ללקוחותיהם. טכנולוגיית Galooli OTO AI משנה את הדרך שבה העולם מסתכל על הנתונים הנאספים מהרכב ומציעה שורה של יתרונות כלכליים כבר היום עבור OEM'S וחברותTIER1 , תוך הסתכלות על צרכי התעשייה העתידיים, בהתאמה לצרכי/דרישות הרכב האוטונומי העתידי. המערכת מציעה לראשונה בעולם הרכב ניתוח אוטומטי מתקדם, מבוסס בינה מלאכותית, של ההשפעה הכלכלית של כלי התחבורה השונים תוך שקלול גורמים ומשתנים רבים ובהצלבה מול מידע שמתקבל בזמן אמיתי מאופן השימוש עצמו.

 

 

 

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר