בדרך לאקזיט עוצרים ב-CivilEng. והפעם: Datumate

כחלק מהרצון להוביל שינוי בענף הבנייה, אנו מבקשים לתת במה לחדשנות שבאה לפתחו של ענף הבנייה הישראלי. בסדרת כתבות מיוחדת אנחנו סוקרים את חברות ההזנק של הענף, מתוך מטרה לייצר מודעות לשינויים הטכנולוגיים, לתת במה לכוחות העולים בתחום ולהוביל שינוי אמיתי בענף.  בסקירה הראשונה נביא את סיפורה של חברת Datumate. לשם כך, שוחחנו עם איתי שגב, סמנכ"ל מוצר ושיווק בחברה, על פעילותה וחזונה. 

 

>> הצטרפו לקהילות המקצועיות שלנו ב-WhatsApp ושנו את התרבות בענף הבנייה

 

שם החברה: Datumate - Construction Data Analytics.

שנת היווסדות: 2012.

עד כה החברה גייסה: 14 מיליון דולר.

מייסד החברה: ד"ר ג'אד ג'רוש.

 

 

שגב, כיצד נוסדה החברה?

"ד"ר ג'רוש ייסד את דאטומייט בשנת 2012, מתוך חזון להפוך תהליכים סטנדרטים וקונסרבטיבים של בניית תשתיות ומעקב אחרי תהליכים, לאוטומטיים ומהירים. בנוסף לדאטומייט, הוא ייסד של שתי חברות נוספות בתחום. הראשונה היא חברת גיאו-פוינט, שהקים בשנת 2010 ומתמחה בהנדסה גיאודטית, במדידות קרקעיות, קדסטר, נדל"ן, גיאו טכנולוגיה ובהנדסת התחבורה האזרחית. השנייה, חברת פי. טו. סי מודלים לבניה, יוסדה בשנת 2011 והייתה הראשונה בארץ שמתמחה בהנדסת מידול מידע בניין BIM. היא משרתת את רוב חברות הבנהיה והתשתיות הגדולות בארץ, בנוסף למתן שירותי ניהול לוחות זמנים למיזמי בנייה ותשתיות".

 

מה דאטומייט עושה?

"חברת דאטומייט פיתחה פלטפורמה לניהול ובקרה של פרויקטי תשתית ע"י שימוש בטכנולוגיות ענן, ברחפנים ובעיבוד תמונה. בעזרת פתרונות דאטומייט, חברות בניית התשתיות, חברות ניהול פרויקטים הנדסיים וחברות פיקוח יכולות לנתר אתרי בנייה בזמן אמת. הפלטפורמה מאפשרת לייעל תהליכים, לבצע תחזיות ולהפחית עלויות של עבודות מקצועיות (מדידה ומיפוי, חישובי כמויות, פיקוח, בקרת איכות, הנדסת ביצוע, ניהול לו"ז וכו') ביותר מ-20% ובכך לייעל דרמטית את ביצוע הפרויקט, את לוחות הזמנים ואת התקציב, כמו גם לשלוט באיכות הביצוע. חיסכון ישיר זה, בנוסף לדוחו"ת הנדסיים בקבועי זמן קצרים ותיעוד דיגיטלי מלא של כל שלבי הפרויקט, צפויים לחסוך בסה"כ 3-5% מעלות כוללת של ביצוע פרויקט".

 

התהליך מחולק לשני חלקים מרכזיים – איסוף אוטומטי של התמונות מהשטח בעזרת רחפנים, ועיבוד וניתוח המידע בענן והנגשתו למשתמשים. ניתן לראות זאת באיור למעלה.

  • יצירת תכנית טיסה – המשתמש מייצר תכנית טיסה במשרד או בשטח בעזרת אפליקציה ייעודית בשם DatuFly™ Professional, על גבי אייפד. האפליקציה מאפשרת למשתמש להגדיר ולסמן את תא השטח, להכניס מדדי דיוק ותוצרים ובהתאם להגדרות אלו, המערכת מייצרת אוטומטית תכנית טיסה שמועלית לרחפן. 
  • הטסה אוטונומית – כשהמשתמש נמצא באזור הרצוי, הוא מפעיל את האפליקציה, שמריצה את תכנית הטיסה שהוגדרה. מרגע זה, המערכת מתחברת לרחפן לביצוע בדיקות טרום טיסה, ומתחילה בהטסת הרחפן ובלקיחת התמונות בצורה אוטומטית. במהלך הטיסה מקבל המשתמש חיווי של התקדמות המשימה, בנוסף לתזרים וידאו מהרחפן בזמן אמת. לאחר ההטסה, הרחפן חוזר למקום המראתו ונוחת אוטומטית.
  • העלאת תמונות ומידע לענן – לאחר נחיתת הרחפן, התמונות שנלקחו ומידע הטיסה מועלה לענן המאובטח של דאטומייט ומתויג לפרויקט המתאים לפי נקודת זמן.
  • עיבוד אוטומטי בענן ויצירת מודל – ענן דאטומייט "קושר" את תמונות הרחפן בעזרת טכנולוגיה פוטוגרמטרית וראייה ממוחשבת וייצור מודל תלת-ממדי ודו-ממדי של תא השטח. כמו כן, המודל מעוגן לרשת ארצית בעזרת יבוא של נקודות בקרה וסימונן במודל. קשירת התמונות ועיגון המודל בעזרת טכנולוגית דאטומייט מייצרות דיוק אבסולוטי של 1-3 ס"מ (דיוק מודד מוסמך) המאפשר מדידות וחישובים וקטורים מדויקים לצורכי מעקב, פיקוח בקרת איכות והשוואה.
  • ניתוח מידע ומודלים – לאחר היצירה האוטומטית של המודלים והמפות, שכבת האנליטיקה של פלטפורמת דאטומייט מייצרת השוואת בין תכניות ה-As-Built לתכניות הביצוע המקורי. כחלק מהתהליך, דאטומייט מספקת מגוון של דוחות השוואה בין הביצוע בתאריך מסויים לבין המתכנן ו/או לבין הביצוע בתאריך אחר וגוזרת מהן קצב הביצוע של משימות העבודה, שמבליט עמידה של הפרויקט בלוח הזמנים המתוכנן. התהליך מאיר את המשימות הבעייתיות שיש לטפל בהן תוך כדי הביצוע לצורך אופטימיזציה בעלויות ועמידה בלוחות הזמנים. בנוסף המערכת יכולה לבצע זיהוי ומדידה מדוייקת של אובייקטים חזרתיים בצורה יעילה ואף לייצר אוטומציה מלאה של הזיהוי.
  • הנגשת המידע למשתמש – בסוף התהליך שבו פלטפורמת דאטומייט מייצרת את המודלים ההנדסיים, המפות, חישובים ודוחות, המידע מתויג לפרויקט ולזמן המתאים ומונגש למשתמשי המערכת. משתמשי המערכת מקבלים הודעה מהמערכת כשתוצר חדש או דוח מונגש וניתן להורדה. הפלטפורמה מאפשרת למשתמש לבחון ולהציג את המודלים, המפות והדוחות בעזרת ממשק ענן (בנוסף לאפשרות הורדת המידע למערכת מקומית). ממשק זה מאפשר למשתמש לבצעה חישובים נוספים על התוצרים במידת הצורך.
  • שמירה ואחסון המידע – המידע שהועלה מהשטח ועובד על ידי פלטפורמת דאטומייט נשמר בצורה דיגיטלית בשרתים ייעודים וזמין בכל זמן לצורך עיבוד נוסף, מדידות, חישוב או הורדה. מידע דיגיטלי זה ניתן גם לשימוש לצרכי התחשבנות וצרכים משפטיים עתידים.

 

כיצד הגיתם את הרעיון? מה גרם לכם לחשוב עליו?

"היכרות עמוקה עם תהליכי מדידות וביצוע בפרוייקטים בתחום הנדסה אזרחית, לצד הצורך והיכולת לשפר ולייעל אותם דרמטית ע"י טכנולוגיה, היה הרעיון הבסיסי. בתחילת הדרך דאטומייט פיתחה תוכנה לחברות מדידה והנדסה אזרחית שעושה שימוש בטכנולוגיה של רחפנים, פוטוגרמטריה וראיה ממוחשבת ליצירת מפות, מודלים ודוחות אשר הופכת את התהליך מ-70% בשטח ל-70% במשרד, ומשפרת תפוקות צוותי השטח, בקרת האיכות, וניהול יעיל של משרד המדידות והעבודה השוטפת. כך, בשנת 2014, יצאה החברה עם המוצר למודדים DatuSurvey, המאפשר שרטוט מפות וביצוע מדידות ישירות מתמונות של מצלמות רחפנים. 
"לאחר שהחברה מכרה מאות רשיונות למודדים בארץ ובחו"ל, הגענו למסקנה שיש ביכולתנו להביא ערך הרבה מעבר לעבודת מודד. בשנת 2017 השיקה דאטומייט את פלטפורמת DatuBIM, לניהול ביצוע פרוייקטי בנייה, בדגש על תשתיות. הפלטפורמה מאפשרת תהליך מקצה לקצה למדידה, לניהול ולפיקוח ביצוע עבור חברות בנייה, ניהול בנייה ויזמים. הפלטפורמה משתמשת בטכנולוגיית עיבוד תמונה, פוטוגרמטריה, עיבוד ענן והטסה אוטונומית של רחפנים. אפליקצית הטסה אוטומטית של רחפנים ופלטפורמת ענן יוצרות מודלים תלת ממדים בעזרת מנוע עיבוד תמונה ושכבת אנליטיקה שמבצעת השוואות הנדסיות לניתוח שינויים, וזיהוי ומדידה מדוייקת של אובייקטים. הפלטפורמה מאפשרת לייעל תהליכים, לבצע תחזיות ולהפחית עלויות של עבודות מקצועיות (מדידה ומיפוי, חישובי כמויות, פיקוח, בקרת איכות, הנדסת ביצוע, ניהול לו"ז וכו') ביותר מ-20%. ובכך לייעל דרמטית את ביצוע הפרויקט, את לוחות הזמנים ואת התקציב, כמו גם לשלוט באיכות הביצוע. חיסכון ישיר זה, בנוסף לדוחו"ת הנדסיים בקבועי זמן קצרים ותיעוד דיגיטלי מלא של כל שלבי הפרויקט, צפויים לחסוך בסה"כ 3-5% מעלות כוללת של ביצוע פרויקט.

הייחודיות והבידול של הטכנולוגיה והפלטפורמה של דאטומייט מסתכמת בפרמטרים הבאים:

  • מיפוי ברמת הפיקסל. ישירות על תמונות ולא רק מיפוי תלת ממד לצורך בניית קווי אי רציפות הנדסיים. בנוסף לכך, בעת יצירת התלת ממד על ידי ענן נקודות דאטומייט משתמשת בפילטרים ייחודיים לניקוי הנתונים והבאתם לרמת דיוק גבוהה. 
  • דאטומייט הינה חברת הנדסה וטכנולוגיה שפיתחה טכנולוגיה למהנדסים ומודדים מוסמכים. אמינות התוצרים ורמת הדיוק שלהם תואמת לתוצרים של מודד מוסמך כאשר רמת הצפיפות של המידע גדולה בהרבה ומהירות קבלת התוצרים גבוהה בצורה ניכרת לעומת המתחרים.
  • הפונקציות האוטומטיות מאפשרות ביצוע השוואות בין מה שבוצע בפועל ומופה על ידי הרחפנים, לבין התכנון. זה ייחודי הן מבחינה פונקציונלית והן מבחינת מהירות.
  • דאטומייט פיתחה פלטפורמה של שירותים בענן שמאפשרת: 
    • עיבוד כמויות אינפורמציה (תאי שטח) גדולות במהירות רבה, תוך גישה לתוצרים המעובדים, שזמינים למשתמשים רבים בו זמנית, ממקומות שונים, לצד שימוש אוטונומי של המשתמשים.
    • תיעוד דיגיטלי שמור - שירות שמירת הנתונים והמיפויים בענן. השירות מותאם לתיעוד מהיר ונגיש בכל עת ולכל צורך (גם לאחר סיום הפרויקט).
    • זיהוי מידול ומדידה אוטומטית של אובייקטים חזרתיים במרחב, ופתרון מקצה לקצה בתור שירות.
  • הצוות שעומד מאחורי הטכנולוגיה ומתן השירות הוא צוות של מהנדסים בעל ידע וניסיון, לצד אנשי מקצוע בעלי ידע טכנולוגי.

 

האם הצלחתם לגייס משקיעים?

"מאז הקמתה, דאטומייט גייסה כ-14 מיליון דולר מקרן הון סיכון אל בוואדר, באטרי ונצ'רס ומשקיעים פרטיים".

 

באיזה שלב אתם נמצאים כרגע?

"דאטומייט נמצאת בצמיחה ובהתרחבות עסקית. מתחילת השנה החברה מגייסת עובדים בתחום המכירות, השיווק, פיתוח בקרת האיכות והתפעול. לחברה יש למעלה מ-350 לקוחות ברחבי העולם, מחברות הנדסה ומדידה ועד חברות בנייה ויזמים. כחלק מהתכנית העסקית, דאטומייט מתכננת להמשיך לפתח ולהרחיב את שירותי האנליטיקה שלה לשוק הבנייה בכלל ולתשתיות בנייה בפרט, בארץ ובעולם".

 

מהו המודל הכלכלי שלכם? 

"דאטומייט החלה למכור את מוצריה במודל רשיון תוכנה לשימוש משרדי. המוצרים נמכרו למשרדי מדידה ולחברות הנדסה. עם השקת הפלטפורמה החדשה לאנליטיקה לתהליכי בנייה, המודל הורחב למתן שירות לחברות בניית התשתיות, חברות ניהול פרויקטים הנדסיים וחברות פיקוח, בעזרת פלטפורמת דאטומייט. המודל העסקי הוא מכירת שירותים חודשיים לפרויקטי בניית תשתיות (שנמשכים בממוצע כשנתיים שלוש), שבמסגרתם דאטומייט מספקת ניתור, מעקב ואנליטיקה אחרי התקדמות הבנייה מול התכניות ומול ביצוע קודם. המחיר החודשי נקבע בהתאם לגודל תא השטח של הפרויקט, תדירת ההטסות וסוגי הדוחות שהלקוח מבקש". 

 

מהו פרופיל עובדי החברה?

"דאטומייט מהווה שילוב ייחודי של אנשי מקצוע מומחים מעולם הבנייה, שחברו לאנשי הייטק ותיקים במטרה לממש חדשנות בשוק מסורתי ענק. עובדים בחברה יהודים, נוצרים ומוסלמים, שיוצרים סביבת עבודה מחברת, מלאת אנרגיות ומפרה. משרדי דאטומייט ממוקמים ביקנעם עילית אך פעילות החברה היא גלובלית, מסביב לשעון, 7 ימים בשבוע".

 

גם אתם בדרך לאקזיט? כתבו לנו ונשמח לתת לכם את הבמה >>

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר