בית שאן עולה על מפת תחנות הרכבת בישראל - תחנת הרכבת המזרחית ביותר בארץ יוצאת לדרך
ראש הממשלה הניח היום אבן פינה להקמת תחנת בית שאן. השנה החל ביצועו של רוב קו רכבת העמק, ונסיעת הבכורה ממפרץ חיפה לעמק בית שאן, מתוכננת לראשית שנת 2016.
בטקס חגיגי במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים ישראל כ"ץ, ראשי חברת נתיבי ישראל, ראש עיריית בית שאן ז'קי לוי ונציגי רשויות מקומיות, הונחה היום אחר הצהריים אבן הפינה להקמת תחנת הרכבת בית שאן. הטקס התקיים בחצר תחנת הרכבת ההיסטורית, לצד מבני האבן שלה, אשר ישולבו בתחנה החדשה.
ראש הממשלה בנימין נתניהו: ײהקמת רשת של רכבות וכבישים בכל המדינה, היא הרבה יותר מפתרונות תחבורתיים וכלכליים. רשת הדרכים החדשה היא גם רעיון חברתית ראשון במעלהײ.
"תחנת בית שאן הינה אבן דרך משמעותית בפיתוח רשת הרכבות של ישראל ובחיזוק הקשר בין הגליל והנגב למרכז הארץ", אמר כ"ץ, "התחנה תכנס לפעילות עם נסיעת הבכורה של רכבת העמק בראשית שנת 2016. תרומת הפרויקט היא מעבר לאמצעי תחבורה נוח והיא תורגש בעסקים ובתיירות. חלפו שנתיים ממועד החלטת הממשלה ואנו רואים לאורך תוואי המסילה, עבודה בקצב ביצוע מרשים ביותר. הקמת התחנה וקו הרכבת, הינם הוכחה נוספת למחויבותה של המדינה כלפי אזרחיה והשאיפה להפכנו ממדינה אחת לעם אחד".
מנכ"ל חברת "נתיבי ישראל" שי ברס, גילה כי רוב מכרזי הביצוע של רכבת העמק, נמצאים כבר בשלבים שונים של עבודה. "בשל היקפו של הפרויקט והרצון לקצר את לוחות הזמנים ולאפשר השתתפותם של קבלנים רבים, חולק הפרויקט ל-17 מקטעים.
תחנת בית שאן, הינה התחנה המזרחית ביותר בקו מסילת רכבת העמק, אולם התכנון בשיתוף עם משרדי התחבורה הישראלי והירדני, לוקח בחשבון את המשך הסלילה לכיוון מעבר הגבול שייח חוסיין.
"במעבר הגבול עוברים כיום מטענים רבים בין המדינות, העושים את דרכם אל נמל חיפה וממנו, או ליעדים אחרים בארץ. רכבת העמק תאפשר הפחתת מספר המשאיות בכבישים, לצד הגברת הבטיחות והפחתת הזיהום מכלי רכב. 'נתיבי ישראל' פועלת לשילוב תחנות הרכבת בקווי תחבורה ציבורית, לצד הקמת מגרשי חניה ודרכי גישה נוחות לתחנות".
החברה הקבלנית שזכתה החודש בהקמת תחנת בית שאן, הינה אברהם יצחק בע"מ. הפרויקט מנוהל ע"י חברת עופר סלעי. רכבת העמק הינה חלק מהחלטת הממשלה "נתיבי ישראל". תכנית תחבורתית משנת 2010, ביוזמת ראש הממשלה ושר התחבורה, להקמת רשת כבישים ומסילות ברזל לפיתוח הנגב והגליל ולחיבורם למרכז הארץ.
קרדיט: סוכנות ג'יני
אין תגובות