בניית בניינים גדולים עם לוחות לוחדים מוכנים

14 פוסטים / 0 חדשים
פרסום אחרון
audi4
התמונה של audi4
שמעתי שניתן לבנות ככה בניינים

שמעתי שניתן לבנות ככה בניינים גדולים כמו מכללות ומתנסים גדולים

וזה חוסר בברזל ובבטון וגם במהירות הבניה

המהנדס ביצוע שביצע פרוייקט רציני בהיקף של 700 טון ברזל ו 8000 קוב בטון

מתאר את זה שפרוייקא שלא כל מהנדס ביצוע יכול לעשות

הרכבת הלוחות איך זה הולך? האם זה מסובך קשה

לפעמים מהנדסים מסבירים את זה לסטודנטים שהם בהנדסאים כאילו זה בלתי ניתן לביצוע

 
מערכת האתר
התמונה של מערכת האתר
בבקשה: לוח"דים

בבקשה: לוח"דים

padeh
התמונה של padeh
בוקר טוב, צר לי לבאס אותך 700

בוקר טוב,

 

צר לי לבאס אותך 700 טון ברזל ו 8000 קוב בטון זה לא כזה פרויקט גדול.

 

בכל מקרה שימוש בלוחדי"ם כיום הוא נפוץ מאוד בעיקר בחניונים ובניה ציבורית (למגורים פחות מתאים מכל מיני סיבות).

 

אני מהנדס ביצוע של מגדל 40 קומות + 4 קומות חניון וכמעט כל המבנה והחניות עשוי לוחדי"ם (מדובר במבנה של כ100,000 מ"ר)

 

ככה שזה קיים וישים ואת האמת לפעמים אפילו די מקל על העבודה.
erezh
התמונה של erezh
הבעיה הגדולה עם לוחדים בארצנו

הבעיה הגדולה עם לוחדים בארצנו היא ש..
המפעלים קורסים תחת העומס ולא מסוגלים לספק את הכמויות הרצויות בזמן !!!!כועסכועסכועס
מה גם שהלוחדים תמיד בנתיב הקריטי של הפרויקט
מכיוון שאי אפשר לצקת עמודים של הקומה הבאה ללא לוחדים +טופינג , וברגע שאתה לא מקבל את האספקה של הלוחדים בזמן כל הלוח זמנים של הפרויקט משתבש

אני אוהב תקרות דרוכות (זאת הסטייה שליחיוך גדול)
לדעתי זה הדבר הכי יעיל מבחינת ביצוע (פרוק מהיר של ציוד)

a_boimel
התמונה של a_boimel
מבנה עם תקרות לוח"דים לא טוב

מבנה עם תקרות לוח"דים לא טוב במקרה של פגיעה באלמנט תמיכה וסיכויי התמוטטותו בשרשרת  גדולים יותר

audi4
התמונה של audi4
חח בגלל זה בונים ממנו

חח בגלל זה בונים ממנו מכללות

בהיקפי בנייה גדולים מאוד

ויותר מזה כל אם אתה אומר שיש סיכון התמוטטות

לא לקחו בחשבון שאם בונים מכללה יש שמה סיכון בחיי אדם גדול יותר
Amit Dayan
התמונה של Amit Dayan
ארז שמת אצבע על בעיה גדולה

ארז שמת אצבע על בעיה גדולה (אי אפשר לצקת עמודים של הקומה הבאה לפני שמסיימים טופינג)
אני אישית לא בטוח שכל קונסטרוקטור יידרוש את זה. בגלל שיש משמעות אדירה לזמני ביצוע שווה מאוד לבדוק אם בהרבה מקרים FAST TRACK באמת אפשרי ל2 הפעילויות.

elir
התמונה של elir
לדעתי ניתן לתכנן כך שיהיה

לדעתי ניתן לתכנן כך שיהיה ניתן לצקת עמודים לפני וללא יציקת הטופינג,  אם עושים שימוש בעמודים טרומיים אז הבעיה לא קיימת כלל.


לגבי העובדה שזה תמיד נופל על נתיב קריטי, (במיוחד אם תמיד) אז אולי לוח הזמנים לא נקבע כראוי,

האם זמן הביצוע הכולל בפועל לתקרות יצוקות/ דרוכות קצר מזמן ביצוע אותו מבנה עם לוחדים?

 

לנושא הסיבוכיות, אכן לחשב פלטה דרוכה מורכב יותר מחישוב תקרה מקשית רגילה, אבל בכנות מי מחשב אותם ידנית?

ואכן בדומה למה שאמר אריה, הרצפה הזאת רגישה יותר לתזוזות המבנה ולכן נדרש תיכנון מושכל יותר.
erezh
התמונה של erezh
[QUOTE=elir]

elir wrote:

לדעתי ניתן לתכנן כך שיהיה ניתן לצקת עמודים לפני וללא יציקת הטופינג,  אם עושים שימוש בעמודים טרומיים אז הבעיה לא קיימת כלל.  שימוש בעמודים טרומים פותר שלב אחד בתהליך , השלב השני הינו יציקת הקורה של הקומה מעל וללא לוחדים יש צורך ב כמות ציוד כפולה (התמיכות של הקורה יהיו מהקומה למטה), ולא בטוח שקונסקרוקטור יאשר לצקת קומות כפולות ללא תקרה כלכך בקלות , מכיוון צריך לבצע תמיכות מיוחדות. 

לגבי העובדה שזה תמיד נופל על נתיב קריטי, (במיוחד אם תמיד) אז אולי לוח הזמנים לא נקבע כראוי,
האם זמן הביצוע הכולל בפועל לתקרות יצוקות/ דרוכות קצר מזמן ביצוע אותו מבנה עם לוחדים?
 כלל אצבע -הכי איטי זה תקרות מקשיות , לוחדים VS תקרות דרוכות -מאד תלוי בגאומטריה וביעוד המבנה.
אבל במבנים ששיטת הביצוע הינה לוחדים אז מי שיוביל את הנתיב הקריטי יהיו הלוחדים , ת-מ-י-ד

 
לנושא הסיבוכיות, אכן לחשב פלטה דרוכה מורכב יותר מחישוב תקרה מקשית רגילה, אבל בכנות מי מחשב אותם ידנית?
ואכן בדומה למה שאמר אריה, הרצפה הזאת רגישה יותר לתזוזות המבנה ולכן נדרש תיכנון מושכל יותר.
מי שמתכנן את המבנה זה היזם בשיתוף עם אנשים מקצוע מטעמו , הוא מחליט כיצד יבנה הפרויקט  (לוחדים, מקשית, דרוך ...) אנשי הביצוע , טובים ככל שיהיו, לא יכולים לבצע שינויי תכנון מהותיים בפרויקטים גדולים

audi4
התמונה של audi4
ארז איפה למדת הנדסת בניין ?

ארז איפה למדת הנדסת בניין ?

erezh
התמונה של erezh
[QUOTE=audi4]

audi4 wrote:

ארז איפה למדת הנדסת בניין ?



בטכניון ... ואתה?

audi4
התמונה של audi4
לא סתם רואים שיש לך נסיון על

לא סתם רואים שיש לך נסיון על גם מהשטח וגם מהלימודים

אני בקושי בגרות בלשון יש לי

חחחחחח אני לומד הנדסאי בניין שנה א
elir
התמונה של elir
אכן מסכים איתך ארז... לומדים

אכן מסכים איתך ארז... לומדים כל הזמן...


בנוגע לעמודים טרומיים וקורות יצוקות אכן אני כקונסטרוקטור לא הייתי שמח לוותר על דיאפרגמות אופקיות בלי השלכות על התיכנון (תלוי במצב כמובן).

ניתן לעשות שימוש בקורות טרומות (ואפילו דרוכות), הבעיה היחידה שנשארת שעדיין צריך להרכיב קומה שלמה לפני שעולים לקומה הבאה, אולי אתגר לוגיסטי?

 

בנוגע ללוחדים בנתיב קריטי, הכוונה היא שאם משך זמן הביצוע עצמו קצר יותר מחלופות אחרות למה איכפת לי מנתיב קריטי, ובנוסף שאלה קצת טיפשית, אם אתה מגדיל את משך הזמן הדרוש  ללוחדים בX האם הם עדיין יתיישבו לך בנתיב קריטי?

 

נושא תיכנון הלוחדים, מי שמתכנן את שלד המבנה דוגרי הוא קונסטרוקטור, הוא נכנס לרזולוציות הקטנות של המבנה והוא יציע חלופות ליזם (לפחות כך צריך), ואם הפתרון הנבחר הוא שימוש בלוחדים דרוש תיכנון מושכל ולא סתם לזרוק פלטות.

 

בכל מקרה לוחדים זה לא הפתרון הכי טוב שיש, זה אחד מהטובים.

כל סוג מבנה והפתרון שלו...

 

וקצת לא קשור... בתקופה שעד תום המלחמה הקרה נבנו כמויות של מבנים טרומים למגורים בגוש הקומוניסטי של אירופה,

הכל עיניין של תיכנון יכולת לוגיסטית וביצועית.

וכמו שנאמר אצלנו בקושי מצליחים לספק את הלוחדים בזמן...

 

ועוד לא דיברנו על מחיר...