הבעיה הגדולה עם לוחדים בארצנו היא ש.. המפעלים קורסים תחת העומס ולא מסוגלים לספק את הכמויות הרצויות בזמן !!!! מה גם שהלוחדים תמיד בנתיב הקריטי של הפרויקט מכיוון שאי אפשר לצקת עמודים של הקומה הבאה ללא לוחדים +טופינג , וברגע שאתה לא מקבל את האספקה של הלוחדים בזמן כל הלוח זמנים של הפרויקט משתבש
אני אוהב תקרות דרוכות (זאת הסטייה שלי) לדעתי זה הדבר הכי יעיל מבחינת ביצוע (פרוק מהיר של ציוד)
ארז שמת אצבע על בעיה גדולה (אי אפשר לצקת עמודים של הקומה הבאה לפני שמסיימים טופינג) אני אישית לא בטוח שכל קונסטרוקטור יידרוש את זה. בגלל שיש משמעות אדירה לזמני ביצוע שווה מאוד לבדוק אם בהרבה מקרים FAST TRACK באמת אפשרי ל2 הפעילויות.
לדעתי ניתן לתכנן כך שיהיה ניתן לצקת עמודים לפני וללא יציקת הטופינג, אם עושים שימוש בעמודים טרומיים אז הבעיה לא קיימת כלל. שימוש בעמודים טרומים פותר שלב אחד בתהליך , השלב השני הינו יציקת הקורה של הקומה מעל וללא לוחדים יש צורך ב כמות ציוד כפולה (התמיכות של הקורה יהיו מהקומה למטה), ולא בטוח שקונסקרוקטור יאשר לצקת קומות כפולות ללא תקרה כלכך בקלות , מכיוון צריך לבצע תמיכות מיוחדות.
לגבי העובדה שזה תמיד נופל על נתיב קריטי, (במיוחד אם תמיד) אז אולי לוח הזמנים לא נקבע כראוי,
האם זמן הביצוע הכולל בפועל לתקרות יצוקות/ דרוכות קצר מזמן ביצוע אותו מבנה עם לוחדים? כלל אצבע -הכי איטי זה תקרות מקשיות , לוחדים VS תקרות דרוכות -מאד תלוי בגאומטריה וביעוד המבנה. אבל במבנים ששיטת הביצוע הינה לוחדים אז מי שיוביל את הנתיב הקריטי יהיו הלוחדים , ת-מ-י-ד
לנושא הסיבוכיות, אכן לחשב פלטה דרוכה מורכב יותר מחישוב תקרה מקשית רגילה, אבל בכנות מי מחשב אותם ידנית?
ואכן בדומה למה שאמר אריה, הרצפה הזאת רגישה יותר לתזוזות המבנה ולכן נדרש תיכנון מושכל יותר. מי שמתכנן את המבנה זה היזם בשיתוף עם אנשים מקצוע מטעמו , הוא מחליט כיצד יבנה הפרויקט (לוחדים, מקשית, דרוך ...) אנשי הביצוע , טובים ככל שיהיו, לא יכולים לבצע שינויי תכנון מהותיים בפרויקטים גדולים
בנוגע לעמודים טרומיים וקורות יצוקות אכן אני כקונסטרוקטור לא הייתי שמח לוותר על דיאפרגמות אופקיות בלי השלכות על התיכנון (תלוי במצב כמובן).
ניתן לעשות שימוש בקורות טרומות (ואפילו דרוכות), הבעיה היחידה שנשארת שעדיין צריך להרכיב קומה שלמה לפני שעולים לקומה הבאה, אולי אתגר לוגיסטי?
בנוגע ללוחדים בנתיב קריטי, הכוונה היא שאם משך זמן הביצוע עצמו קצר יותר מחלופות אחרות למה איכפת לי מנתיב קריטי, ובנוסף שאלה קצת טיפשית, אם אתה מגדיל את משך הזמן הדרוש ללוחדים בX האם הם עדיין יתיישבו לך בנתיב קריטי?
נושא תיכנון הלוחדים, מי שמתכנן את שלד המבנה דוגרי הוא קונסטרוקטור, הוא נכנס לרזולוציות הקטנות של המבנה והוא יציע חלופות ליזם (לפחות כך צריך), ואם הפתרון הנבחר הוא שימוש בלוחדים דרוש תיכנון מושכל ולא סתם לזרוק פלטות.
בכל מקרה לוחדים זה לא הפתרון הכי טוב שיש, זה אחד מהטובים.
כל סוג מבנה והפתרון שלו...
וקצת לא קשור... בתקופה שעד תום המלחמה הקרה נבנו כמויות של מבנים טרומים למגורים בגוש הקומוניסטי של אירופה,
הכל עיניין של תיכנון יכולת לוגיסטית וביצועית.
וכמו שנאמר אצלנו בקושי מצליחים לספק את הלוחדים בזמן...
ועוד לא דיברנו על מחיר...
רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !
על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).
שמעתי שניתן לבנות ככה בניינים גדולים כמו מכללות ומתנסים גדולים
בבקשה: לוח"דים
בוקר טוב,
הבעיה הגדולה עם לוחדים בארצנו היא ש..
המפעלים קורסים תחת העומס ולא מסוגלים לספק את הכמויות הרצויות בזמן !!!!
מה גם שהלוחדים תמיד בנתיב הקריטי של הפרויקט
מכיוון שאי אפשר לצקת עמודים של הקומה הבאה ללא לוחדים +טופינג , וברגע שאתה לא מקבל את האספקה של הלוחדים בזמן כל הלוח זמנים של הפרויקט משתבש
אני אוהב תקרות דרוכות (זאת הסטייה שלי)
לדעתי זה הדבר הכי יעיל מבחינת ביצוע (פרוק מהיר של ציוד)
מבנה עם תקרות לוח"דים לא טוב במקרה של פגיעה באלמנט תמיכה וסיכויי התמוטטותו בשרשרת גדולים יותר
חח בגלל זה בונים ממנו מכללות
ארז שמת אצבע על בעיה גדולה (אי אפשר לצקת עמודים של הקומה הבאה לפני שמסיימים טופינג)
אני אישית לא בטוח שכל קונסטרוקטור יידרוש את זה. בגלל שיש משמעות אדירה לזמני ביצוע שווה מאוד לבדוק אם בהרבה מקרים FAST TRACK באמת אפשרי ל2 הפעילויות.
לדעתי ניתן לתכנן כך שיהיה ניתן לצקת עמודים לפני וללא יציקת הטופינג, אם עושים שימוש בעמודים טרומיים אז הבעיה לא קיימת כלל.
ארז איפה למדת הנדסת בניין ?
בטכניון ... ואתה?
לא סתם רואים שיש לך נסיון על גם מהשטח וגם מהלימודים
אכן מסכים איתך ארז... לומדים כל הזמן...