בסימן ירוק - סטודנטים מהנדסאים באריאל

 המרכז לעיצוב ולטכנולוגיה באריאל, בשמו המיתולוגי ביה"ס להנדסאים, בחר לעסוק השנה בנושא עכשווי ואקטואלי  בשיח הישראלי :"סביבה ירוקה". על פי התחזיות נימצא כי נושא זה עומד לתפוס חשיבות מכרעת בתכנון הבניה, מה שמבוטא כיום תקן בניה חדש בנושא זה, ת"י 5281.
 
הסטודנטים במגוון המחלקות של המרכז לעיצוב ולטכנולוגיה- כהנדסה, עיצוב או תקשורת , חוקרים ולומדים נושאים הקשורים באקולוגיה, איכות הסביבה או נגיעה באלמנטים ירוקים כאנרגיה, טיהור, ניצול מהפן הטכנולוגי- הנדסי או בפן התקשורתי  ככרזות שונות לצעקה או אמרה עפ"י עולמו של הסטודנט. המחלקה לאדריכלות ועיצוב פנים הציגה פרויקט סמסטריאלי בנושא חם עולמי- כמחזור ושימוש במכולות לבניה למגורים וחללים ציבוריים. המחלקה לתקשורת חזותית ביצעה פרויקטים חזותיים הקשורים לשמירה על איכות הסביבה- תערוכת הכרזות תלויה בימים אלו בבניין 54 ואף המחלקה החדשה לעיצוב תעשייתי- הצבעה על שימוש בקרטון, נייר לביצוע ריהוט – כסאות, וכרגע אמצעי תאורה - אורגנים.
 
חלק מהפרויקטים יוצגו במיזם השנתי של המרכז לעיצוב ולטכנולוגיה ככנס שיתקיים ב11 במאי בקמפוס האקדמי באריאל, ויפתח לקהל הרחב ולסטודנטים מהמרכז האוניברסיטאי.   הכנס יכלול הרצאות מקצועיות בתחומים שונים הקשורים באקולוגיה ויתרה מכך יכלול פאנל עם אנשי עשייה, תעשייה, רוח ותקשורת לשאלת ה"ירוק". כנאמר, לאורך הכנס יוצגו עבודות שנתיות ופרויקטים ייחודיים בנושא שמירה על איכות הסביבה, המשקפים את הקיים במשק הישראלי כיום וגם תפיסות ורעיונות חדשניים בתחום.
 
אינג` שמואלי ליברמן ראש המחלקה להנדסה אזרחית ויוזם הכנס , החל את תהליך החקר עם הסטודנטים במחלקה, אשר כבר מתחילת השנה עוסקים בחקר והצבה של פרויקטים הקשורים בבניה- שמירה על משאבים ואנרגיות מתחדשות , ניצול של אנרגיה סולארית ואנרגיות רוח, בניה באמצעות מכולות, בניה באדמה ובוץ, מחזור חומרי בניה, טיפול במים אפורים, אגימת מי גשמים. בנוסף לכך מתבצעת חקירה של מערכות אורבאניות ירוקות ומובאות דוגמאות מהעולם למדיניות סביבתית ראויה בסביבה אורבאנית מודרנית וצפופה.

 

"המטרה המובילה הינה יצירת שיתוף פעולה אקדמי עם התעשייה לחשיפת הסטודנטים  לנושאים הסביבתיים אשר הופכים לרלוונטיים מאוד בדורנו, כל זאת מתוך ראיית החשיבות העצומה להעלות את הנושא לדיון ציבורי רחב ומעמיק. הסטודנטים מאותגרים ומופנים למקורות ידע חדשניים וזאת על מנת לפתוח את הדיון לחזית הטכנולוגית בתחומם תוך לימוד מעמיק של יסודות הנושא ודרכי התמודדות לאורך ההסטוריה האנושית. ".
 
כחלק מתהליך החשיפה ביקרו הסטודנטים, מהמחלקה להנדסה אזרחית בכנס שנתי של משרד התמ"ת והתאחדות התעשיינים שהתקיים בחודש ינואר , "בנייה ירוקה " . כנס זה ניפתח בדבריו של  השר לאיכות הסביבה מר גלעד ארדן, אשר ברך את הסטודנטים מהמרכז לעיצוב ולטכנולוגיה באריאל, על השתתפותם ולמידת המקצוע, והדגיש את חשיבותם כמתכננים עתידיים . נשיא התאחדות התעשיינים מר שרגא ברוש, נשיא התאחדות הקבלנים מר ניסים בובליל, ועוד, הציגו את מצב החקיקה והישום בתעשיה ובענף הבניה בהתייחסות לקידום הבניה הירוקה בישראל.

 


מתוך חיבור לתעשייה , במהלך הכנס נחשפו הסטודנטים לחברות הגדולות המייצרות חומרים לאתרי הבניה כגון אורבונד, תרמוקיר, קליל, איטונג, טמבור, פניציה ישראל וכו`. כמו כן נחשפו לטכנולוגיות חדשות בתחום הבידוד האקוסטיקה, חומרי בניה מתכלים ועוד. מעבר לחשיפה האקדמית המבורכת, נוצר קשר בין החברות למרכז הטכנולוגי ויש כוונה להעמיק קשר זה על מנת להעשיר את ההפריה ההדדית בין התעשייה למרכז.

הסטודנטים הקשיבו להרצאות מיקצועיות כאדריכלים ייעודיים בסביבה ירוקה, נציגי משרד הבטחון וצה"ל האמונים על העתקת בסיס צה"ל לנגב פרויקט עיר הבה"דים, אשר  פרטו את השיקולים הניהוליים תכנוניים המנחים בפרוייקים אלה תוך התייחסות לבניה ירוקה,  וכן לנציגים אירופיים אמריקאים ואוסטראליים אשר פרטו את נסיונם בארצותיהם תוך ניתוח השווקים העולמיים התפתחותם ומגמתם לאורך שלושת העשורים האחרונים וההשלכות הנובעות מכך על מדינת ישראל.

 

ד"ר יוכבד פנחסי-אדיב מנהלת המרכז, אשר ביקרה בכנס שמחה לראות כי הסטודנטים במחלקה התרגשו היתרגשו עם החשיפה לעולם התעשייה שהמרכז מתמיד בו, ויותר מכך שמחה על שיתוף הפעולה עם החברות וההכרה שהמרכז מקבל כמרכז טכנולוגי מצליח עם בוגרים שכבר מוכיחים את הידע המקצועי  במחלקה להנדסה הבניין". 

 

המרכז לעיצוב ולטכנולוגיה אריאל בשומרון החל את פעילותו בשנת 1989, בשמו המיתולוגי "ביה"ס להנדסאים של אריאל". עם הקדמה והחשיפה לתחומי דעת נוספים, החליטה הנהלת ביה"ס כי מקצוע הנדסאי נושק    בתחומים טכנולוגיים אך גם בתחומי עיצוב ותקשורת ומכאן ניקרא "המרכז לעיצוב ולטכנולוגיה אריאל בשומרון". על פי תפיסת הנהלת המרכז לימודי הנדסאים מהווה היום בחירה נוספת וחכמה של פלח המועמדים אשר מגדירים  את רצונם בלימוד  ידע פרקטי טכנולוגי עם יכולת עבודה בטוחה. אלו באים ללמוד אצלנו. הסטודנטים בוחרים להתחיל לרכוש ידע ומיומנות במקצוע יישומי , להשתלב ולהוביל בתחומם ובמקביל או לא, להמשיך לתואר הראשון לאקדמיה בתחומים המשלימים.
 
המרכז לעיצוב ולטכנולוגיה, הינו המרכז המוביל, המגוון והמשוכלל ללימודי הנדסאים, טכנאים ומסלולי קדם הנדסאים. המרכז פועל במרכז האוניברסיטאי אריאל, ובפרויקטים ייעודיים בכלל רחבי הארץ, ומכשיר את בוגריו בשני מרכזי לימוד: המרכז להנדסה ולטכנולוגיה ­ בו נלמדים מקצועות ההנדסה והתכנות במגוון רחב של מחלקות. המרכז לעיצוב ולמדיה  המרכז הגדול ללימודי עיצוב כתעשייתי - עיצוב המוצר, תקשורת חזותית ומיתוג, תקשורת דיגיטאלית - אינטראקטיבית, קולנוע וטלוויזיה, עיצוב פנים ואדריכלות על תחומיה. בנוסף, מפעיל המרכז יחידה ללימודי  תעודה והכשרה, להכשרת הסטודנט להתמקצעות וקביעת יתרון בתחומי העסקה לעתיד. המרכז פועל בשיתוף גורמים פעילים בתעשייה ובשיתוף האגף להכשרה מקצועית במשרד התמ"ת, כקורסים מורשים ביניהם הכשרת אקדמאים לתחומים נדרשים כטכנולוגיות המים ועוד.
 
המרכז לעיצוב ולטכנולוגיה פועל בסמיכות למרכז האוניברסיטאי אריאל, מה שמקנה  לסטודנטים רמת לימודים אקדמית גבוהה הבאה לידי ביטוי במרצים, בקורסים, במעבדות, בספרייה אקדמית, בציוד ובעזרי הוראה מתקדמים. סטודנטים לתואר הנדסאי במרכז באריאל נהנים ומתנסים בציוד משוכלל התואם את חברות הטכנולוגיה והתקשורת החדשניות והופכים שותפים לפרויקטים עתידניים. במרכזי הלימוד אווירת לימודים תומכת ואישית הבאה לידי ביטוי בסגל הוראה מיומן ומקצועישמקורו בתחום המשק והתעשייה. מבין המרצים טובי המעצבים¬ אנשי תקשורת¬ אנשי מחקר ופיתוח המעשירים את הסטודנט בכלל ההיבטים הנדרשים וזאת על מנת להכשיר את הבוגרים להיות מובילים בתחומם .
 
כחלק ממסלולי לימוד המקיימים לימודי הנדסאים במסלול יום ומסלול לאוכלוסייה עובדת (ערב) - מאפשר המרכז הפעלת מסלול "הנדסאי אקדמאי" רכישת תואר אקדמי משלים או נידרש במהלך לימודים לתואר הנדסאים וזאת במערכת מובנית – ומסלול מקוצר לתואר  ללא צורך בפסיכומטרי או השלמת בגריות שלעיתים מיותרת ונמשכת זמן רב ובעלות גבוה. אלו מעמידים את הבוגר כאיש נידרש בעל יתרון מובהק במשק ובקידום. לראיה, בוגרי המרכז משולבים בכלל מחוזות העשייה כאנשי ניהול, פיתוח , עשייה בעמדות מפתח, חלקם מצאו את מקומם באקדמיה כאנשי מחקר, אחרים במגוון רחב של תפקידים המשלבים את הידע היישומי שרכשו עם יכולות ניהולית עוד שורה של מעצבים, אנשי תקשורת ואדריכלים .  
 
כחלק מהמצוינות הוסמך לאחרונה המרכז בתקן הבינלאומיISO-9001 , אשר מעמיד את המרכז כמרכז לימודי אשר בעל תודעת שירת גבוהה ללקוחותיו. הביקוש בתעשייה לבוגרי תואר הנדסאי הולך ומחריף. הבנת הצורך מתבטא היום במלגות המוענקות למועמדים הבוחרים את לימודי ההנדסאים על כלל המיגוון. הקרן לחיילים משוחררים מאפשרת ומעודדת לימודים לתואר הנדסאי וזאת במימון לימודים לשנה ראשונה  בגובה 90% ובחלק מהמחלקות אפילו עד 90% מהתואר כולו. בנוסף, המרכז לעיצוב ולטכנולוגיה אשר מאמין במצוינות ואיכות אקדמית מעודד סטודנטים בעלי נתוני כניסה גבוהים כבגרות מלאה בציון סף מוגדר, כזכאים במרכז ל-50% מימון בשנה ראשונה ובהמשך ל50% נוספים כתנאי למצוינות .
 
 
אז מה לומדים במרכז לעיצוב ולטכנולוגיה- 14 מחלקות לימוד מעמידים בפני המועמד שפע של אפשריות להתאמה :
 
·        טכנולוגית מים
·        הנדסת תעשייה וניהול
·        הנדסת אלקטרוניקה
·        הנדסת חשמל
·        הנדסת ביוטכנולוגיה
·        הנדסת כימיה תרופתית
·        הנדסת תוכנה- תקשורת ואינטרנט
·        הנדסה אזרחית (בניין)
·        עיצוב ותקשורת חזותית
·        קולנוע וטלביזיה
·        אדריכלות ועיצוב פנים
·        עיצוב המוצר- עיצוב תעשייתי
·        תקשורת אינטראקטיבית- מולטימדיה
·        לימודי תעודה והכשרה
·        מכינת קדם הנדסאים
 
 
 
לפרטים ומידע נוסף :המרכז לעיצוב ולטכנולוגיה אריאל
טל`   1-800-660-660 / 03-9066120
יוטיוב : http://www.youtube.com/arielDTC

כניסה לאתר המרכז לעיצוב וטכנולוגיה אריאל בשומרון

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר