גג רעפים מאוורר - מחקר איטלקי, צורך מקומי (רעפי קוניאל)

גג רעפים מאוורר – מחקר איטלקי, צורך מקומי

 

חתירה להתייעלות ולשיפור כרוכה בהטלת ספק ובחינה מחודשת אפילו של מנהגים מושרשים ושיטות נפוצות. כך גם גג הרעפים המוכר, שמסתבר שמזה שנים רבות נבנה בישראל בשיטה שאינה מנצלת את יתרונותיו הטבעיים ועל כן לא יעילה.

 

התייעלות ולמידה מתמדת הינם חלק בלתי נפרד מערכי חברת קוניאל, המבקשת להקפיד לא רק על איכות הרעף היוצא ממפעלה, אלא גם על איכות יישומו ותפקודו כמכלול על גג מבנה. החברה פועלת מתוך רצון לדאוג לאיכות החיים של אותן משפחות שבחרו בגג הבנוי מרעפי קוניאל או גג רעפים בכלל. מתוך תחושת אחריות זו, רעפי קוניאל שמה לה למטרה להעלות את המודעות לגג רעפים מתוכנן ובנוי היטב ולהפיץ את יתרונות שיטת גג הרעפים המאוורר, שיטת בנייה מוסכמת ומוערכת בעולם.

 

במסגרת מאמציה, רעפי קוניאל אירחה, בסוף חודש אפריל 2013, שלושה ארכיטקטים חוקרים מאוניברסיטת פרארה ופירנצה באיטליה, לסדרה של הרצאות שעסקו בהיבט הקיימות של רעפי החרס ובתוחלת החיים הארוכה שלהם, וביתרונות שיטת הבנייה של גג רעפים בעל שכבת אוורור עבור תנאי האקלים הישראלים.

שבוע ההרצאות "אדריכלות איטלקית בת קיימא" התקיים בחסות שגרירות איטליה, לשכת המסחר איטליה-ישראל, המכון האיטלקי לתרבות והמועצה הישראלית לבנייה ירוקה, והיווה הזדמנות למפגשים מעניינים ולהחלפת רעיונות ומידע בין החוקרים האיטלקים לאנשי אקדמיה ואנשי מקצוע ישראלים.

שבוע ההרצאות החל במכון הלאומי לחקר הבנייה, הרצאה במסגרת הסמינר השבועי שאורגנה בשיתוף עם פרופסור רחל בקר. שתי הרצאות נוספות בטכניון התקיימו במסגרת הקורס של פרופסור אברהם יזיאורו ובמסגרת הקורס של ארכיטקט שמחה אפק.

בתל אביב החוקרים התארחו בביה"ס לאדריכלות וערכו יום עיון קצר בשיתוף עם ד"ר נועם אוסטרליץ וביה"ס פורטר. בנוסף, החוקרים הרצו בגלריית זהזהזה בערב של המועצה לבנייה ירוקה במסגרת סדרת מפגשים בנושא בנייה ירוקה. הערב עסק בנושא מעטפתהמבנהוגגותמאווררים וכלל גם הרצאה ומקרה מבחן בארץ מפי אדריכל אילן דרור.

מחלקת אדם במדבר, אוניברסיטת בן גוריון בשדה בוקר, אירחה את החוקרים האיטלקים במסגרת הסמינר המחלקתי ולדיון אינטימי עם פרופסורי המחלקה לאחר מכן.

ערב הנעילה נערך בבית האדריכל בשיתוף עמותת האדריכלים ובמעמד שגריר איטליה בישראל, מר פרנצ'סקו מריה טאלו, שפתח את הערב.

גולת הכותרת של ההרצאות והביקור הייתה הצגת תוצאות מחקרו של פרופסור ג'יובאני זאנוני מאוניברסיטת פרארה בנושא היעילות התרמית של גגות מאווררים בתנאי קיץ ישראלי.

מעבר להוכחת יתרונו הגדול של עקרון שכבת האוורור בגג רעפים עבור האקלים הישראלי, המחקר בוחן פקטורים ממוקדים והשפעתם על יעילות השיטה. בתוך כך נבחנו תתי מקרים בהם מרווחי אוורור בגבהים שונים בין 3 ל8 ס"מ, מהירויות רוח שונות, אטימות לאוויר של סיכוך הרעפים הנמדדת במיקרו רווח בין הרעפים המשתנה בין 2.5 מ"מ, אופייני לרעפי בטון, לבין 9 מ"מ, אופייני לרעפי חרס, ועוד.

המסקנה הראשונה והעיקרית שיש להפנים מהמחקר הינה שגג רעפים בעל שכבת זרימת אוויר תחת הרעפים משפר את התנאים התרמיים ותורם לשיפור הנוחות התרמית בבית. חשוב לציין שגג רעפים מבודד ומאוורר בעל שכבת אוויר בגובה 8 ס"מ עם סיכוך רעפים שביניהם מיקרו-רווח של 9 מ"מ, הראה תוצאות אפקטיביות ביותר בסימולציות שנלקחו בחשבון במחקר, אפילו לעומת גג שטוח ישראלי אופייני. על פי תוצאות המחקר, גג רעפים מבודד ומאוורר מסוג זה יכול להוביל לחסכון של 60% באנרגיה המושקעת לקירור הבית בקיץ לעומת גג שטוח ישראלי אופייני.

 

עקרונות השיטה:

מערכת גג רעפים המשלבת שכבת זרימת אוויר – שכבת אוורור, מתחת לרעפים. מיקומה המדויק הינו מעל שכבת הבידוד (וממברנה נושמת אטומה למים באם ישנה), ומתחת לרעפים.

מטרת שכבת האוורור כשמה: נידוף האוויר החם אל מחוץ לגג, היינו איוורור הגג. יעילותה רבה גם בעונת החורף שכן שומרת על מערכת הגג נושמת ויבשה מלחות ותורמת לתוחלת החיים הארוכה של כל מרכיבי הגג.

 

אוורור טבעי בשלושה צעדים

יישום השיטה פשוט, אך יש להקפיד על שלושה כללי אצבע:

1. קו מרזב (מתחת לשורת רעפים ראשונה) פתוח לכניסת אוויר, אך מוגן בפני כניסת ציפורים ע"י רשת מותאמת מפלסטיק או מתכת.

2. מסגרת כפולה של מרישים. השמת הרעפים על מעין שתי וערב של מרישים, כשהסדרה הראשונה מקבילה לשיפוע הפאה וקובעת בעצם את גובה שכבת האיוורור, והסדרה השנייה, אופקית ומאונכת לראשונה, הינה סדרת מרישי התמיכה.

3. רכס מאוורר. חשוב ביותר להבטיח את נידוף האוויר החם אל מחוץ לגג. על כן, יש להקפיד על השמה יבשה של הרוכבים באמצעות מעמד מתכת מיוחד ולא ע"י שימוש בחומרים צמנטים.

לחברת רעפי קוניאל המוצרים המשלימים ההופכים את ההתקנה לפשוטה ויעילה.

 

לפרטים נוספים ניתן לפנות לחברת רעפי קוניאל 

rany@cunial-israel.co.il או ל info@cunial-israel.co.il

מספר טלפון : 08-6583711

 

 

אודות חברת - רעפי קוניאל

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר