דניה סיבוס ושותפתה הסינית חברת CCECC זכו במכרז של חברת נת"ע

חברת דניה סיבוס, זרוע הבניה והתשתיות של קבוצת אפריקה ישראל, זכתה במכרז של חברת נת"ע (נתיבי תנועה עירוניים), במסגרתו תבצע הקמת תחנת רכבת תת קרקעית בצומת קרליבך בתל- אביב ביחד עם שותפתה הסינית  חברה CCECC איתה סיימה לאחרונה את ביצועם של 10 ק"מ מהרות בשיטת NATM עבור חברת נתיבי ישראל  בהיקף של 700 מיליון ₪.

היקף הכספי של פרויקט תחנת קרליבך הוא 568 מיליון שקלים, ולוחות הזמנים לביצוע הינם 5.5 שנים.

תחנת קרליבך הינה תחנה תת-קרקעית משולבת לקו האדום והקו הירוק העתידי הכוללת שלושה מפלסים, הפרויקט כולל הקמת מעברי כביש  משוקעים מרחוב יצחק שדה לרחובות לינקולן וקרליבך (במקום גשר מעריב שייהרס).

מדובר בפרויקט מורכב ביותר בצומת הסואנת ביותר בת"א. הפרויקט משלב בתוכו הסדרי תנועה מסיבים, העתקת תשתיות , שאיבת מי תהום וסילוקם מהאזור, חפירה פתוחה לעומקים של כ- 40 מטר בשיטות שונות, הזרקות דייס לייצוב הקרקע טרם החפירה ובניית תחנה תת קרקעית מורכבת ביותר. לאור מורכבות העבודות פוצל ביצוע פרויקט תחנת קרליבך משאר שני המכרזים של התחנות והמנהרות של הקו האדום. המכרז של החלק המזרחי אמור להיות מוגש על ידי הקבוצות המתחרות בסוף חודש יוני השנה.

בתחילת חודש נובמבר 2014 פרסמה נת"ע את המכרז. המכרז פורסם לחברות בינלאומיות מכיוון שנדרש להציג ניסיון של ביצוע תחנות רכבת תת קרקעיות ניסיון שאין לקבלנים הישראליים.

בכנס המציעים שהתקיים עם פרסום המכרז השתתפו 13 חברות מארבע מדינות. בין החברות שהשתתפו בכנס: פיצרוטי וגלה מאיטליה, וינצי  מצרפת, מטרוסטרוי הרוסית, CRTG הסינית, CCCC הסינית, CCECC הסינית וחברות מישראל בהן: דניה סיבוס, שפיר, סולל בונה, אשטרום, אלקטרה חופרי השרון, רמט ואחרים.

ב- 12 פברואר הוגשו הצעות על ידי חמש קבוצות: חברת דניה סיבוס שחברה לחברת CCECC הסינית, חברת סולל בונה שחברה לחברת CRTG הסינית, חברת מנרב שחברה לחברת CCCC הסינית, וחברת שפיר שחברה לחברת GELA האיטלקית.

המכרז הורכב מציון טכני שמשקלו 20% ומציון המחיר שמשקלו 80%. המענה הטכני כלל ניתוח המציע כולל המתודולוגיה לבניית התחנה והלוגיסטיקה של הבניה , איכות , גהות , בטיחות, איכות סביבה, הצעת המבנה הארגוני לניהול הפרויקט, לוחות זמנים העומדים באבני הדרך של המזמינה. שותפות דניה סיבוס ושותפתה הסינית זכו במירב הנקודות במענה הטכני וההצעה הכוללת כולל ההצעה הכספית זכתה במירב הנקודות .

זכייתה זו של חברת דניה סיבוס מצטרפת לעוד שתי עבודות שהחברה מבצעת לבדה ללא שותפים זרים , לחברת נת"ע בהקשר לקו האדום .עבודות שיסתיימו בחודשים הקרובים. מדובר בפיר השילוח למכונת ה- TBMבאזור אם המושבות ובפיר השילוח באזור גלי גיל באזור הבורסה ברמת גן. עבודות אלו בהיקף של כחצי מיליארד שקלים .

בזכייתה זו מחזקת דניה סיבוס את ניסיונה בביצוע עבודות מנהור ועבודות תת קרקעיות מיוחדות , תחום שהולך ונעשה פופולארי יותר במדינת ישראל לאור מצוקת התחבורה , כפתרונות למקרים מיוחדים ולפרויקטים ביטחוניים. 

הוסף תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.