האוצר: זינוק של 52.5% ברכישת דירות חדשות בתל אביב

בתל אביב נמכרו 587 דירות חדשות במהלך הרבעון הרביעי של 2014, זינוק של 52.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. כך עולה מנתוני משרד האוצר. הזינוק נובע מגניזת תכנית מע"מ אפס שהחזירה את רוכשי הדירות למשרדי המכירות אחרי שבמשך כחצי שנה זוגות צעירים המתינו להטבה שהובטחה על ידי הממשלה.

אודי בלום, מנכ"ל מטרופוליס, המקימה את שכונת גרין פארק בנווה שרת יחד עם אלקטרה השקעות וחברת SGS, מסביר כי "נתוני משרד האוצר מבוססים על מכירות בפרויקטים חדשים ששווקו באותה תקופה בעיר, על מבצעים נקודתיים של יזמים ובעיקר על מכירות בפרויקטים שונים של התחדשות עירונית. בעקבות אישור תכניות של התחדשות עירונית בנווה שרת, השכונה הפכה למבוקשת מאוד והראייה לכך היא זינוק במחירי הדירות החדשות ובהיקפי הרכישות ביחס לשאר השכונות בתל אביב, והמחירים עוד צפויים להמשיך ולהעלות".

ברבעון האחרון של 2014 נרשם שיא ארצי של 13 שנים ברכישת דירות חדשות. בסך הכל נמכרו בתקופה המדוברת 28 אלף דירות - 22% יותר מאשר ברבעון השלישי של 2014. מתוך סה"כ הדירות שנמכרו, 8,100 הן דירות חדשות - עלייה של 52%, לעומת צמיחה מתונה של 14% ברכישת דירות יד שנייה.

עם גניזתה של תכנית מע"מ אפס נרשמה קפיצה חדה של 83% ברכישת דירות חדשות על ידי זוגות צעירים, וגידול של 35% בסך העסקאות של פלח האוכלוסייה הזה.

לדברי שמאי המקרקעין, עו"ד חיים מסילתי "כעת אחרי שההתערבות הממשלתית הבוטה חלפה, ענף הנדל"ן נמצא בתקופה הכי טובה שלו. הנתונים מוכיחים שכאשר הממשלה מנסה להתערב בבוטות במחירי הדיור היא נכשלת. הממשלה הבאה חייבת להתמקד בהגדלת ההיצע והסרת חסמים. את כל השאר חוקי השוק החופשי כבר יעשו ואנחנו רואים את זה מצויים בנתונים שמתפרסמים מאז שהממשלה נפלה".

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר