האטה בדרך לקיפאון? ירידה של 16% במספר העסקות לרכישת דירה חדשה בפברואר

בחודש פברואר 2017 חלה התקררות נוספת בשוק הנדל"ן – כך על פי סקירה שפירסם ב-23.4 אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר. על פי הסקירה, סך העסקות לרכישת דירה בחודש זה עמד על כ-8,800, נתון המהווה ירידה של תשעה אחוזים בהשוואה לחודש הקודם, וירידה של שבעה אחוזים ביחס לפברואר אשתקד.

"יש לציין כי מאז אוגוסט 2015, רק בחודשים בהם חלו חגי תשרי (המתאפיינים במיעוט ימי עבודה) נרשמה רמה נמוכה יותר של עסקות", הודגש בסקירה.

בתחום מכירת הדירות החדשות מדובר היה בצניחה דרמטית אף יותר, עם 1,900 דירות חדשות בלבד שנרכשו במהלך חודש פברואר - ירידה של 16 אחוזים בהשוואה לינואר, וזאת בהמשך לירידה בשיעור דומה שחלה בחודש ינואר לעומת דצמבר.

"בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד העמיקה הירידה במכירות הקבלנים, כאשר זו הגיעה לירידה של 33 אחוזים", נכתב. "בניכוי מכירות 'מחיר למשתכן' הסתכמו מכירות הקבלנים בחודש פברואר בפחות מ-1.88 אלף דירות. למעט חודש אוקטובר האחרון, בו נרשמה רמה נמוכה במיוחד של עסקות (בין היתר על רקע חגי תשרי), זוהי הרמה הנמוכה ביותר שנרשמה בפלח השוק של הדירות החדשות מאז אוגוסט 2014, שעמד בצל ההמתנה לתכנית מע"מ אפס".

לכתבה המלאה, לחץ כאן

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר