האם השגיאות והליקויים בענף הבנייה הינם גזירה משמיים, או שמה ניתן למצוא פתרון? (סקר)

בימים אלו שוקדים מתכננים צעירים בוגרי הטכניון על אפיון בעיית שגיאות וליקויי הבנייה על מנת להבין כיצד ניתן להביא לשינוי בתחום זה. אנו פונים אליכם - בעלי מקצוע בענף הבנייה - להשיב על סקר קצר על מנת לקדם מחקר זה.

ליקויים ושגיאות בבנייה הפכו לצערנו מכבר לחלק בלתי נפרד בענף. כולנו נתקלים בהם בעבודתנו היומיומית, וכמעט לכל אחד יש סיפור אישי על ליקוי או שגיאה שהסבו להם לא מעט כאב ראש. לאותם ליקויים ושגיאות יש גם מחיר לא מבוטל, המתבטא בסופו של דבר בשחיקה של רווחיות הפרויקט, לעיתים עד כדי הפסד. הסיבות לכך מגוונות, מכוח עליון ועד רשלנות, חוסר תיאום או חוסר מקצועיות וניסיון, הם ועוד רבים אחרים מביאים לכך שמרבית הפרויקטים אינם מסתיימים עם מסירת המפתח, אלא עם פסק דין של שופט.

נשאלת השאלה האם השגיאות והליקויים הינם גזירה משמיים, וחלק טבוע בעשייה, או שניתן להביא לפתרון הבעיה (גם אם באופן חלקי) באמצעות אמצעים טכנולוגיים חדשניים? חלק מאותם ליקויים ושגיאות יתכן וניתן היה למנוע, ביחוד כאלו שנוצרו כתוצאה מחוסר תיאום או חוסר תקשורת בתהליך. על בחינת ההשערה הזו שוקדים בימים אלו מתכננים צעירים בוגרי הטכניון, אשר העבירו חלק מזמנם בראיונות באתרים, במטרה להבין כיצד ניתן להביא לשינוי.

"המטרה שלנו היא פשוטה" מציינים המפתחים, "לצמצם שגיאות המביאות לכדי ReWork בענף, באמצעות שימוש בטכנולוגיה". לא מעט בעלי מקצוע בענף, חשים כי הענף מצוי באזור נוחות של עשייה המניחה את הדעת, והגיע לכדי השלמה והכלה של השגיאות והליקויים במקום לנסות ולטפל בהם. "אנו מודעים שלא בהכל ניתן לטפל" מציינים המפתחים, "אם נדרש לחזור על יציקה בגלל מזג אוויר, זה דבר אחד, אך אם הליקוי ביציקה נובע מטעות אנוש של הטפסן, יתכן ולכך יש פתרון".

לשם כך המפתחים פונים בבקשה אליכם - מנהלי אתרים, פרויקטים, או כל גורם קצה, בקול קורא להשתתף בשאלון קצרצר. מטרת הסקר הינה לאפיין את צרכי השטח בכדי לתת לכם, אנשי השטח, פתרונות אפשריים לבעיות היומיומיות.

להשתתפות בסקר, לחץ כאן. תודה על שיתוף הפעולה!

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר