הגשתם התנגדות כי הסתירו לכם את הנוף? זה עשוי לעלות לכם כסף

בהחלטה תקדימית של ועדת ערר מחוז מרכז החליטה הוועדה לא רק לדחות ערר שהוגש אליה, אלא גם להטיל הוצאות משפט על מגישי הערר. מדובר בהחלטה לא שגרתית בתחום הערר, והיא עשויה להוות גורם מרתיע בהגשת עררים על החלטות הוועדות המקומיות.

דחיית הערר של הוועדה היתה בנוגע לפרויקט בשכונת הגוש הגדול בתל אביב לבניית 2 בניינים של 57 יחידות דיור, ברחוב לוי אשכול. היזמית של הפרויקט היא קבוצת חג'ג' שיוצגה על ידי עורכת הדין מירי דונין, בעלת משרד מירים דונין שוב, המתמחה בנדל"ן.

יו"ר ועדת הערר מחוז מרכז, הילה סירוטה-ליבנה, כתבה בהחלטתה כי טענות העוררים בנוגע לריבוי ההקלות שאושרו בפרויקט, והתוספות וההקלות שניתנו לו, אינן נכונות. "אנו סבורים כי במקרה דנן לא מדובר בבניין בהיקפים בלתי סבירים, כאשר עסקינן בבניין בגובה של 12 קומות. הזכות לנוף אינה זכות קנויה, במיוחד לכל הגר בעיר, אשר תוספת של יחידות דיור בה היא חיונית וחשובה מהווה מטרה תכנונית ראויה, ואף עולה בקנה אחד עם מגמות תכנון רחבות, ובכל מקרה יש לאזן אל מולה את זכותו של בעל מקרקעין לבקש הקלה, זכות אשר במקרה דנן מעוגנת בתוכנית עיצוב מאושרת". לדבריה, "העוררים ישלמו למשיבים הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד ומע"מ כדין בסכום כולל של 6,000 שקל".

הוועדה המחוזית החליטה לדחות את ההתנגדויות שהיו לפרויקט באפריל 2014. הדיון בערר התקיים רק ביולי 2015, בגלל החילופים שהיו בהרכב הוועדה, וכעת התקבלה החלטת ועדת הערר לדחות את ההתנגדויות.

לדברי עו"ד מירי דונין, "מדובר בהחלטה חשובה ביותר של ועדת הערר, שלטעמי משדרת את המדיניות שהיא תאמץ מעתה של חוסר סבלנות לעררים 'אוטומטיים' שמוגשים לוועדות. הגשת ערר היא בפועל צו עיכוב לבניה, שמשמעותה עלויות כבדות מאד על בעלי הנכסים והיזמים שמעוניינים לבנות את ביתם, ונאלצים להאריך שכירויות, וממתינים אפילו שנים רבות עד שכל התהליך הבירוקרטי יסתיים. הגשת התנגדות היא זכות טבעית, אבל אם יש טענות לגיטימיות אז הערר לא ידחה, אבל הגשת התנגדות לשם ההתנגדות היא פסולה, ואני שמחה שוועדת הערר מאמצת כעת את הגישה המחמירה של הטלת עלויות על המערערים במקרה של דחיית הערר".

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר