הוועדה לביקורת המדינה: "נגיע בזמן: הרכבת תגיע לירושלים בכסלו תשע"ח"

מנכ"ל הרכבת בעז צפריר מבטיח בסיור הועדה לביקורת המדינה, כי קו הרכבת המהיר לירושלים יושלם במועד: דצמבר 2017. ההפעלה המסחרית תחל שלושה חודשים אחר-כך. הועדה לביקורת המדינה, סיירה היום (ראשון) באתר העבודות על קו הרכבת המהיר מתל אביב לירושלים. בעז צפריר, מנכ"ל הרכבת, הבטיח כי לפי קצב העבודות המהיר, יושלם הקו במועד שנקבע: דצמבר 2017, כסלו תשע"ח. ההפעלה המסחרית תחל שלושה חודשים אחר-כך, במרס 2018.

דרור סופרו, מנהל המיזם סיפר כי בקו יפעלו רכבות חשמליות במהירות 160 קמ"ש, 4 רכבות בשעה בשעות השיא, והנסיעה תארך כ 30 דקות מתחנת "ההגנה בת"א, עד לתחנת "האומה" בירושלים. כבר היום הושלמה כבר כמחצית המסילה. יו"ר הועדה, ח"כ אמנון כהן (ש"ס) קרא לממשלה לתקצב בהקדם את הקמת המסילה השלישית בנתיבי איילון, שבלעדיו לא יוכל להתחיל לפעול הקו המהיר לירושלים. חבר הועדה, ח"כ מיקי רוזנטל (העבודה) הוסיף כי "מדובר בפרויקט לאומי חשוב ביותר, שישנה את כל מארג החיים במדינה. הרכבת הפנימה את שגיאות העבר, ואינו חורגת במיזם זה בתקציב ובזמנים". 

לדברי מנכ"ל הרכבת צפריר, כיום הרכבת משקיעה 55 מיליארד ₪ בתשתית, מפעילה461 רכבות נוסעים ביממה, ו 45 מיליון נוסעים משתמשים בשירותיה מדי שנה, גידול של 25%, ופי שלוש מהעשור הקודם. הוא הוסיף כי בתוך שש שנים צפויה הרכבת להכפיל את מספר רכבות הנוסעים ליממה עד ל 860 רכבות ביממה, והיא הגיעה ל-94% דיוק בזמנים, כשברכבות באירופה, אחוז הדיוק הוא 92%.

צפריר הדגיש כי צוות מיוחד מנהלים דיוק בזמנים, במיוחד בשעות העומס, בימי ראשון בבוקר וחמישי אחה"צ. "אנו פועלים להפעלת כרטיס הרב-קו בשיתוף פעולה עם התחבורה הציבורית, ובקרוב ירדו משמעותית מחירי הנסיעה ברכבת, יוארכו שעות הפעילות בלילות, בימי שישי ובמוצאי שבת, ותוגדל משמעותית הובלת המטענים", אמר.  

(התמונה באדיבות אתר הכנסת)

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר