הזוכים בתחרות הקאנו - סטודנטים מהמחלקה להנדסת בנין במכללת SCE

3.5.2012

סטודנטי המחלקה להנדסת בנין במכללת SCE - המכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון, השתתפו בתחרות השטת קאנו. תחרות השטת קאנו היא תחרות מסורתית בינלאומית המתקיימת החל משנות ה- 60, בעיקר בארה"ב ובקנדה.

איגוד המהנדסים והאדריכלים פרס כנפיו ולקח תחת אחריותו הובלת תחרות זו בארץ, ובסיועה של עיריית מעלות התקיימה התחרות בחוה"מ פסח באגם המונפורט במעלות.

לתחרות נקראו סטודנטים מכל מוסדות ההשכלה הגבוהה בארץ מתחום ההנדסה, העיצוב והאדריכלות והתבקשו לעצב, לבנות ולהשיט קאנו מבטון. בתחרות נמדדו פרמטרים של בניה ירוקה, עיצוב, תכנון קונסטרוקטיבי ושיט.


ד"ר רמי עיד, ראש המחלקה להנדסת בנין במכללה, החליט לגייס את מחזור הסטודנטים של שנה ד` ממחלקתו לצורך התחרות, אך נתקל בסקפטיות ובחוסר מוטיבציה מצד הסטודנטים, שלא הבינו "מה נפל עליהם". במאמצים רבים תוך ליווי הפרויקט בעזרתו ובעזרתה של הגב` ויקטוריה אלקנברד - מהנדסת המחלקה, הובילו הנ"ל את הסטודנטים לביצועים מצוינים.

לקראת סוף מרס, קיימו הסטודנטים ניסוי ראשוני בו נבדקו יכולת הקאנו לצוף, האם יש חדירת מים לקאנו והאם החותרים יכולים לשבת בו מבלי לשקוע.

הניסוי עבר בהצלחה רבה, לניסוי הגיעו רבים מבכירי המכללה שצפו ותחקרו את הסטודנטים על התהליכים השונים במחקר עד ביצוע הניסוי. אז לראשונה, הבינו הסטודנטים את כובד המשימה והשליחות המוטלת על כתפיהם וכן את גודל הציפייה והתמיכה שמעניקה להם המכללה.


אין ספק שביקור ההנהלה, הצית את רוח הקרב בעיני הסטודנטים והקפיץ את מורל הקבוצה שהכריזה על שמה כ- VIKINGS. נבנו קסדות התחרות, הלוגו עוצב ושורטט על הקאנו - הסטודנטים כבר החליטו- הניצחון למעשה היה מובטח נותר רק לנסוע לתחרות ולבצע.

ערב התחרות העמיסו הסטודנטים את הקאנו על משאית ונסעו למעלות להיערך לתחרות ולמחרת הצטרפו אליהם עובדים רבים ומשפחותיהם על מנת לעודד ולתמוך.

החל מהשעה 11:00 תוחקרו כל הקבוצות בנושאים שונים הקשורים בבניית הקאנו ובשעה 12:00 לערך החלה תחרות ההשטה. בשיט, מתוך שמונה סירות שנרשמו לתחרות, השתתפו חמש סירות. 

לכל סירת קאנו היה זוג שייטים וזוג שייטות ולכל זוג היו שני מקצי השטה.

למרות שהמשט הראשון (משט הבנות) היה מתעתע ונתן תחושה שהדבר הרבה יותר קשה ממראית העין והביטחון החל יורד, בשאר המקצים (שניים של הבנים ועוד אחד של הבנות) כבר לא נותר מקום לספק.


סטודנטי המחלקה להנדסת בנין במכללת SCE - המכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון, הצליחו להוכיח לא רק שהם מועמדים ראויים לתחרות, אלא שהם הטובים ביותר. הם הובילו בתחרות והגיעו ראשונים לקו הגמר כשהם משאירים מאחוריהם שובל ניצחון והרחק מאחוריו את שאר המשתתפים.
 
כניסה לאתר המכללה: כאן

כניסה לוידאו המתעד את מהלך הבנייה: 

 

כתבה: שפיר אלמוזנינו אורית

גם לכם יש חדשות ? פרסמו אותן ב CivilEng - הפורטל הישראלי להנדסה אזרחית, בנייה וסביבה. כל הפרטים כאן

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר