"המדינה מכשירה אזרחים שיהיו הראשונים לחלץ לכודים אחרי רעידת אדמה"

"ישראל נערכת ליום שאחרי רעידת אדמה במגוון פעילויות הנערכות מידי יום על ידי ועדת ההיגוי ברשות ד"ר אבי שפירא" כך אומר הבוקר המהנדס, חבר באיגוד המהנדסים ובסגל אוניברסיטת אריאל, מתי אדן.

לדבריו אחת הפעולות שנעשות במסגרת ההכנות ליום שאחרי - "הכשרות של אזרחים לצורך "חילוץ קל" אחרי רעידת אדמה. במסגרת ההכשרה הנעשית דרך הרשויות המקומיות אנחנו מלמדים את האזרחים איך ניתן לחלץ לכודים הנמצאים קרוב לפני הקרקע באמצעים נגישים כמו פטישים או ג'ק של מכונית. צריך לזכור כי לאחר רעידת אדמה 95% מהאזרחים שהוצאו מההריסות, חולצו על ידי אזרחים. המטרה של התוכנית היא לתת מענה מהיר לפני שכוחות החילוץ מגיעים.

"בנוסף, איגוד המהנדסים מכשיר מידי שנה מהנדסים שתפקידם למיין מבנים שנפגעו ברעידת אדמה ולקבוע אילו מבנים ראויים למגורים ואילו מסוכנים. עד היום הוכשרו מעל 1,000 מהנדסים בכל הארץ במסגרת פעילות משותפת עם משרד הבינוי, מקורות, חברת החשמל, בנקים, משרד הביטחון ועוד".

תמ"א 38 – אינו פיתרון לרעידות אדמה

הממשלה צפויה לאשר הקמת רשות להתחדשות עירונית. דני מריאן, יו"ר איגוד המהנדסים, "יש לזכור - תמ"א 38 אינו פתרון להערכות לרעידת אדמה שצפויה להתרחש בישראל אלא פתרון אחד מבין מגוון פעולות שצריך לנקוט כדי להציל חיי אדם בשעת רעידת אדמה. פרויקטי תמ"א הם פתרון לבנייני מגורים בעיקר במרכז הארץ. אין ספק שעל הרשויות בשיתוף הגופים המתאימים מוטלת האחריות במציאת פתרונות שיסייעו לציבור בהתמודדות במצבי קיצון אלה. יש לנו בקרב המהנדסים בארץ את היכולות לסייע בהיבט הזה של רעידות אדמה. זוהי יוזמה מבורכת של הממשלה הצפויה לאשר הקמת רשות להתחדשות עירונית, יש רק לוודא שהיא נותנת את הדעת ואת קולה גם בהיבטים האלה ולא רק בהיבטים כלכליים ויזמים של פרויקטים נוספים של תמ"א 38".

ערן סיב יו״ר התאחדות קבלני השיפוצים אומר כי  "תמ"א 38 היא תכנית מצוינת  - אבל  חייבים להרחיב אותה. תמ"א 38 נותנת פתרון למספר מצומצם של בניינים, וצורמת במיוחד העובדה שהיא לא נותנת מענה לפריפריה, שם הסיכוי לרעידת אדמה גבוה יותר. לדעתי, בכדי לקדם כדאיות לתמ"א בפריפריה צריך ליצור מנגנון תגמול, ולהציע לדיירים שבתמורה לחיזוק עמודי הבניינים יקבלו מחסנים וחניות נוספות. לחילופין ניתן לדאוג לתמיכה של המדינה לדיירים אשר מחזקים את הבניין בכך שתאפשר שימוש בקומה המפולשת" 

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר