"הממשלה חייבת להוביל את הבנייה הירוקה ולא להיגרר אחרי המציאות"

השר להגנת הסביבה, ח"כ עמיר פרץ, הציג היום בקבינט הדיור את יתרונות הבנייה הירוקה, שהפכה מקובלת בעולם והוכיחה עצמה כחסכונית כתוצאה מהתייעלות אנרגטית ושימוש בחומרי גלם ממוחזרים. על אף שבישראל ישנם תנאים מיטביים לבנייה ירוקה, אנו עדיין בפיגור אחרי העולם. כך למשל, בעוד שבאירופה אחוז השימוש בחומרי בנייה ממוחזרים עומד על 53%, בישראל עומד שיעור זה על 17% בלבד. "אנו הראשונים להמציא טכנולוגיות יעילות, אבל האחרונים להשתמש בהן", אמר השר פרץ בדיון. 

המשרד להגנת הסביבה הביא לדיון את מר גרג כץ, מומחה בין-לאומי לבנייה ירוקה, המשמש כנשיא "קפיטל אי" המתמחה בהשקעות בתחום האנרגיה הנקייה. בסקירתו לשרים אמר כץ כי בעולם - על כל דולר שהדייר משקיע בהפיכת דירתו לירוקה, הוא מרוויח חזרה 10 דולרים. כץ ציין כי בישראל התועלת צפויה להיות גבוהה יותר, בשל תעריפי החשמל והמים הגבוהים הקיימים כאן. עוד עולה מהנתונים שהציג כץ, כי עלות הבנייה הירוקה מייקרת בשני אחוזים בלבד את מחיר הדירה, אך כאמור, התועלות גבוהות בהרבה.

מנתונים שהציג המשרד להגנת הסביבה עולה, כי בכל שנה מרוויחה משפחה המתגוררת בדירה ירוקה לא פחות מ-1,700 שקלים. החיסכון הנוצר מפעילות של בית ספר אשר נבנה לפי התקן הירוק עומד על 73,994 ₪ בשנה, ומשרד ממוצע שנבנה לפי התקן חוסך כ-20,000 ₪ בשנה. נתונים אלה אינם כוללים תועלות מצמצום היעדרויות מורים בשל ירידה בימי מחלה, ירידה במחלות דרכי נשימה עליונות, צמצום עלויות ייצור חשמל בשעת השיא וחיסכון בהקמת תחנת כוח נוספת.

השר להגנת הסביבה, ח"כ עמיר פרץ: "בעוד 15-20 שנה כל אזרחי ישראל יעדיפו לגור ולשהות בבניינים ירוקים, ולכן הממשלה חייבת להוביל את הבנייה הירוקה תוך שינוי החקיקה וקביעת רגולציה, ולא להגרר אחרי המציאות המשתנה. הוכח מעבר לכל ספק שאזרחים ישראלים שעברו לבנייה ירוקה גם מרוויחים כלכלית בהוצאות על אנרגיה ומים וגם חוסכים תחלואה. אילו אזרחי ישראל היו יודעים שבנייה ירוקה תחסוך לילדיהם אלרגיות ואסטמות הם היו מוכנים לשלם גם עוד שני אחוזים".

 

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר