הנדסה - מרכז העסקים הסיני ''פארק הואמינג'' (מוסקבה)

מאת: מהנדס ויקטור הנרי סואו
תרגם מאנגלית: מהנדס דן פנצר

הקמתו של מרכז העסקים הסיני פארק הואמינג במוסקבה נחשבת להשקעה המאסיבית הסינית הראשונה בפרוייקט ברוסיה. הפרוייקט יצא לדרך כתוצאה מהסכמים בין ממשלתיים בין הרפובליקה העממית של סין והפדרציה הרוסית. הפרוייקט נחשב לאבן דרך חשובה ביותר בפיתוח שיתוף הפעולה המסחרי והכלכלי בין שתי הארצות.

יש גוון לאומי עמוק בפרוייקט זה - אשר יהיה חלק ייחודי מסין בתוך מוסקבה. הפרוייקט חורג מגדר פרוייקטים רגילים בעיר במובן שהוא יהיה אבן הדרך הראשונה והמשמעותית בשיתוף הפעולה הרוסי-סיני. בעיקר גם עבור סין, משום שעבור הקמת הפרוייקט הנ"ל, ממשלת הרפובליקה העממית של סין הקימה את חברת ההשקעות "הואמין", כאשר חברות ממשלתיות סיניות מובילות נעשו בעלי מניות בחברה זו. מהצד הרוסי - ה"מרכז הרוסי-סיני לשיתוף פעולה כלכלי ומסחרי" שהינו חברה משותפת מניות, תורם למימוש הפרוייקט. חברת השקעות "הואמין" הקציבה לא פחות מ-300 מיליון דולר לפרוייקט.

לפי החלטת ממשלת מוסקבה מס` 1175 מיום 25 בדצמבר 2001 הקמת מרכז העסקים הסיני "פארק הואמין" תוקצה לשטח הקרקע בן 8.2 ההקטארים (82,000 מ"ר) בצפון מערב העיר, הגובל ברחוב W. Pick. השטח מכיל מיזם קודם (2.2 הקטארים או 22,000 מ"ר) וכן גם חלק מהגנים הבוטניים הראשיים של RAS, ע"ש נ.ו. ציציאן (N.V. Tsitsian, בשטח של 4.5 הקטארים או 45,000 מ"ר) ובנוסף גם איזור ליד תחנת המטרו "בוטניצ`סקי סאד" (Botanicheskiy Sad, 1.5 הקטארים או 15,000 מ"ר).

הצעות התכנון המוקדם אשר הוכנו ע"י המיזם המאוחד הממשלתי "מוס-פרוג`קט" (Mosproject) אושרו במועצת התכנון העירוני הציבורי בעיריית מוסקבה בתאריך 4 במרץ 2005.


ההערכות מדברות על כך שמרכז העסקים הסיני יבנו בשני בניינים בני 50 ו-32 קומות בהתאמה. השטח הכולל של בניינים אלה יהיה כ-200,000 מ"ר.
 

תהליך הבנייה יתבצע בשני שלבים:

השלב הראשון: (שטח כולל בן 128,000 מ"ר) כולל מלון 5 כוכבים (25,000 מ"ר), מלון דירות (15,000 מ"ר), משרדים (25,000 מ"ר), מרכזי תערוכות וכנסים (10,000 מ"ר), מרכז שעשועים, מרכז קבלה ושירותים, חניות פתוחות וסגורות המכילות כל אחת 450 מקומות חניה.

השלב השני: (שטח כולל בן 72,000 מ"ר) כולל משרדים (35,000 מ"ר), מלון דירות (20,000 מ"ר), מרכז שעשועים ותרבות (2,000 מ"ר), מרכז ספורט (5,000 מ"ר), האנגרים, חניות תת קרקעיות ל-200 מכוניות וחניות פתוחות ל-300 מכוניות.

קיימת סה"כ כמות חניות המספקת ל-1,400 רכבים. השטח מעל פני הקרקע של מרכז העסקים עומד על 170,000 מ"ר. שטח החלק התת-קרקעי עומד על 30,000 מ"ר.

לפי החלטת הממשלה מס` 1023 מ-8 ביוני 2005, חברת "פארק הואמין" בע"מ תישא הן בתפקידי הלקוח והן בתפקידי המשקיע.

כרגע 4.5 הקטארים (45,000 מ"ר) של שטח שמורה, המהווה חלק מהגנים הבוטניים של RAS ע"ש נ"ו ציציאן (Tsitsian N.V) נמצאים במצב מוזנח. לפי הפרוייקט, השטח הזה אמור לשמש להקמת פארק שנופו יעוצב בסגנון סיני. פעילויות השיקום של חורשת ליאונובסקאיה (Leonovskaya Grove), ניקוי קרקעית נהר היאוזה (Yauza) ופעילויות נוספות אחרות הזקוקות להשקעה פיננסית ניכרת, יתבצעו על חשבון המשקיעים הסיניים.

ההערכות הראשוניות של תהליך התכנון והביצוע עומדות על השנים 2005-2010

פעילויות קדם-הפרוייקט כבר מתבצעות בהווה. תהליך החקיקה של החוק לשימוש בקרקע לצרכי בינוי עירוניים גם הוא מתבצע בהווה.

השטח הכולל של הקומפלקס משתרע על כ-200,000 מ"ר. הקומפלקס של "פארק הואמינג" ניתן לחלוקה לשלושה מתחמים: הראשון מכיל גנים ופארק ירוק, המכיל אולמות וסוכות סיניות מסורתיות, אשר משתרעים על פני שטח בן 8.2 הקטארים (82,000 מ"ר) - מגרש מס` 1. שני המגרשים הנותרים יכילו גורדי שחקים מודרניים. הקומפלקס ממוקם בנוחיות באיזור צפון-מזרח מוסקבה - בסמוך לדרך Pika. הרובע הנ"ל מתאפיין בפוטנציאל גבוה לפיתוח משרדים ולצמיחה כלכלית כמו גם לפיתוח תשתיות תחבורה. הקומפלקס יהפוך לציון דרך חשוב באיזור צפון מזרח מוסקבה, בהתחשב בכך שקיים מחסור בשטחי משרדים ומלונות איכותיים. הנגישות ל"פארק הואמינג", הן ע"י תחבורה פרטית או ציבורית, נוחה ביותר הודות לזמינותה של תחנת המטרו "בוטניצ`סקי סאד" (Botanichesky Sad), וכן גם הודות לעובדה שהוחל בתהליך הקמת כביש טבעתי רביעי בעיר (הערת המתרגם: מוסקבה מכילה כבישי טבעת מסביב לעיר).

שני מגדלים של הקומפלקס הרב-תכליתי הנ"ל, בגובה של 42 מ` ו-20 קומות יכללו מרכז עסקים המכיל שטחי משרדים בדירוג הגבוה A, מלון חמישה כוכבים, מלון דירות, מרכזי כנסים ואירועים, אולמות תצוגה, מסחר, שעשועים וכושר. המבנה המתקדם של פארק הואמינג מכיל גם חנייה תת קרקעית.

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר