הקבלנים יעצרו בשבוע הבא את הפעילות באתרי הבנייה למען המאבק בתאונות העבודה

התאחדות בוני הארץ  הכריזה השבוע כי בשבוע הבא יתקיימו ברחבי ישראל הפסקות פעילות באתרי הבנייה לצורך העלאת המודעות לבעיות הבטיחות באתרים. 

 

"שבוע בטיחות בעבודה של ענף הבנייה" כפי שקוראים לו בהתאחדות, יקדם שיתוף פעולה עם חברות בנייה החברות בהתאחדות. במסגרת שבוע זה החברות השונות תעצורנה את פעילותן  באתרים השונים ובזמן הפסקת הפעילות ייערכו הדרכות בנושאי בטיחות, שיחות משוב, רענון נהלי בטיחות ועוד. האירוע יפתח בדקת דומיה לזכרם של עובדי הענף שקיפחו חייהם בתאונות עבודה בענף.

 

בהתאחדות מציינים כי מדובר באירוע חידוד נהלים - לא באירוע שמטרתו להחליף את ההדרכות ואת ההכשרות המקצועיות שעוברים עובדי הענף בכל אתר. כמו כן, למעט העברת הידע, בהתאחדות מקווים כי בזכות אירועים כמו זה, תחוזק הסולידריות וההתגייסות של העובדים ושל הקבלנים לנושא המלחמה בתאונות העבודה.  הפעילות תכלול גם הפצת חומרים ומידע שנערכו על ידי מומחי ההתאחדות, כגון סרטוני הדרכה, שיועברו אל מנהלי העבודה וממוני הבטיחות. 

 

נשיא התאחדות בוני הארץ, רוני בריק: "פעילות זו מצטרפת לעשייה הענפה של התאחדות בוני הארץ והקרן לעידוד ענף הבניה בישראל למניעת תאונות, שבה השקענו וממשיכים להשקיע הון רב. אנחנו מפעילים עם קרן מנוף של הביטוח הלאומי ניידת הדרכה עם כיתת לימוד אינטראקטיבית, שעוברת באתרים בכל הארץ ומלמדת בטיחות במערכת אינטראקטיבית בשש השפות של עובדי הענף. במקביל, אנו מקדמים מול מדינה פתרון שיאפשר מעבר פשוט לפיגומים בתקן אירופי ואף פרסמנו קול קורא ליצרנים ישראלים שיצטרפו לשוק הזה. אנחנו גם מובילים עם משרדי השיכון והכלכלה תכנית חדשנות לענף הבניה (ConTech) שבה מפתחים אמצעי בטיחות חדשניים.

"כמו כן אנו מלווים קבלנים בשטח בהכנת תכניות בטיחות לאתרים, מקיימים הדרכות עבודה בגובה, שותפים עם ההסתדרות בסדנאות בטיחות בעבודה לאוכלוסיות רבות, ומקיימים איתה סופי שבוע מרוכזים למנהלי עבודה בתחום זה בכל הארץ".

 

בשנה האחרונה סייעה ההתאחדות לח"כ איל בן ראובן בקידום של חקיקה שתוסיף בעלי מקצוע חדשים אשר יסייעו בשמירה על בריאות וחיי עובדים באתרים. הכוונה היא ל'חוק עוזר בטיחות', שייצר מקצוע חדש בענף הבנייה. בריק: "נחתם בשבוע שעבר הסכם של ההתאחדות עם 'קרן מעגלים', שיאפשר תקצוב להכשרת עובדים ותיקים כעוזרי בטיחות בכל הארץ, כוח עבודה חשוב שאין ספק שיעשה שינוי אמיתי בשטח". ההתאחדות אף דורשת מהממשלה להוציא לפועל מסלול הכשרה לחסרי ניסיון בניהול עבודה באתרי בנייה והכשרת מאות הנדסאי בניין כמנהלי עבודה, הכל לאור המחסור הגדול במנהלי עבודה בכל הארץ.   

 

למידע נוסף >>

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר