ברוש בניה | Soltell Systems | גאודע בקרת בנייה | תדהר בנייה | ירון שמעוני שחם | בסט | עומר | SHUNTONG | תצפית נדל"ן | שער ניהול פרויקטים ומכרזים | נתיבי ישראל | פייסט אדריכלים | שי גיל פרוייקטים | עדיא | WECON | ארז מהנדסים | מגאד בנין והשקעות | Opanadlan | אכברט מהנדסים | GSL | קרן יסודות | ארזי בר שדה | OZPRO | אלומלייט (ישראל) | א.שדה | אסותא תשתיות | אפקון בניה | צוות קאופמן | סמנטו טכנולוגיות | Volach & Co - Law Office | שיכון-בינוי | אדם-אטיאס | קובטי יוסף | ארגון נכי צה"ל | יצחק שטרן | יגאל ארנון | Xypex | זיוה אש | B&S - Real estate group | IEC | יעקב מזרחי | עמית לויתן | ינון | קבוצת ענק חיפויים | האחים אום | קב' צליח רוטשילד | קוואנטק | ארז אבוהב, משרד עורכי דין | עומר הבונים | WXG | מגאסון | קבוצת שיבולת | אמי מתום | SL נדל"ן | yaniv | א.כצמן מהנדסי בניין | דניאל וינד | Shirininvestments | אלקטרה דנקו | אחים אום | אורית רוב | GLOBAL-RAISE | קרן דנון פתרונות פשוטים בנדלן | אישיו סי אס | א. שדה פרויקטים | ש.ז.ר ניהול והנדסה | אזורים | סולל בונה | ב. דוד הנדסה ובניה | חברת החשמל | ליב הנדסה | ענפ הנדסה | יועץ בטיחות אש | JTLV | עיריית תל אביב | מנרב | בלנק לרר מהנדסים | עץ השקד | אחים רזניקוב | לקס הנדסה | INTSITE | Kornit Digital | קבוצת גבאי | אחים רזניקוב | שלומי ראובן | שרביב | קו מדידה | גבריאל לוטן מהנדסים | מ.א דרום השרון | סיון ביצוע | שגראוי ליבוביץ | ניצן ענבר | Aura Air | Solarise Energy | DISTOMAP | ינון תכנון יעוץ ומחקר | גב-ים | סלומון מהנדסים | אלומלייט | דוד רז | קבוצת אודור | מסד עוז ניהול והנדסה | עמית מערכות | עומר הנדסה | RECOM | אילן בן דוד מהנדסים | רזאור הנדסה וייעוץ | א.כצמן מהנדסי בניין | עו"ד גיא פרבמן רשף ושות' | מגוריט ישראל | עמרם אברהם חברה לבנין | בוגרי הטכניון | שתית |

הרכבת הקלה בגוש דן מסתבכת: מכרז המסילות הענקי יבוטל

חברת נ.ת.ע הממשלתית, שאמונה על ביצוע פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן, צפויה להודיע על ביטולו של המכרז הענקי שניהלה בארבע השנים האחרונות להקמתן של מסילות הרכבת ולהנחת המערכות הטכנולוגיות לאורכן. זאת, שלושה חודשים לאחר שביטלה גם את המכרז הבינלאומי לבחירת מפעיל לרכבת הקלה, בשל קשיים בגיוס מפעילים זרים.

על ביטול מכרז המערכות הוחלט בשבוע שעבר באופן עקרוני בתום חודש של התייעצויות פנימיות, לאחר ששתי ההצעות שהוגשו לנ.ת.ע חרגו בשיעור ניכר מאומדן הפרויקט - ובשל כך חשפו את תקציב המדינה לחריגה אפשרית של עד 2 מיליארד שקל.

נ.ת.ע פנתה לפני שבועיים אל שתי הקבוצות שהתמודדו במכרז - אלסטום הצרפתית וקבוצת TAT, שבה חברים קונסורציום חברות צרפתיות (תאלס, קולאס וסיסטרה) ושפיר הנדסה הישראלית - בבקשה שיסבירו את פשר התמחור המופרז לכאורה של הצעותיהן, שהיה גבוה פי 1.8–2.5 מהאומדן שלפיו תוקצב הפרויקט בידי המדינה.

הקבוצות השיבו לנ.ת.ע כי התמחור נגזר מחלוקה שגויה של הסיכונים בפרויקט, כתוצאה מניסוח לקוי של מסמכי המכרז. עוד נטען כי הפער הגדול שהתגלה הוא בעיקר תולדה של אומדן בלתי־ריאלי, שהכינה עבור נ.ת.ע חברת PB העולמית.

הקבוצות הודיעו לנ.ת.ע כי לאחר תיקון חלוקת הסיכונים הבעייתית, הן יוכלו להפחית באופן משמעותי את גובה הצעותיהן. ואולם, שינוי בדיעבד של חלוקת הסיכונים יוצר בעיה משפטית קשה עקב תיקון מפלה לכאורה של תנאי מכרז.

בשל כך, החליטה נ.ת.ע לא להיענות לבקשה, ואף לוותר על שלב התמחרות סופי נוסף (BAFO) בין הקבוצות. בהיעדר שינוי של הרגע האחרון, בכוונת נ.ת.ע לפרסם מכרז חדש, שבו יופרדו עבודות ההנדסה האזרחית מהתקנת המערכות תוך פיצול הפרויקט לשניים.

לכתבה המלאה, לחץ כאן

תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר