התחדשנו: נפתח לתנועה כביש 75 בקטע ישי נהלל

16 שנה לאחר תחילת תכנונו של כביש 75, הושלמה הרחבתו בקטע שבין רמת ישי לנהלל. הכביש החוצה את עמק יזרעאל, הפך לדרך מהירה. בעוד כחודשיים תושלם הקמת הגשר מעליו.

כביש חדש נפתח הבוקר לתנועה בטבורו של עמק יזרעאל: כביש 75, בקטע שבין נהלל לבין רמת ישי, נפתח לתנועה כשהוא עומד בסטנדרטים המתקדמים ביותר. דרך ראשית מהירה, דו מסלולית, עם שני נתיבים לכל כיוון, המאפשרת נסיעה במהירות 100 קמ"ש. הפרויקט עצמו עדיין לא הושלם ובחודשיים הקרובים, תושלם הקמת גשר חקלאי החוצה את הכביש, סלילתם של הדרכים החקלאיות שלצדו והצבת רמזור בכניסה למושב בית שערים.

קטע הכביש שנפתח הבוקר לתנועה, עבר גלגולים לא מעטים, עד להשלמתו. תכנונו החל בשנת 1998 והוא נדון במשך שנים ארוכות בוועדות התכנון השונות, עד לאישור התוואי ולהחלטה על תיקצובו בסך של כ-200 מיליון שקל. לפני שלוש שנים, לאחר בחירת הקבלן המבצע, החלה הקמת הפרויקט, במסגרתו הוכפלה קיבולת הדרך, בוצעה הסדרה בטיחותית של מסלול הנסיעה, שופרו הצמתים, בוצעה העתקת עצים רב-שלבית, הועתקו תשתיות שלארכו, טופלו תוואי הנחלים נהלל ושמרון והוסדרה תאורה.

לפני כשנה, עקב היקלעות הקבלן לקשיים כספיים, נעצרו העבודות. על פי פסיקת בית המשפט, הוחלט כי הפרויקט יחודש כאשר החברה הקבלנית מנוהלת ע"י עו"ד נאמן - לאחר עיכוב של כחצי שנה בביצוע העבודות.

בשלבים הראשונים של העבודות, בוצעה העתקת עצי אלון בני 200 שנים, אשר ניצבו בצמוד למסלול הנסיעה. העתקת העצים נעשתה בתכנון מדוקדק בהתאם לעונות השנה, בשיתוף עם קק"ל ורשות הטבע והגנים ותחת פיקוח של אדריכל נוף ואגרונום המתמחה בהעתקה. ההעתקה בוצעה בשיטה מיוחדת של דחיקת צינורות מתחת לשורשים, יצירת רפסודה מיוחדת והנפת העצים. העצים ניצבים כיום לצד הכביש והם חלק מנופו היפה של האיזור.

מנהל הפרוייקט: עוז מצר מחברת אי.די.סי.אס

צילום: עוז מצר

 

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר