זרקור אנשים: יואב סבירסקי - סטודנט להנדסה אזרחית בטכניון

שם: יואב סבירסקי

גיל: 28

מקום מגורים: חיפה. אמי מתגוררת בתל אביב ואבי בכפר האורנים

מוסד לימודים: הטכניון

פקולטה: הנדסה אזרחית וסביבתית

מסלול לימודים: ניהול הבנייה

שנה: שלישית

 

ספר על עצמך:

גדלתי כל חיי בראשון לציון, למדתי בבית הספר מקיף ה' במגמת גיאוגרפיה וכלכלה. שיחקתי כדורגל בקבוצת הילדים, נערים ונוער בעירוני ראשון לציון ובנבחרת בית הספר, מה שכלל אימון כמעט כל יום בשבוע ומשחקים בשבתות. לאחר נסיעה עם בית הספר למשלחת לפולין החלטתי לוותר על ענף הכדורגל ולהתגייס לשירות קרבי. נרשמתי לקורס של כושר קרבי על מנת להצליח בגיבושים בצבא. התגייסתי לחטיבת הצנחנים באוגוסט 2005 והתחלתי את מסלול הלוחם, במהלכו ביצעתי קורס חובשים, קורס צניחה ולחמתי עם החטיבה במלחמת לבנון השנייה עוד במהלך מסלול הלוחם.

לאחר מסלול של שנה וחודשיים שובצתי בצוות הרפואי ולאחר חצי שנה, יצאתי לקורס מכי"ם שלאחריו שובצתי כמפקד במסלול לוחמים ונשארתי בתפקיד זה עד סיום השירות. את בית הספר התיכון סיימתי ללא בגרות מלאה כיוון שהשקעתי את מירב המאמצים בכדורגל, ניתן להגיד שלא הייתי תלמיד מצטיין בכלל, העדפתי תמיד להישאר במגרש הספורט מאשר ללמוד. עם השחרור החלטתי להשלים את הבגרות ונרשמתי לקורסי הבגרות של יואל גבע. באותו זמן התחלתי לעבוד במסעדת מיטבול בראשון לציון והשקעתי את מרצי בעבודה ובהשלמת בגרויות. במהלך התקופה נקראתי בצו 8 למבצע עופרת יצוקה. בתחילה חשבתי על לימודי תואר ראשון ברפואת חירום באוניברסיטת בן גוריון אך מכיוון שבאותו זמן חבריי החלו ללמוד הנדסה בטכניון ובאוניברסיטת בן גוריון, החלטתי לנסות גם כן ונרשמתי למכינה הקדם אקדמית בטכניון תוך כוונה להתקבל בסיומה ללימודי הנדסה אזרחית בטכניון.

עם סיום המכינה, התחלתי את לימודיי בפקולטה.כיום אני בזוגיות מזה 4.5 שנים עם אלין, אשר מסיימת בימים אלה את לימודי הנדסת תעשייה וניהול באוניברסיטת בן גוריון. 

 

מה דעתך על הלימודים בטכניון ומדוע בחרת ללמוד דווקא במוסד זה?

בחרתי ללמוד בטכניון בגלל המלצות חברים, היוקרה של המוסד ובעיקר בגלל שאז ניתן היה ללמוד את המקצוע רק בטכניון או באוניברסיטת בן גוריון ולבסוף בחרתי להמשיך בטכניון.

הלימודים בטכניון הם מאתגרים מאוד, מעניינים, גורמים לסטודנט להשקיע, להתמיד ובסוף להצליח. אני מרגיש שאני מקבל את כל הכלים האפשריים להצליח והכל בידיים שלי. אנחנו מקבלים סגל מרצים ותיק, מבין, מעניין ומחבר מאוד למקצוע. המרקם החברתי מיוחד מאוד, מגובש  ובכלל לא תואם את התיאורים שנדבקים לסטודנטים בטכניון. המוסד וכמובן הפקולטה נותנים את כל האמצעים להצלחה לסטודנטים, מעבדות מתקדמות, חוות מחשבים, ספריות רחבות ועוד.

כחלק מלימודי התואר הראשון, מחוייב כל סטודנט בהשתתפות בקורסי ספורט ולימודי העשרה הומניסטיים, אני חושב שזה דבר נהדר אשר נותן לסטודנט הרחבת אופקים הרבה מעבר ללימודי הליבה שלו. 

 

כיצד נראה יום טיפוסי שלך בתקופת הלימודים ?

יום טיפוסי בלימודים מתחיל בהרצאות ותרגולים ברוב שעות הבוקר והצהריים. בשעות אחר הצהריים אני משקיע את זמני בהכנת מטלות כמו עבודות הגשה, פרוייקטים ולימודים עצמאיים בנושאים המעניינים אותי בתחום. בשעות הערב אני משתדל להתאמן בחדר הכושר בטכניון או באימוני קרוספיט.

 

מדוע החלטת ללמוד מקצוע בענף הבנייה ?

החלטתי ללמוד מקצוע בענף הבנייה בגלל העניין הרב שנצבר בזמן שקדם ללימודים, תמיד אהבתי להסתכל על בניינים, גשרים, כבישים ותמיד הסתקרנתי איך בונים את כל הדברים האלה.

 

מדוע בחרת להתמחות במסלול ניהול הבניה?

במהלך השנה הראשונה בלימודים הסבירו לנו על מסלולי הלימוד השונים בפקולטה, ערכתי שיחות רבות עם סטודנטים בשנים מתקדמות יותר ועם בוגרי הפקולטה וכשהבנתי שהלימודים משלבים קורסי ניהול ובקרה יחד עם זיקה רבה לחומרי בנייה ותפקוד של מבנים החלטתי לבחור במסלול של ניהול הבנייה.

 

האם אתה שוקל לימודי המשך? אם כן, באיזה תחום?

אני מתעניין בלימודי תואר שני M.E. בהנדסה אזרחית בטכניון, אשר מהווה הלכה למעשה תואר שני במנהל עסקים וניהול מגה פרוייקטים בתחום ההנדסה האזרחית. בעתיד אני ארצה ללמוד לתואר שני במנהל עסקים. 

 

מה הם הקשיים שאתה כסטודנט מתמודד איתם בספסל הלימודים ?

הקשיים הם הלימודים האינטנסיביים והתובעניים, יש לא מעט עבודות הגשה ברוב הקורסים מה שגורר מעט שעות שינה, לחץ ומצב תמידי של למידה. לרוב, החומר המועבר מצריך חזרה עצמית על מנת להבין את הדברים לעומק, מה שלא משפר את מצב הזמן החופשי.

 

באיזה פעילויות חברתיות אתה עוסק במהלך הלימודים?

בתחילת הלימודים הצטרפתי לועד הסטודנטים בפקולטה בתור מוכר בחנות החוברות הפקולטית ומשם טיפסתי עד לתפקיד סיו"ר. לאחרונה נבחרתי לכהן בתפקיד קדנציה שנייה. תפקיד הועד הוא לדאוג לצרכי הסטודנטים בתחום האקדמי, החברתי יחד עם פיתוח ושימור האמצעים אשר עומדים לטובת הסטודנטים כמו מכונות צילום, חוות מחשבים, ספריות ועוד. תפקידי כסיו"ר הוא לדאוג לתחום החברתי ואחריות על כל הקורה בתוך הפקולטה למעט התחום האקדמי.

 

מהם הנושאים שקידמת במהלך פעילותך כסגן יו"ר ועד הסטודנטים בפקולטה?

במהלך פועלי בתפקיד הסיו"ר קידמתי את התחום החברתי כמו מסיבות וערבי סמסטר, ערבי סטנדאפ, הקרנות משחקי כדורגל גדולים ועוד. בנוסף, פיתחתי את נושא פרופיל הפייסבוק של הועד על מנת לחשוף את פועלנו ולהיות עוד אוזן קשבת לכלל הסטודנטים בפקולטה. 

 

מהם הנושאים שחשובים לסטודנטים להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון, וכיצד ועד הסטודנטים מקדם נושאים אלו?

הנושאים החשובים לסטודנטים בפקולטה הם הוגנות בדרישות ובמטלות הלימודיות, מרווחי זמן בין כל מבחן, שירותים מספקים מהמסעדות הפועלות בשטחנו, יצירת אווירה טובה בפקולטה ושיהיה משהו שיגרום לחיוך ולתחושה טובה במהלך יום לימודים עמוס. בנושא האקדמי קיימים יו"ר הועד, רכז אקדמי פקולטי ונציגי סמסטר הנבחרים בידי חבריהם לספסל הלימודים. תפקידם הוא לעזור בפתרון בעיות העולות לסמסטר מסויים או לסטודנט בודד כמו שירות מילואים, הריון ועוד. הועד מקיים ישיבות אחת לחודש ובו אנו מנסים לשפר תמיד לטובת הסטודנטים אותם אנו מייצגים. הועד קובע עם מזכירות הפקולטה את תאריכי המבחנים כדי שלסטודנטים יהיה את הזמן היעיל ללמידה, באותה צורה נקבעת מערכת השעות לפני כל סמסטר. יש לציין שסגל הפקולטה מקבל בזרועות פתוחות את הועד ויש הרגשה שבאים לקראתנו ברוב בקשותינו.

לאחרונה הועד יצא בסקר שביעות רצון על המסעדות הפועלות בשטח הפקולטה ואחוזי ההיענות היו גבוהים מאוד, 300 סטודנטים השיבו לסקר ובזכות זה קיבלנו אינפורמציה טובה ופעלנו מיד לשפר את התלונות שעלו מן הסקר. זיהינו את מצוקת הסטודנטים בנושא הקפה, שהוא מצרך חשוב ביום הלימודים וביקשנו מראש מנהל הפקולטה את אישורה לפתיחת פינת קפה מטעם הועד לטובת הסטודנטים. עם קבלת האישור לקחתי על עצמי לטפל בעניין, רכשתי את המוצרים והפינה רצה לדרך. התגובות מהסטודנטים היו נלהבות מאוד והשימוש בפינה עלה מיום ליום. במהלך חודש של פעילות הצלחנו לרכוש מההכנסות עוד מוצרים מוזלים לסטודנטים, מקרר, מיחם, מצלמת אבטחה ואף מכונת קפה אשר גרמה לביקוש רב מאוד והיד עוד נטויה בעניין הזה.

בנוסף, בכל סמסטר אני מארגן בעזרת פעילי הועד הפסקת צהריים פעילה, אנחנו קוראים לזה "אזרחית מזרחית", יריד החלפת חוברות לימוד, מוזיקה מזרחית, בירות וחומוס. 

 

אילו תגובות אתה מקבל מחברייך הבוגרים, על שוק ומצב העבודה במשק?

יש לי שני חברים טובים אשר סיימו את הלימודים בפקולטה לפני כשנה. אחד עובד כמהנדס בחברת ניהול ופיתוח תשתיות והשני מהנדס ביצוע. לטענתם אין בעיה למצוא עבודה לאחר הלימודים, יש מגוון רחב של אפשרויות עבודה כמו הנדסת ביצוע, ניהול פרוייקטים, פיקוח ועוד. לסטודנט בשנה שלישית/רביעית שמעוניין להתנסות בעבודה בתחום הסיפור שונה. אין הרבה אפשרויות תעסוקה ולטעמי חבל שכך. לעניות דעתי חברה יכולה להרשות לעצמה להעסיק במשרה חלקית סטודנט לקראת סיום הלימודים, כך היא תוכל לעצב אותו כרצונה, כמו נהלי עבודה ודרישות החברה כמו עמידה בתקנים ובסטנדרט הפנים חברתי. במהלך התעסוקה הסטודנט יכול להתחבר למקום העבודה ולהמשיך בו לאחר סיום הלימודים.

 

לקראת חופשת הקיץ, האם אתה מתכנן לעבוד בתחום? 

בקיץ הקודם נקראתי בצו 8 ללחימה בצוק איתן ולכן פספסתי קורסי קיץ שרציתי להירשם אליהם על מנת להתקדם בתואר. בקיץ הקרוב נרשמתי לקורסים אלה על מנת שהשנה הרביעית ללימודים תהיה כמה שיותר פנויה למשרת סטודנט שאני מקווה שתגיע. אם לא אצליח למצוא אני אשמח להתחיל בתור פועל בניין בטפסנות/ברזלנות/יציקה או כל דבר הקשור לתחום הבנייה, על מנת להתחבר לאנשים, לסביבה ולמקצוע. אני מאמין מאוד שצריך להכיר את כל שלבי המערכת על מנת לנהל אותה בעתיד בצורה הטובה ביותר.

 

מהן השאיפות המקצועיות העתידיות שלך?

 השאיפות המקצועיות שלי הן להיות מהנדס ביצוע בפרוייקטים מורכבים ותובעניים שיפיקו ממני את המיטב, להצליח בלימודי התואר השני ולהיות מנהל פרוייקטים, משם השמיים הם הגבול.

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר