חברי פורטל CivilEng יוצאים לשטח - רשמים מסיור במפעל כלל מוצרי בטון

16.12.2011

ביום שישי ה 16.12 ב 8:00 הוזמנו חברי פורטל CivilEng לסיור מקצועי במפעל כלל מוצרי בטון.

לאחר היכרות קצרה עם מנכ"ל החברה מר עופר כרמי וסקירה על המפעל, קבלנו הסבר מעניין על תכן תערובת הבטון המשמשת את האלמנטים הטרומיים (קורות ולוחות דרוכים), כמו גם על יסודות דריכת הקדם (pre-tentioned).

עם תום ההסברים, יצאנו לסיור במפעל ונכחנו ביציקת אחד מפסי הייצור של הלוחות הדרוכים.

הלוח הדרוך נוצק על פסי יצור באורך 180 מ` (!) ונחתך לפי מידה (בהתאם להזמנת הלקוח). הלוח”דים מיוצרים בשיטת השיחול (אקסטרוזיה) אשר פותחה במקור על ידי חברה ספרדית.

תהליך ייצור הלוח"דים כולל: דריכת כבלים, הכנת תערובת בטון, יציקה, המתנה להתקשרות והתקשות הבטון, חיתוך הלוח הדרוך.

המפעל מייצר אלמנטים בהתאם להזמנת הלקוח (בלבד) ואין מחזיק מלאי במדף. על מנת להמנע מאי התאמה של הלוח הדרוך למפתח שנוצר בשטח, הזמנת הלוח"דים נעשית בתיאום ולאחר מדידה בשטח, עם סיום יציקת הסמכים עליהם הוא עתיד להשען (ולא לפי אורך תיאורטי, המתקבל משולחן המתכנן).

* תודה למר עופר כרמי ולאנשי כלל מוצרי בטון על האירוח הלבבי והמקצועי.
* התמונות באדיבות מהנדס שי אטיאס ממשרד התכנון רמי בלס מהנדסים.

בתמונה: אולם הייצור. תבניות יציקה באורך 180 מ`.
 


 
בתמונה: קבלת הסבר על מפעל הבטון המקומי, הנמצא במפעל.
 

בתמונה: קצה פס היציקה. ניתן להבחין בכבלי הפלדה הדרוכים, עליהם מתבצעת הדריכה.
 

בתמונה: מכונת היציקה - ניתן להתרשם מיציבות הבטון הטרי היוא מבטן המכונה (נולד לוח"ד חדש...).
 

בתמונה: בטון טרי (אדום) ואלמנט מבטון שהתקשה (ירוק).
 

להתראות בסיור הבא...
 

 
לפרטים והרשמה לסיורים הבאים (כמו גם להעברת רעיונות לסיורים נוספים), ניתן לשלוח למייל שכתובתו Info@CivilEng.co.il. הסיורים מותנים בהרשמה מוקדמת ואינם כרוכים בתשלום, ההגעה עצמאית.
גם לכם יש חדשות ? פרסמו אותן ב CivilEng - הפורטל הישראלי להנדסה אזרחית, בנייה וסביבה. כל הפרטים כאן