חיסכון של 100 מ' שח למשק בפתיחת כביש החיבור בין מנהרות הכרמל לעוקף קריות

ב- 7 במרץ 2014 (יום שישי הקרוב, לפנות בוקר) יפתח לתנועה כביש החיבור בין הפתח המזרחי של מנהרות הכרמל לכביש 22 ולעוקף קריות - חצי שנה לפני המועד המתוכנן. היום (יום חמישי, ה- 6 במרץ), בשעה 11:00 נערך טקס חנוכה לכביש החדש במעמד שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כ"ץ, ראש העיר חיפה יונה יהב ויו"ר דירקטוריון חב' יפה נוף רו"ח ג'קי ואקים. פתיחת כביש החיבור בין הפתח המזרחי של מנהרות הכרמל לכביש 22 ולעוקף קריות כחצי שנה לפני המועד המתוכנן תחסוך למשק כ- 100 מיליון ₪ בשנה הראשונה. כמו כן צפוי גידול של 15-25% בנפחי התנועה במנהרות הכרמל. נתונים אלה עולים מבדיקה שביצעה חב' יפה נוף שתכננה את מנהרות הכרמל ובנתה את כביש החיבור ואת כביש 22 המתחבר לעוקף קריות.

כביש חיבור מנהרות הכרמל לעוקף קריות (קרדיט: אירוע בקליק)

   

שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ: "מדיניות משרד התחבורה לחיבור הפריפריה למרכז מיושמת במלואה בפתיחת הכביש המחבר בין שני פרויקטים תחבורתיים גדולים – מנהרות הכרמל וכביש עוקף קריות".

בתחילת חודש מרץ השלימה חב' יפה נוף את החיבור המרכזי של הפתח המזרחי של מנהרות הכרמל עם כביש 22 וציר עוקף קריות. חיבור זה משלים את מהפיכת התחבורה והנגישות של צפון הארץ, דרך עוקף קריות ומנהרות הכרמל לכביש החוף בפרק זמן של כרבע שעה.

ראש העיר חיפה יונה יהב: "ההשקעה האדירה בתשתיות ותחבורה בחיפה משפרת את איכות החיים, מאפשרת חיבור מהיר ונוח בין צפון הארץ לחיפה ומחזקת את מעמדה של חיפה כבירת הצפון".

עם פתיחת כביש החיבור החדש, צפויה הסטת תנועה מציר ההסתדרות במפרץ חיפה שסובל מעומסי תנועה קשים, אל כביש עוקף קריות ובמקביל גידול של 15-25% בנפחי התנועה במנהרות הכרמל. מניתוח נתוני התנועה עולה כי הפרויקט מביא לחיסכון של 621 שעות רכב ביום ו- 4,936 ק"מ רכב ביום. בסיכום ניתוח הנתונים עולה, כי בשנת הפתיחה הפרויקט יניב למשק חיסכון ותועלות בסכום של כ- 100 מיליון ₪. התפלגות התועלות הן: כ- 71% תועלות מחסכון בזמן נוסעים נהגים, כ- 25% תועלות מחסכון בהוצאות תפעול וכ- 4% מחסכון בעלויות תאונות דרכים וסביבה.

יו"ר דירקטוריון יפה נוף רו"ח ג'קי ואקים: "חיסכון של כ- 370 אלף שקל ביום, שמצטברים ל- 100 מיליון ₪ בשנה הם הסיבה העיקרית בגללה אנחנו פותחים את הכביש לתנועה כבר עתה, למרות שלא הסתיימו עבודות ההשלמה של חיפוי הקירות".

ראש העיר חיפה יונה יהב, יו"ר דירקטוריון יפה נוף רו"ח ג'קי ואקים, ראש העיר קרית אתא יעקב פרץ, שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ.

(קרדיט: אירוע בקליק)

הקמת כביש החיבור החדש, שאורכו 1.7 ק"מ ועלות הקמתו כ- 260 מיליון ₪ החלה בקיץ 2011 ותושלם כחצי שנה לפני המועד המתוכנן (נוב' 2014). הכביש הינו דו מסלולי ודו נתיבי, כ- 600 מ' של הכביש שוקעו, כדי לעבור מתחת למסילת רכבת החוף, מסילת רכבת העמק ומסלול המטרונית, כחלק ממדיניות מש' התחבורה ליצירת הפרדות מפלסיות במפגשי רכבת וכביש. עבודות השיקוע התבצעו בקרקע ביצתית, שמהווה אתגר הנדסי מורכב ביותר. הפרויקט מוגדר כאחד הפרויקטים ההנדסיים המסובכים והמורכבים ביותר של חב' יפה נוף.

פרויקט מנהרות הכרמל, אותו תכננה חברת יפה נוף ופיקחה על ביצועו הושלם ונפתח לתנועה בנובמבר 2011. זהו ציר תנועה דו מסלולי דו כיווני שנחפר מתחת להר הכרמל ומחבר בין המבואות הדרומיים של חיפה באזור מת"ם עם המבואות המזרחיים באזור הצ'ק פוסט במפרץ חיפה, עם יציאה אמצעית באזור המגורים שבין שכונות נווה שאנן, אחוזה ורוממה שעל הכרמל. כמיליארד וחצי ₪ הושקעו בהקמת המנהרות, כשיפה נוף לקחה על עצמה להקים את דרכי הגישה אל המנהרות, באמצעות מערכת של גשרים וכבישים.

דרכי הגישה לחיבור הדרומי למנהרות הושלמו עוד לפני פתיחת המנהרות לתנועה, כך גם דרכי הגישה במרכז המנהרות, המחברות לפרויקט את שכונות המגורים. 
בפתח המזרחי הושלמה, עם פתיחת המנהרות לתנועה, יציאה לכיוון שד' ההסתדרות, עורק תנועה שסבל בשל כך מעומסי תנועה כבדים. יציאה זו היוותה חלופה לדרך הגישה הראשית למנהרות, בכביש המחבר אותן לעוקף קריות ומשם לצפון הארץ.

לאחר פתיחת כביש החיבור לתנועה ימשכו עבודות השלמה שכוללות חיפוי קירות, פינוי עודפי עפר ושיקום הר הזבל והשלמת עבודות פיתוח נופי וגינון. עבודות ההשלמה יבוצעו בעיקר בשעות הלילה, כדי למזער פגיעה בתנועה החולפת בכביש.

חב' יפה נוף תכננה, ניהלה ויזמה את הקמת הכביש עבור עיריית חיפה ומשרד התחבורה. חב' טר ארמה ביצעה את עבודות הקמת הכביש, ניהול הפרויקט והפיקוח בוצעו ע"י שפירא מרכוס מהנדסים.

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר