חיפה: בנייה ירוקה - מדיניות עירונית מחייבת

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בחיפה החליטה בישיבתה האחרונה לאמץ את התקן הישראלי לבנייה ירוקה כמדיניות עירונית מחייבת. בשנים האחרונות מקדם פורום ה-15 (פורום הערים העצמאיות) יוזמה לאמץ באופן הדרגתי את התקן כתקן מחייב בערי הפורום, ועיריית חיפה החליטה להצטרף ליוזמה ולחייב באופן הדרגתי את המבנים הנבנים בעיר, לרבות מבנים חדשים המיועדים למגורים ולעסקים.

לדברי יו"ר הוועדה, מ"מ ראש העיר חדווה אלמוג, בשלב הראשון יחוייבו כל בנייני המגורים מעל 15 קומות להיבנות על פי התקן, ומבני ציבור יחויבו לעמידה בתקן באופן מדורג ובשלבים. במסגרת היערכותה של העירייה למהלך, גובשה עבור צוות מינהל ההנדסה תוכנית הכשרה על ידי המועצה הישראלית לבנייה ירוקה.

שיטת הבנייה הירוקה היא גישה מערכתית כוללת לתכנון, בנייה ותפעול בתים, המיושמת משלב התכנון המוקדם ועד לאורך כל תקופת השימוש בהם, במטרה לצמצם ככל הניתן פגיעה בסביבה. מטרתה ליצור סביבת מגורים בריאה ונוחה, תוך הימנעות, ככל הניתן, מפגיעה במשאבים טבעיים מתכלים ובאיכות הסביבה.

התפיסה הירוקה יכולה להביא תועלת הן לקבלנים והן לדיירים הודות להקטנת צריכת המשאבים ושיפור תנאי השימוש במבנים. בפרויקט מסוג זה ניתן דגש למספר מרכיבים, ובהם חיסכון בצריכת המים והאנרגיה, טיפול במי נגר, סוגיות הקשורות בבחירת אתר הפרויקט, צפיפות הבנייה, פיתוח שטחים לא בנויים, אקולוגיה, שימוש בחומרים ירוקים לבנייה, ניהול האתר ואיכות הבניין, נגישות לאור טבעי, נוף, אוורור חללים פנימיים ועוד.

במסגרת זו, הקבלנים יחויבו לבנייה על פי אלמנטים אופייניים לבנייה ירוקה, לרבות בידוד תרמי של הגגות, הקירות והחלונות, ניצול מסה תרמית ובידוד תרמי לחיסכון באנרגיה לצורך חימום או קירור, שימוש במקורות אנרגיה נקיים (כגון רוח ושמש), מיחזור פסולת, מים "אפורים" ומי ביוב ועוד.

מהעירייה נמסר כי "מבנה המשרדים הראשון בארץ (אינטל) נבנה בחיפה על פי תקן הבנייה הירוקה הישראלי והבריטי (Breeham) בהצטיינות. הבנייה הירוקה בחיפה זוכה בשנים האחרונות לחיזוקים גם דרך תוכניות בניין עיר (תב"ע) ובתוכניות לשכונות מגורים חדשות ואזורי תעסוקה נקבע כי המבנים החדשים יהיו כפופים להנחיות אלה".

ראש העיר חיפה, יונה יהב, ציין כי "חיפה מחויבת לאמנה הבינלאומית של צמצום פליטות ובנייה בסטנדרטים מתקדמים. משתמשי המבנים ייהנו מסביבת חיים איכותית ונעימה יותר הרואה את פני העתיד".

לכתבה המלאה לחץ כאן

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר