יורדים לשטח - אינפיניטי Tower, רעננה

 

צוות CivilEng יורד לשטח ומתעד עבורכם את הפרויקטים הכי מעניינים בתחום הבינוי והתשתיות!

סקירת הבינוי האחרונה שעלתה ב-CivilEng עסקה במגדל שרונה שמוקם בכפר סבא. המגדל הכפר סבאי התגלה אומנם כמגדל הגבוה ביותר בעיר, אך כעת מתברר שבמרחק לא רב ממנו מוקם בימים אלה מגדל המשרדים הגבוה ביותר באזור השרון - מגדל "אינפיניטי Tower", שצפוי להכיל 32 קומות ולהתנשא לגובה 135 מ' מעל הקרקע. במגדל אינפיניטי החדש צפויים להימצא כ-60,000 מ"ר של משרדים. המגדל נבנה במיקום מצוין: צמוד  לתחנת הרכבת רעננה דרום כאשר שני עורקי תנועה גדולים חובקים אותו - כביש 531 מדרום וכביש 4 ממערב לו.

כמו בכל פרויקט, עניין הסביבה ומאפייניה הינם חלק בלתי נפרד מהפרויקט. פרט זה נכון במיוחד ביחס למגדל אינפיניטי Tower אשר צומח בתוך מתחם אינפיניטי פארק הדינמי. נוסף על המגדל שהוזכר, נמצאים בפארק זה 90,000 מ"ר בנויים נוספים. 40,000 מ"ר מהם במכלול בן ארבעה מבנים ופיאציה שנקרא 'אינפיניטי קמפוס'. בכל אחד מארבעה מבנים אלה יימצאו שטחי מסחר. 50,000 מ"ר נוספים יימצאו  ב'אינפיניטי פלאזה' - שטח שאותו מפנה חברת אמדוקס מבניין בעל חזית ארוכה וקומות גדולות אשר מאפשרות תכנון גמיש. שטח זה עובר שיפוץ נרחב בעלות 100 מלש"ח המטרה להפכו לבניין מודרני אשר יכלול פטיו ענק של Co Working לרווחת העובדים. את השינויים שצפויים במתחם חותם פארק עירוני בשטח שגודלו שישה דונם. הפארק יוקם בחלקו הדרומי של המתחם על שטח מגרש חניה קיים ויכיל מיני אמפי, פינות ישיבה, חדר כושר ופביליוני מסחר.

את מרכז העשייה במתחם אינפיניטי תופסת בימים אלה הקמת מגדל אינפיניטי החדש. המגדל שמוקם ע"י "אל-הר הנדסה ובניין" הוא נושאה של סקירה זו. כאמור, למגדל אינפיניטי 32 קומות שמטפסות לגובה 135 מ' תוך שהן נצמדות לאפקט אדריכלי מרשים שמלווה את הקמת המגדל החל מהקומה השנייה ועד לשיאו. כל קומה שמתווספת חורגת מגבולות קודמתה ויוצרת אפקט של פריסת מניפה. פנטזיה אדריכלית זו מחייבת דיוק במהלך כל ביצוע המגדל, מייצרת תעסוקה בלתי פוסקת עבור המודדים ומייצרת אתגר ביצועי גדול עבור "אל-הר הנדסה ובניין", מקימת המגדל.

ביצוע מגדל אינפיניטי אינו מסתפק בהגשמת הפנטזיה האדריכלית שתוארה לעיל ואליו מצטרפים אתגרים רבים ונוספים. למעט שבתות וחגים, העבודות בפרויקט מתבצעות במשמרות יום ולילה רצופות תחת לוחות זמנים צפופים. שטח הפרויקט כלוא בין שני עורקי תנועה ראשיים וסואנים, עניין שמכביד על לוגיסטיקת שינוע חומרים וכלים אל האתר והמבנה הגדול. כמותן הגדולה של המעליות ומספר הרב של תחנות העצירה שלהן מחייב דיוק רב בביצוע פירי המעליות. דיוק זה נדרש גם עבור השינויים הרבים במיקומי התקרות והעמודים. אי לכך, העבודה מתבצעת בליווי מודד צמוד ודורשת את הימצאותו של כוח אדם מיומן ומקצועי במהלך כל הביצוע.

לפני מספר שבועות נערך סיור CivilEng בפרויקט מגדל אינפיניטי. את הפרויקט הוביל במקצועיות רבה ובהסברים מאירי עיניים מנהל הפרויקט מטעם "אל-הר הנדסה ובניין", המהנדס המוכשר ליאור בורוש. עזר כנגדו שימש מהנדס הביצוע מתן אוהב ציון, שתרם מידיעותיו הרבות. תודתנו הגדולה לשניים אלה ולחברת "אל-הר הנדסה אזרחית" על האירוח מסביר הפנים בפרויקט. תודה נוספת וחשובה ליזם הפרויקט על הסיוע המועיל בהכנת הסקירה.

מרוץ CivilEng 2022 >>

קרדיטים

  • יזם - שותפות קרן ההשקעות בנדל"ן "ריט 1", "ס.ע.ן זהב"
  • קבלן ראשי - "אל-הר הנדסה ובניין". מנהל איזור- איתי שלום. מנהל הפרויקט- ליאור בורוש. מהנדס ביצוע- מתן אוהב ציון. מהנדס האתר- דוד פייגנבום
  • מתכנן שלד - "דוד מהנדסים"
  • תכנון תקרות דרוכות - "דורון שלו"
  • אדריכלות - משרד "יסקי מור סיון אדריכלים"
  • ניהול ופיקוח - "אפשטיין ניהול פרויקטים"

 

לסקירות נוספות >>

הזמינו אותנו לסקר גם את הפרויקט שלכם >>

 

2. מתחם אינפיניטי. ההדמיה כוללת את כל מרכיביו המרכזיים של המתחם. בצד השמאלי התחתון של התמונה מופיע קצהו של מחלף רעננה דרום, שבו נמצאת תחנת רכבת תת"ק הקרויה על שם המחלף. גישה לתחנה מתאפשרת מפארק המתחם באמצעות גשר הולכי הרגל אשר לוגו  "רכבת ישראל" מופיע עליו. את המתחם חובקים מספר עורקי תנועה ראשיים: כביש 531 שבתחתית התמונה, כביש 4 שמצידו השמאלי של המגדל, כביש 402 (דרך השרון) מצפון וכביש 554 שעובר מתחת לגשר הולכי הרגל של הרכבת וממשיך בכיוון צפון מזרח לעבר טירה. עוד בהדמיה: רחוב הפנינה שחוצץ בין מגדל אינפיניטי למבני אינפיניטי קמפוס שמימינו. מרחוב זה ניתן להגיע ברכב אל תחנת הרכבת לצורך הורדת נוסעים (Kiss and Ride).

1. הדמיית מתחם אינפיניטי. מבט ממערב למזרח אשרלוכד במרכזו את מגדל אינפיניטי, נושאה של סקירה זו. למרגלות המגדל נמצא כביש 4, מימינו הפארק העתידי ומשמאלו מבנה הפלאזה בעל החזית הרחבה. מתחם אנפיניטי קמפוס מוסתר בחלקו ונמצא מאחורי המגדל. כאשר מביטים על המגדל, כדאי לשים לב לחלקו הדרומי אשר נפרס כמניפה, בעוד חלקו הצפוני שומר על סימטריה.

3. כמו תמיד אצלנו, האנשים הם אלה שעושים את הפרויקט. הכירו את שני המקצוענים של "אל-הר הנדסה ובניין" ומובילי סיור CivilEng. מימין, מנהל הפרויקט ליאור בורוש ומצידו מהנדס הביצוע מתן אוהב ציון. שני אלופים אלה  ליוו את דרכנו בפרויקט מהמסד ועד הטפחות. לכך יש בוודאי משמעות יתרה כאשר מדובר במגדל הגבוה ביותר באזור השרון ואשר את ביצועו הם מנהלים.

5. כבלי דריכה מונחים במפלס הקרקע. כל תקרות המגדל וחלק מתקרות החניון הן תקרות דרוכות בדריכת אחר (Unbonded post tensioning). בשיטה זו מסדרים את מוטות הזיון והכבלים, יוצקים בטון ומבצעים דריכה לאחר הגעת הבטון לחוזק הנדרש. מן הראוי לציין, כי כל עבודות הדריכה בפרויקט מנוהלות ומבוצעות ישירות ע"י מהנדסי ופועלי "אל-הר".

6. נכנסים למגדל לסיבוב היכרות. לפני שנתחיל לטפס מעלה אנו פוגשים בקומת הגלריה. חצי קומה זו  צדה את העין כמרכיב אדריכלי מעניין שחובק היקפית את גרעין המגדל. קומה זו תשמש כקומה טכנית בעיקר ותיסגר באמצעות קירות בלוקים.

7. עוד מאותה קומה 2 - מרפסת קומתית שנמצאת בחזיתו הצפונית של המגדל.

8. לפני שממשיכים לסייר בתוך המגדל, יציאה קטנה החוצה לאוויר החופשי ע"מ להבחין היכן נמצאת הקומה שתוארה בשתי התמונות הקודמות וע"מ להתרשם מ"הטוויסט" האדריכלי שמבצע חלקו הדרומי של המגדל. מרשים בהחלט.

9. עבודות המערכות והגמרים בפרויקט מגדל אינפיניטי אינן ממתינות לסיום עבודות השלד והן מתנהלות כבר במהלכן. כל המערכות השונות מותקנות כעת בכל כל קומות הבניין ובמרתף ונמצאות בשלבים שונים של עבודה. קבלני המערכות והגמרים בפרויקט הינם קבלנים ממונים של היזם ועובדים תחת ניהול הקבלן הראשי - "אל-הר הנדסה ובניין". בתמונה - מערכות שהותקנו בקומה 1.

10.  בקומה לדוגמה (קומה 1) של הבניין כבר ניתן לראות את ביצוען של עבודות הגמרים. הנה שירותי הנשים של קומה זו.

11. תמונה נוספת של שירותי הנשים בקומה לדוגמה.

12. לא נקפח גם את הגברים. הנה שירותי הגברים בקומה לדוגמה.

13.פרק העגורנים בפרויקט הוא פרק אינטנסיבי מאוד שנגזר מגובהו וגודלו של המגדל אשר דורש אספקה ופינוי של חומרים רבים כל העת. בתמונה מופיע הבסיס התחתון של אחד העגורנים בפרויקט.

14. העגורנים עושים דרכם במעלה המגדל דרך פתחים בתקרות חדרי הממ"מים שאליהן הם  מעוגנים. בכל חמש קומות ג'ק הידראולי מרים את העגורן והבסיס לנקודת העיגון הבאה.

15. בתמונה זו נראים שני העגורנים בפרויקט כשהם מגיחים לאוויר דרך גרעין המגדל. מבט נוסף אל דופן המגדל מגלה בקומות הגבוהות מעין 3 מרפסות, ששתיים מביניהן צרות ואחת רחבה. אלו הן פלטפורמות להעמסת ציוד ואינן קשורות לצורת המבנה הסופי של המגדל. נמוך יותר מפלטפורמות אלו, באמצע המגדל, ניתן להבחין במנוף צהוב (פידר) אשר משמש להכנסת ציוד אל המגדל (אלומיניום בעיקר).

16. מבט נוסף אל ה"פידר" - המנוף הצהוב והמעניין שהוזכר בתמונה הקודמת משרת את קבלן האלומיניום. המנוף משמש להכנסת חומרים לקומות המגדל. עיגון המנוף נעשה בשתי קומות באמצעות ברגים, רגלי תמיכה וכבלים.

17. פלטפורמת ההעמסה בתחום ההגנה ההיקפית של המגדל. הפלטפורמה משמשת להוצאת ציוד הטפסנות שפורק בקומת היציקה.

18. גרעין המגדל. בגרעין המגדל יימצאו כמקובל חדרי שירותים לנשים ולגברים, חדרים טכניים עבור מערכות חשמל, אינסטלציה וצ'ילרים. בגרעין המרתף יימצאו בנוסף גם מלתחות ומקלחות וחדרי אופניים. בתמונה - עמוד המשאבה הסטטית מפלס דרכו דרך הגרעין אל מעלה המגדל.

19. מסביב לגרעין. מבט אל אחת הקומות הגבוהות במגדל. הקומה נמצאת בעת פירוק של טפסנות התקרה.

20. גרעין המגדל. לביצוע המגדל קיימת חשיבות קריטית בהקמת שלד המגדל. עליו להקדים תמיד את ביצוע התקרות. בזמן שנערך סיור CivilEng בפרויקט הגיע הגרעין לקומה 29 והתקרות לקומה 28. משמעות הדבר היא שהמגדל נמצא לקראת הגעה לרום המרבי.

21. לקראת סיום אנו פוגשים בגרעין המגדל את עדנן מחאמיד, ראש קבוצה של קבלן השלד.

22. גבוה מעל כולם. מגדל אינפיניטי מתקרב לשיאו ואנו מגיעים לסיום הסקירה. להתראות בסקירה הבאה!

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר