יורדים לשטח - סקירת פרויקט Big Fashion גלילות

 

צוות CivilEng יורד לשטח ומתעד עבורכם את הפרויקטים הכי מעניינים בתחום הבינוי והתשתיות!

 

במיקום אטרקטיבי במיוחד, מוקם בימים אלה מתחם המסחר והעסקים BIG FASHION גלילות. מתחם זה עתיד לכלול כ-30,000 מ"ר של שטחי מסחר הנבנים בצורת רחובות מסחר מעוצבים ב-2 קומות וכ-70,000 מ"ר נוספים אשר יימצאו במגדל משרדים שנבנה באתר. מגדל זה עתיד לכלול 45 קומות ולהתנשא לגובה מרשים בן כ-190 מ'. 

ביצוע הפרויקט נעשה כולו בתוך תקופת הקורונה המאתגרת ובתוך דרישות לו"ז קשוחות. בסקירה זו נכיר את סביבת הפרויקט, את מאפייניו ותכולתו, ונעמוד על אתגריו המרכזיים. לרשותנו יעמוד גלעד כהן, מנהל הפרויקט מטעם המזמין. כהרגלנו לפני קריאת תיאורי התמונות, תודה גדולה לצוות הנהלת הפרויקט בשטח על ההסברים המקצועיים ותודה גדולה ונוספת להנהלת קבוצת BIG והחברה לפיתוח חוף התכלת מבית קבוצת אלייד נדל"ן על האירוח בפרויקט. 

 

קרדיטים:

  • מזמין: "ביג מרכזי קניות", "החברה לפיתוח חוף התכלת", "קבוצת אלייד"
  • אדריכלות: "יסקי מור סיון אדריכלים"
  • ניהול ופיקוח: "אחים מרגולין הנדסה וייעוץ"
  • קונסטרוקציה: "ש.בן אברהם מהנדסים"
  • קבלן ראשי: שותפות "אפקון" "דניה"

 

לסקירות נוספות >>  

רוצים שנגיע אליכם ? >>

 

צילומי רחפן, שירן גרנות - Elements

 

 

 

סקירת ביג גלילות נפתחת עם שלט הפרויקט ועליו כל גורמי התכנון, ניהול והביצוע בפרויקט.
בתמונה לא מוצלחת במיוחד מופיעים האנשים המוצלחים שמנהלים את הפרויקט. מימין לשמאל: גלעד כהן; מנהל הפרויקט מטעם המזמין, טל בן יעקב; מנהל הפרויקט מטעם חברת הניהול "אחים מרגולין", שי נאמן; מנהל הפרויקט מטעם הקבלן -שותפות דניה אפקון, אייל לוין; מנכ"ל קבוצת CivilEng
הדמיית מתחם ביג גלילות באדיבות המזמין ואדריכל הפרויקט. כ-30,000 מ"ר של חנויות מסחר יוקמו במבנים חד ודו קומתיים שבשטח המתחם. בפאה המזרחית יתנשא מגדל משרדים בן 45 קומות לגובה בן כ-190 מ'. בתכנון עתידי של המתחם מופיעים שני מגדלים דומים ונוספים שהקמתם בכפוף לאישורים נדרשים
מתחם ביג גלילות במבט מצפון לדרום. הפרויקט ממוקם בחיבור שבין כביש 5, נתיבי איילון וכביש החוף 2. בימים אלה ממש מוקם מחלף הרב מכר מצפון למתחם, שבאמצעותו תתאפשר גישה למתחם. מצידו הדרומי של הפרויקט מצוי מתחם הקולנוע והבילוי, סינמה סיטי. ביג גלילות נמצא צמוד למסוף אוטובוסים עם מספר רב של קווים. לא הרחק ממנו, צמוד לגשר רחבעם זאבי, עתידה לקום תחנת הרכבת גלילות צפון שבין נתיבי איילון. תחבורה ציבורית נוספת צפויה להימצא בצידו המערבי של כביש 2 בדמותה של תחנת רק"ל בקו הירוק של נת"ע. אם אין די בכך, הרי שתחנה משולבת של קווי המטרו M1 ו-M3, צפויה אף היא להימצא בקרבת הפרויקט. כל אלה מעניקים לפרויקט מיקום אטרקטיבי לעילא אשר רק צפוי להתעצם במהלך השנים הקרובות
שטח הפרויקט מסתכם ב-42 דונם. למתחם תהיינה ארבע כניסות לכלי רכב: אחת מדרום, שתיים ממזרח ואחת מצפון. כל הכניסות תהיינה באמצעות פורטלים ישירות למפלס החניון שבקומה מינוס 1
במתחם ביג גלילות תימצאנה 5 קומות חניון שתכולתן כ-4,000 מקומות חניה. ע"מ להכיל מספר שכזה בוצעה חפירה לעומק 25 מ' בתחילת הפרויקט ודיפון באמצעות קירות סלארי בעובי משתנה. אליהם נוספו 5 שורות של עוגנים זמניים, שבוצעו ע"י "בייס פייל" מקבוצת "אשטרום"
בפרויקט מספר שיטות ביצוע. א. ביסוס באמצעות רפסודות אשר ממוקמות על כלונסאות ריסון באזור המגדל ב. תקרות דרוכות (דריכת אחר) בתכנון־ביצוע של הקבלן. אלה בוצעו במפלסי החניון ובקומות המגדל ג. תקרות לוח"דים באזור המסחר
שינוי שיטת הביצוע תוך כדי יציאה למכרז - אחד האתגרים ההנדסיים שצץ בפרויקט היה עלייתם של מי התהום בשני מטרים לעומת הבדיקות המקדימות. עקב כך, בוצע שינוי תכנון ומעבר מתקרות לוח"דים לתקרות דרוכות ללא קורות
לאתגר ההנדסי שהוזכר בתמונה הקודמת קיימים אתגרים נוספים. א. דרישות לעמידה בלו"ז קשוח תוך כדי המצב הכלכלי במשק ומשבר הקורונה. עניין זה מצריך זמינות גבוהה של פועלים ועבודה עם קבלנים שמסוגלים לספק יכולת זו ב. עבודה סמוך לעורקי תנועה ראשיים ובאופן שוטף בחניון הסינמה סיטי. מרכיב זה מחייב תכנון מפורט מאוד של הקבלן עבור כל יציקה ויציקה ובהתחשב במצב התנועה בכבישים בכל עת ג. מצוקת מקום ונגישות - בלשון המעטה, הפרויקט מתבצע במיקום שאינו מרווח יתר על המידה ד. תכנון מודולרי של המסחר אשר יאפשר הגדלה והקטנה של חנויות ברמת הזנת התשתיות וצורכי החנויות. לעיתים, הצורך בהכנסת שינויים מגיע תוך כדי הביצוע עקב דרישות הלקוח
כאשר הירוק ברקע זה הזמן להקדיש כמה מילים לפרויקט הירוק שנבנה בתקן Leed Platinum על דרישותיו השונות. תקן זה הוא תקן אמריקאי שעוסק בבנייה ירוקה ומעניק דירוג אנרגטי לפרויקט. Leed Platinum הוא הדירוג הגבוה ביותר בסקאלה ומציב את הפרויקט במעמד של פרויקט ירוק. לעמידה בתקן זה קיימות דרישות אשר מייקרות את הביצוע, אך אלו מתקזזות בטווח הרחוק עקב יעילותו האנרגטית של המבנה אשר מוזילה את העלויות. בקרב חברות ששוכרות שטחים במגדלים, קיימת נטייה הולכת וגוברת לשכור שטחים אלה במבנים בעלי אג'נדה ירוקה
מבנה המכרזים בפרויקט - הפרויקט מחולק למכרז קבלן ראשי ולמכרזי קבלנים ממונים עבור עבודות כגון מערכות אלומיניום, גמר וכיו"ב
לאחר 14 חודשי חפירה ודיפון שהסתיימו באפריל 2021, החל הקבלן הראשי בהקמת המבנה. פרויקט ביג גלילות צפוי להיפתח באופן מדורג. בסוף שנת 2023 צפויים להיפתח שטחי המסחר ושנה לאחר מכן צפוי גם המגדל להצטרף לפתיחה
עבודות דיפון, עוגנים וחפירה
תחילת עבודות ביסוס
על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר