כביש 70 המורחב, שנפתח הבוקר לתנועה, יחסוך למשק כ- 40 מש"ח

חברת יפה נוף פתחה הבוקר לתנועה את כביש 70 המורחב. קטע הכביש, באורך כ- 5 ק"מ, ממחלף יגור ועד אחרי צומת זבולון הורחב משני נתיבים לכל כיוון לשלושה נתיבים לכיוון. על-פי מחקר שבחן תועלות תחבורתיות, עולה כי הרחבת הכביש תחסוך למשק 40 מש"ח בשנת ההפעלה הראשונה, כ- 150 אלף ₪ ביום.

אבישי כהן, מנכ"ל יפה נוף אמר כי פתיחת כביש 70 המורחב הבוקר מהווה את המשך התנופה שמציבה חב' יפה נוף לפיתוח תשתיות הכבישים במטרופולין חיפה. כביש זה הינו חלק מתוכנית כללית שתבוא ליידי יישום במהלך השנה הקרובה עם מספר כבישים נוספים.

משרד התחבורה, באמצעות חברת יפה נוף, החל לפני 20 חודשים (בינואר 2013) בביצוע הרחבת כביש 70 משניים לשלושה נתיבים לכל כיוון, בעלות של כ- 106 מש"ח.
העבודות כללו הכנה של שלושה רמזורים חדשים בצומת העתידית של כביש 70 עם כביש דשנים, שיפתח לתנועה במהלך השנה ושדרוג הרמזורים בצומת רכסים וצומת זבולון. בנוסף כללו העבודות את הסדרת מע' הניקוז ותעלות הניקוז האזוריות, כולל הסדרת נחל ציפורי, בשיתוף רשות הניקוז. והקמת מערכת דרכים חקלאיות מוסדרות לרווחת החקלאים באזור.

שר התחבורה ישראל כ"ץ: "כביש 70 הוא עורק תחבורתי חשוב בצפון והרחבתו היא המשך ישיר של כלל ההשקה התשתיתית והתחבורתית באיזור חיפה והצפון. הכביש החדש יהיה בטוח יותר לנהגים, יעיל וחסכוני".

כביש 70 מהווה עורק תחבורתי חשוב, המחבר בין המבואות הצפוניים של חיפה, כביש 75 וכביש 6 מדרום, עם הגליל המערבי והגליל העליון מצפון. קטע כביש זה שהורחב מנקז אליו כמות גדולה של כלי רכב בשעות הבוקר ואחר הצהריים, שגורמים לעומסי תנועה כבדים.

ממחקר שבחן את התועלות התחבורתיות של הרחבת כביש 70 עולה כי בשנה הראשונה יניב הפרויקט למשק תועלות בסך 50 מש"ח (על-פי נוהל פר"ת מתייחסים ברגישות ולכן מיחסים תועלות של 80%, המהווים 40 מש"ח). בחישוב יומי, יחסכו למשק כ- 150 אלף ₪ ביום (התחשיב מתייחס ל- 270 ימי עבודה בשנה, בחלוקה ל- 40 מש"ח החיסכון היומי הוא 148,148 ₪).
 

קרדיט לתמונות: עופר עמר

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר