לראשונה בישראל: מתקן לייצור חשמל מפסולת אורגנית

חברת דוראל אנרגיה בשיתוף פעולה עם קיבוץ להב יקימו מתקן ראשון מסוגו בארץ לייצור חשמל מפסולת אורגנית ופרש בעלי חיים. המתקן יוקם בשטחי קיבוץ להב ויקלוט גם את הזבל האורגני מהקיבוצים השכנים. ההשקעה במתקן נאמדת ב-15 מיליון שקל. בשלב ראשון ייצר המתקן 0.63 מגוואט, שיוזרמו ישירות לרשת החשמל.

חברת חשמל. צילום: איל יצהר.

 

מתקני ביו-גז נפוצים מאוד בעולם, ובמיוחד באירופה. מנתוני הסוכנות הבינלאומית לאנרגיות מתחדשות (IRENA) עולה כי לפחות 3% מסך הביקוש העולמי לדלקים הוא של דלקים ביולוגיים, שנחשבים דלקים נקיים.

בישראל קיימת מכסה של 100 מגוואט לייצור חשמל מפסולת, שעוד לא נוצלה במלואה. רשות החשמל קבעה כי התעריף המוכר ליזמים יתחיל ב-60 אגורות לקוט"ש ויעלה לשקל לקוט"ש. במגזר העירוני קיימים 14 פרויקטים בשלבים שונים לייצור חשמל מפסולת, ובמגזר החקלאי קיימים שלושה פרויקטים בלבד.

יעקב צמח, מנכ"ל דוראל תשתיות סביבתיות מקבוצת דוראל: "אני מקווה כי שיתוף הפעולה בין דוראל, המנוסה מאוד בתחום הייזום והקמת מיזמי אנרגיה, ובין קיבוץ להב יהיה דוגמה חיובית למשקים חקלאיים נוספים, הזקוקים נואשות לפתרונות איכותיים וכלכליים למפגעים הנוצרים מהפעלת הרפתות, הלולים ושאר הפעילות החקלאית. עם הצורך בפתרונות קצה לטיפול בפסולת חקלאית ופרש בעלי חיים מצד אחד וההסדרה היצרנית של רשות החשמל מצד אחר נוצרת הזדמנות טובה לשלב בין הדברים ולהפוך את המטרד למשאב".

מקיבוץ להב נמסר: "קיבוץ להב כל הזמן מחפש פתרונות לנושא האנרגיה לתחומו ושמח על שיתוף הפעולה עם חברת דוראל".

 

 


  • הידיעה פורסם באדיבות אתר גלובס. לכתבה לחץ כאן.
על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות
1 תגובות
התמונה של אנונימי
מוהנדס
זה בהחלט לא "לראשונה בישראל". ישנם כבר מספר מתקנים פועלים בארץ.
על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר