מגדל אלקטרה תל אביב ''מגדל חכם''


מגדל אלקטרה הינו גורד שחקים הממוקם ברחוב יגאל אלון בתל אביב ומהווה את המילה האחרונה בתחום מגדלי המשרדים בארץ. המגדל מתנשא לגובה של 45 קומות בשטח כולל של כ-54,000 מ"ר (1450 מ"ר לקומה). המגדל בבעלות חברת אלקטרה ואמפא נדל"ן הינו החמישי בגודלו בארץ. בין השוכרים בבניין: חברת Google ששכרה 6 קומות בשטח כולל של כ- 8,000 מ"ר, משרד הפרסום "אדלר חומסקי" (4 קומות), מסעדת ת"א-יפו של השף חיים כהן ועוד.

מערכת מיזוג האוויר במגדל מבוססת על מערכת מקררי מים (צ`ילרים) המספקת מים קרים לצרכנים ולשטחים הציבוריים. לצורך חישוב צריכת מיזוג האוויר החודשית של כל צרכן וצרכן הותקנה מערכת מניית אנרגיה מבית "קונטאל אוטומציה ובקרה". מטרת מערכת המנייה, המתקדמת המותקנת גם בעשרות מבני משרדים ומרכזים מסחריים בארץ, הינה לוודא כי כל צרכן משלם עבור צריכת האנרגייה שלו בפועל בהתאם למדידה שמבצע מונה האנרגיה.

באופן עקיף, מערכת המנייה מאפשרת לצרכן לכלכל את צעדיו וליישם מדיניות ארגונו, המעודדת חיסכון באנרגיית מיזוג-אוויר, מתוך ידיעה שהוא לא מתחלק עם האחרים בצריכת האנרגיה הכוללת, אלא משלם רק עבור צריכתו שלו. 

מערכת מדידת צריכת האנרגיה מבוססת על מוני אנרגיה מתוצרת "סימנס" מדגם UH50, המבוססים על טכנולוגיה אולטראסונית. המונה מודד את ספיקת המים ואת הפרש הטמפרטורות בין קו האספקה לקו החזרה ומחשב, באמצעות בקר מובנה, את צריכת אנרגיית הקרור ביחידות קווט"ש.

נתוני הצריכה מועברים למערכת אגירה מקומית (קומתית) מתוצרת חברת "מיטב טק", אשר בהמשך מעבירה את הנתונים לחדר הבקרה, שם מותקנת תוכנת ENERCON מבית "קונטאל".

תוכנת ENERCON™ דוגֶמֶת את קריאות כל מוני האנרגיה במבנה בתדירות של אחת לרבע שעה ומציגה את הצריכה ואת תעריף התעו"ז המתאים. היא אף יודעת להתריע על תקלות תקשורת או תקלות מכניות במונים. המערכת המשלימה במגדל הינה תוכנת "איילת" של חברת QLC, המתממשקת אל תוכנת "קונטאל" באמצעות האינטרנט ודרכה מופקים חשבונות חשמל וחשבונות מיזוג האוויר לצרכנים במגדל. אופן חישוב הצריכה והתשלום מתבצע על-ידי חלוקה של עלות החשמל הכוללת של מיזוג האוויר במבנה על פי חלקו היחסי של כל אחד מהצרכנים בצריכת האנרגיה הכללית.
 
איך פועל מונה אנרגיה "סימנס"UH50 ?
מונה אנרגיה אולטראסוני מתוצרת "סימנס" הינו מכלול מדידת אנרגיית מיזוג  אוויר וכולל מד ספיקה אולטראסוני, 2 רגשי טמפרטורה ובקר חישוב אנרגיה. המונה מותקן בקו חזרת המים הקרים ומודד את אנרגיית המים קרים הנצרכת על-ידי כל אחד מהצרכנים. מדידת ספיקת המים מתבצעת באמצעות טכנולוגיה אולטראסונית המחשבת  את הזמן הנדרש לגל אולטראסוני לעבור משדר אולטראסוני למשנהו עם כיוון זרימת המים ונגדה ובאמצעות הנוסחה:
       

כאשר :
q - ספיקת המים (מטר קוב לשעה).
A - שטח חתך הצינור.
l - מרחק בין השדרים האולטראסוניים.
tup­ - הזמן הנדרש לגל אולטראסוני לעבור משדר אחד לשני עם כיוון זרימת המים.
tdown­ - הזמן הנדרש לגל אולטראסוני לעבור משדר אחד לשני נגד כיוון זרימת המים.
 
לבסוף, חישוב האנרגיה ביחידות קווט"ש בבקר האנרגיה מתבצע באמצעות הנוסחה:

יתרונות השיטה האולטראסונית

  • מדידת זרימה לפי עיקרון TRANSIT TIME”".
  • היעדר חלקים נעים - תחזוקה נמוכה מאוד.
  • מפל לחץ מינימלי.
  • טווח דינאמי רחב למדידת ספיקה.
  • יכולת זיהוי זרימה קטנה ביותר.
  • התאמה לקוטרי צנרת קטנים וגדולים.
  • התאמה לכל סוגי המים.
  • היעדר דרישה לקטעים ישרים לפני המונה ואחריו.
  • אי תלות במוליכות החשמלית של המים.
  • צריכת חשמל נמוכה.
  • אי תלות במשטר הזרימה (טורבולנטית / למינרית).
  • בחירת מונה בעל קוטר נמוך יותר מהקו לספיקה נתונה.
  • אין סכנה לחמצון מבנה המונה.
  • המונה מכוייל במיפעל היצרן ועומד בתקןEN1434 CLASS2 .
תוכנת ENERCON™

תוכנת ENERCON™ מתוצרת "קונטאל" יודעת לאחסן את צריכות האנרגיה ולחלקן באופן יחסי על פני צריכת החשמל הכללית של מיזוג האוויר. התוכנה יודעת להפיק חשבונות לצרכנים ואף חשבון צריכה כללי, כמו גם להציג תקלות, כגון: תקלות תקשורת, תקלות ברגשי הטמפרטורה ותקלות מדידת הספיקה. כמו-כן, מאפשרת התוכנה, בין היתר, לייצא את נתוני הצריכה של כל הצרכנים לקובץ אקסל ולהכין דו"ח מפורט המכיל מידע רב על תעריפי החשמל וזמני תעו"ז. התוכנה מבצעת גם בדיקת תקשורת במבנה ודוגֶמֶת כל מונה ישירות לצורך קבלת מידע על הספיקה, הטמפרטורות והצריכה המצטברת.

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר